Guttemammax2
Glad i forumet
Var på ny vekstestimering i dag. i uke 32 var vi på 61 persentil, mens vi nå ligger på 50
2800 gr i dag. utrolig gode tall, spesielt siden eg har sv.dia. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg var på vekst estimering denne uka, altså uke 35 og hadde også da 2800.
Også svangerskapsdiabetes, og tror jeg skal få UL hver uke fremover
Fikk time igjen neste uke jeg, tror det da blir både sparketest og UL igjenSåpass. eg skulle egentlig ikke ha flere, men han ville ha meg inn i uke 38 når eg likevel skal å ta sparketest.
Er noe med det da, jeg var på en ul på tirsdag, 35+3, og ble målt til 2900 gram. Ikke noe svangerskapsdiabetes eller slikt herhar visst bare anlegg for å få store barn.
![]()
Fikk time igjen neste uke jeg, tror det da blir både sparketest og UL igjen
2900 da er vel ikke noe stort sånn sett3600 kanskje til termin?
![]()
Jeg fikk beskjed at det ville være ca 4000 g til termin om det la på seg gjennomsnittlig framover. Og hun som tok ul mente det var stort, sa noe om at snittet på 35 uker var 2500 gram eller derom. Så før hun fortalte størrelsen på barnet spurte hun om hvor stort mitt første barn var (4,5 kg) og så gikk hun videre til å spørre om blodsukkeret mitt![]()
Jeg måtte forventes å settes igang rundt termin.... var vanlig at de med sv diabetes ble detSkal du sittes igang?![]()
Såpass ja. er det virkelig 300 gr fra uke 35 til 36? eg har selv vært veldig forberedt på stort barn siden eldste her var over 3800 2 uker før termin.
Har forstått at de legger på seg jevnt 200 gram i uka omtrent nå, men kan jo være man får opplyst litt ulike tall. Hun hadde ikke noen skjema foran seg akkurat, bare kom med infoen muntlig![]()
Jeg måtte forventes å settes igang rundt termin.... var vanlig at de med sv diabetes ble det
Så spennende.... jeg har ikke vært hos diabetes sykepleier enda, men skal det neste uke... samme dag som ny UL og sparketest. Blir spennende se hva de sier.Har selv fått beskjed om igangsetting 38+9. pga metformin og insulin får eg ikke gå lengre. sparketest en uke før det igjen.
Så er faktisk max 3 uker igjen![]()