Vekstestimering

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
For de av dere som har hatt dette. Hvor langt var du på vei, hva ble målene og hva er estimert fødselsvekt?

Jeg var i uke 26+6 og da var mini 1095gr ca. Igår var jeg 28+4 og mini er ca 1345gr. Estimert fødevekt er ca 3700. Mine SF mål ligger på kanten på den grønne streken, men hverken stor mini eller for mye fostervann så ikke noe å bekymre seg over her.

Eg skal. Men ikkje før uke 36.. Sysnt det var seint :p var i uke 33 sist. Fikk ikkje vekt men -% 5 da. Og ho var 3900gram 3 dager før termin. Men ho var 48 cm. så var kort og tung :)

Jeg var når jeg var i uke 30, lillemor var da rundt 1300 g, noe som var i overkant av -11%. Fikk ikke estimert fødselsvekt. Skal tilbake igjen om 12 dager.

Jeg var i uke 28. Da var lille +1% så innenfor normalen. Skal igjen i uke 33 og i uke 36... Fikk ikke vite noe estimert vekt ved fødsel da, og husker ikke helt hvor tung han var i uke 28, men ca 1200 kanskje...

Var på det i går (31+6) og da var han +11%. Fikk beskjed om at det var innenfor normalen, og at han kan veie oppimot 4000g ved fødsel :)

Jeg fikk estimert til 1090gr når jeg var 27+5. Så hun lå akkurat på 0 (normal gjennomsnitt). Skal på ul igjen uke 32, så mulig de sjekker størrelsen da også:-)

Uke 27+6
Estimert til å være 1211 gram :)

Jeg var igår og for 2 uker siden. For 2 uker siden var jeg 30 uker og da var den lille 1800 gram og da sa legenes de skulle ligge på 1400 gram rundt uke 30. Så fikk 29% over normalvekt.
Igår var jeg 32 uker og da var den lille 2320 gram i forhold til målingene. Så fortsatt 29% over normalvekt. Så på 2 uker har den lagt på seg 500gram:nailbiting: så skal tilbake 17 februar for ny sjekk. Blir fulgt opp annen hver uke nå og det er litt godt:)

Jeg var igår og for 2 uker siden. For 2 uker siden var jeg 30 uker og da var den lille 1800 gram og da sa legenes de skulle ligge på 1400 gram rundt uke 30. Så fikk 29% over normalvekt.
Igår var jeg 32 uker og da var den lille 2320 gram i forhold til målingene. Så fortsatt 29% over normalvekt. Så på 2 uker har den lagt på seg 500gram:nailbiting: så skal tilbake 17 februar for ny sjekk. Blir fulgt opp annen hver uke nå og det er litt godt:)
Er det noe snakk om at du kan bli satt igang tidligere pga at den er så mye større enn "normal"?

Er det noe snakk om at du kan bli satt igang tidligere pga at den er så mye større enn "normal"?

Ja siden dette er nr 4 og de blir bare større og større. Og den fødselen jeg hadde sist endte med hastekeisersnitt. Så har en del angst for fødselen som nærmer seg.

Ja siden dette er nr 4 og de blir bare større og større. Og den fødselen jeg hadde sist endte med hastekeisersnitt. Så har en del angst for fødselen som nærmer seg.
Ååh, skjønner.. Bra du får oppfølging jevnlig fremover da.. Håper alt ordner seg til slutt :-)

Back
Topp