Vekstkontoll

NattevaktenA

Blir kjent med forumet
Noen som måtte bestille ny time til UL på sykehuset etter OUL? Når vi tok UL privat tom noen dager før OUL fikk vi vite at barnet er litt større enn det hun skulle være. Ut fra mål så lå barnet rundt 1-1,5 uke lengre. På OUL sa jordmoren at barnet er frisk og har normal størrelse. Kona har heller ikke sykdommer som skal følges ekstra. Vi skal til kontroll uke 32 og 36.

Noen som måtte bestille ny time til UL på sykehuset etter OUL? Når vi tok UL privat tom noen dager før OUL fikk vi vite at barnet er litt større enn det hun skulle være. Ut fra mål så lå barnet rundt 1-1,5 uke lengre. På OUL sa jordmoren at barnet er frisk og har normal størrelse. Kona har heller ikke sykdommer som skal følges ekstra. Vi skal til kontroll uke 32 og 36.
Her er jeg fremskyvet 6 dager selvom det er ivf, og vet når innsett var. Ergo litt større. Men de vokser ulikt, så stresser ikke noe med det. De måler også symfyse fundus mål fra uke 24, er man veldig stor blir man sjekket før man nærmere seg fødsel

Det er ganske vanlig begge veier at de må ta vekstkontroll for å se at alt er fint underveis.
Jeg var i uke 19 og skal tilbake uke 24, 32, 36, 38.

Da er det ingenting som skule bekymre meg :) vi er førstegangs foreldre, alt er nytt. Hørte det er ikke alle som får vekstkontroll og lurte på om det var noe galt som vi ike fikk vite

Så mange kontroller dere fikk da! Heldige :D jeg må vente til uke 32. Men nå har jeg heldigvis sluppet unna ufrivillige aborter og komplikasjoner, så sikkert derfor det er færre:)

Back
Topp