Vekstestimering..

Maddis

Elsker forumet
Mange som har vært på dette? Var på sykehuset i går og babyen ble målt til å være 2700 nå. Syns det er ille mye jeg! Men hun legen mente det ikke var så ille og at jeg ikke skulle bekymre meg.. Klarer ikke helt å stole på det hun sier siden jeg vet om flere som har født barn nært terminen i denne str. Selv var jeg 2910, så jaa.. [&:] Er det noen av dere som evt har vært på UL i uke 33 og hva fant dere ut? Takker for svar! Skjønner bare ikke helt hvordan babyen har blitt så stor med så spinkle foreldre. hehe. [8D]

Vi skal på vekstkontroll i morgen, spent ja, føler denne er MYE større enn han jeg har fra før av.
Så oppdaterer i morgen.

Men de kan å ta feil da.

hvordan får dere komme på vekstkontroll?
 bestiller dere det selv eller er det legen som må bestille det?
og hvorfor går dere på vekstkontroll..?
er det fordi lege / jordmor mener barnet blir stort ved termin?

ORIGINAL: venter barn nr 3

hvordan får dere komme på vekstkontroll?
bestiller dere det selv eller er det legen som må bestille det?
og hvorfor går dere på vekstkontroll..?
er det fordi lege / jordmor mener barnet blir stort ved termin?

La ut en tråd om hva som skjedde i går.. Kort og godt ble jeg sendt på føden og når jeg var der fant de ut på UL hvor stor babyen var og sånt. Skal tilbake om 2 uker pga veldig stort hodemål.

Her får alle gravide tilbudet om en vekstestimering i uke 32.

Jeg vil også på sånn vekstestimering.. Men her tror jeg ikke det er vanlig..

Jeg var på vekstestimering i forrige uke - da var jeg 31+2. Lille i magen var 1324 gram, noe som ga et vekstavvik på -20,4 %. Skal tilbake for ny måling på torsdag. Har vært på 3 målinger tidligere og da har avviket variert fra -8 % til -17%.

ORIGINAL: tippetue

hvor er her..?
hordaland?

Jeg har vært på vekstestimering 3 ganger nå,senest i går. og da var jeg 28+2 og lillegutt veide 1180 gram[:)]
Jeg skal tilbake på ny estimering i uke 32 også blir vi mest sannsynlig fult opp slik videre for og se når det er best for han og komme[:)]

Jeg fikk det sist på grunn av høyt sf-mål og fordi jeg var livredd for å føde en stor unge.

Jordmora mi som ordna med time til vekstestimering.

Lurer på om jeg kan få lurt meg til en sånn en denne gangen også. [:-] Greit å få en hvis pekepinn på om man trenger å kjøpe str. 50 eller 56 liksom.

Jeg var på vekstestimering i uke 32, da var lille gutten i magen 1700gr. Avvik på -25% så jeg skal tilbake til fredag, da er jeg 33+4.
Jordmora her i Larvik sa hu tilbudte alle vekstestimering i uke 32 [:)]

ORIGINAL: rambo87

Jeg var på vekstestimering i uke 32, da var lille gutten i magen 1700gr. Avvik på -25% så jeg skal tilbake til fredag, da er jeg 33+4.
Jordmora her i Larvik sa hu tilbudte alle vekstestimering i uke 32 [:)]

Det stemmer [:D] Jeg skal også i uke 32. Altså Tirsdag neste uke!

ORIGINAL: venter barn nr 3

ORIGINAL: tippetue

hvor er her..?
hordaland?

Mener å huske at for tippetue er her Telemarksområdet... Jeg skal på vekstestimering i morgen jeg også! Oppdaterer når jeg har vært der...

mini her var 2,3 kilo uke 36+2 da hun ble født sist og var dysmatur/liten for svangerskapsuker.. står det under diagnose på fødselsarkene jeg har fått med meg også. og tassen din blir vel ca 4 kilo om h*n legger på seg ca 200 i uka heretter? eller har jeg regnet veldig feil? hehe. uansett, hørtes ikke så forferdelig halvgæernt ut synes jeg! og vekstestimering kan ta feil med en halv kilo hit eller dit sa legen til meg sist, så det er nok lurt å ta det med en klype salt!:) mini er nok mer enn perfekt!:)

jeg skal i uke 32.. fordi snuppa mi sluttet å vokse, så hu var 2800 gram når hun kom og hun kom dagen før termin.. men aner ikke om 2700 er lite,mye eller normalt nå jeg,.. trodde de var rundt den str i uke 37 eller noe, men viss hun sa det var normalt er det nok det [;)]

Vet ikke om du fikk det med deg i går, men jeg fikk i uke 32 +5 det samme målet på tvillingene. fikk rimlig sjokk her oxo. men bedre med stor og sterke.  skal inn igjen  uke 34 så blir spennedne å se da

ORIGINAL: liljevilje

Vet ikke om du fikk det med deg i går, men jeg fikk i uke 32 +5 det samme målet på tvillingene. fikk rimlig sjokk her oxo. men bedre med stor og sterke.  skal inn igjen  uke 34 så blir spennedne å se da

Skal du inn pga vekta?? Jeg skal på ny sjekk, men ikke pga vekta hennes.

ORIGINAL: Maddis

ORIGINAL: liljevilje

Skal du inn pga vekta?? Jeg skal på ny sjekk, men ikke pga vekta hennes.

skal ikke inn pga vekten. Går til jordmord og lege/ultralyd annenhver uke, pga tvillingsvangerskap. Legen ble ikke urolig eller noe, eneste var at jeg ikke kommer til å  gå til termin når de var så store. det blir jo minimalt med plass. Men i følgen grafen på ultralyd skanningen så ligger de nesten på normalen, litt over men det er veldig lite.

ORIGINAL: lykkeligemeg

mini her var 2,3 kilo uke 36+2 da hun ble født sist og var dysmatur/liten for svangerskapsuker.. står det under diagnose på fødselsarkene jeg har fått med meg også. og tassen din blir vel ca 4 kilo om h*n legger på seg ca 200 i uka heretter? eller har jeg regnet veldig feil? hehe. uansett, hørtes ikke så forferdelig halvgæernt ut synes jeg! og vekstestimering kan ta feil med en halv kilo hit eller dit sa legen til meg sist, så det er nok lurt å ta det med en klype salt!:) mini er nok mer enn perfekt!:)

Alt er nok sikkert bra, er bare jeg som blir så fort bekymra. [:)] Men når vi var på 3D i uke 28 så veide hun bare litt over kiloet, så syns liksom hun har lagt ekstremt mye på seg på kort tid.

ORIGINAL: Maddis

ORIGINAL: lykkeligemeg

Alt er nok sikkert bra, er bare jeg som blir så fort bekymra. [:)] Men når vi var på 3D i uke 28 så veide hun bare litt over kiloet, så syns liksom hun har lagt ekstremt mye på seg på kort tid.

skjønner at du blir bekymra. det ble jeg å. men alt er nok bra skal du se:)

Back
Topp