Vekstestimering

håpienspire

Bli kjent med forumet
Marsfiolene 2026 ♡
Hei!
Noen som nylig har vært på vekstestimering?
Er så spent på lille i magen. Har fått to barn som har vært 2959g (en uke over tiden) og 3150g (tre dager før), så har aldri født store barn. Nå er det annen gravør; og baby er estimert i går uke 39+6 til å være 3700g +/-. Er så spent på fødselsvekt!!

Hva er deres erfaringer rundt dette? Husker jeg var på kontroll med første også, som de estimerte til 3500 på trivselskontrollen, men kom ut i underkant av 3kg. Spent!!

Hei!
Noen som nylig har vært på vekstestimering?
Er så spent på lille i magen. Har fått to barn som har vært 2959g (en uke over tiden) og 3150g (tre dager før), så har aldri født store barn. Nå er det annen gravør; og baby er estimert i går uke 39+6 til å være 3700g +/-. Er så spent på fødselsvekt!!

Hva er deres erfaringer rundt dette? Husker jeg var på kontroll med første også, som de estimerte til 3500 på trivselskontrollen, men kom ut i underkant av 3kg. Spent!!
Husker ikke hva de estimerte første til da vi var på trivselskontroll. Men ble satt i gang nå på 39+6, og da tok de ultralyd først. Ble estimert til ca 3,4 og kom ut og veide 3494. Men det kommer nok veldig an på hvor lett det er å måle/den som måler osv hvor nøye den estimeringen er tenker jeg. Men hun traff rimelig god på lillebror hvertfall :)
Veldig spennende hva du lander på:)

Husker ikke hva de estimerte første til da vi var på trivselskontroll. Men ble satt i gang nå på 39+6, og da tok de ultralyd først. Ble estimert til ca 3,4 og kom ut og veide 3494. Men det kommer nok veldig an på hvor lett det er å måle/den som måler osv hvor nøye den estimeringen er tenker jeg. Men hun traff rimelig god på lillebror hvertfall :)
Veldig spennende hva du lander på:)
Oi, det var en rimelig spot on estimering:)
Ja - det er sant det altså. Gratulerer så mye med baby:Heartred

Min ble estimert til 3,47 kilo på 37+0. Han kom ut på 38+5 og var da 3,83 kilo. Så stemte ganske bra :)

Min var akkurat som din, estimert til over 3.5 to dager før fødsel, kom ut 2.9. Hadde sf mål på 2.5% percentilen, så det stemte. Nå er jeg i samme bås, baby estimeres stort på ul, men sf mål er under 10%. Ny vekstestimering på onsdag, men de kommer sikkert frem til det samme, stort barn. Selv om jeg tviler. Veldig vanskelig å måle, nesten bare skygger på ul.

Back
Topp