Vekstestimering uke 32

Stardust

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Junibarna 2019
FebbisBebbis2021 ❄️
Var på privat UL i 32+4, hvor lille ble målt til 2,4 kg noe som er ganske mye! Søkt meg opp på tall, og mini er vel da ca på 90 percentilen. Mini lå i seteleie noe gyn sa kunne gjøre målene litt større. Han trodde mini ville være rundt 4 kg til termin, men alt fra 3,5 til 4,5 kg.

Kjenner jeg er litt stressa for megababy nå haha, selvom jeg vet ar vekstestimeringer kan sprike masse! Har ikke sv.dia, det ble sjekket tidligere. Normal vektoppgang og sf mål hos meg.

Andre som har hatt vekstestimering og så født, som kan fortelle hvor mye det spriket? Fasiten er det jo uansett bare å vente på :p

Min ble hvertfall estimert til å ligge på 90 percentil helt fra uke 22 forrige gang. Det var blant annet langt lårbein som dro snittet opp. Hva gjaldt vekt var han helt på 50 percentil da hn kom ut :)

Min første ble estimert helt rett, min andre ble estimert 400 g lettere enn han var.

Min ble estimert samme dag som han kom (prematurt), var 200 g større. Og over 97,5 persentilen.

Mine 3 har vært estimert rett, kun 100-200 g som har skilt estimert vekt og faktisk fødselsvekt.

En venninne av meg tok de 1 kg feil på i seteleie. Jeg var selv på ul rett rundt termin sist,å da tok de feil med 600g,men den var hodeleie.

Lettere å estimere riktig i uke 32 enn rett før termin da :)

I uke 38 ble baby estimert til å bli ca 3850g til termin. Når babyen endelig kom 11 dager over termin var hun bare 3450g.

En venninne av meg tok de 1 kg feil på i seteleie. Jeg var selv på ul rett rundt termin sist,å da tok de feil med 600g,men den var hodeleie.

har født to barn i seteleie med 100-200g avvik på estimeringen så det trenger ikke å ha noe å si

Jeg gadde 4 vektestimeringer rundt samme tidspunkt av forskjellige leger et par uker før fødsel, alle sammen estimerte vekten riktig innen 100g.

Var på privat UL i 32+4, hvor lille ble målt til 2,4 kg noe som er ganske mye! Søkt meg opp på tall, og mini er vel da ca på 90 percentilen. Mini lå i seteleie noe gyn sa kunne gjøre målene litt større. Han trodde mini ville være rundt 4 kg til termin, men alt fra 3,5 til 4,5 kg.

Kjenner jeg er litt stressa for megababy nå haha, selvom jeg vet ar vekstestimeringer kan sprike masse! Har ikke sv.dia, det ble sjekket tidligere. Normal vektoppgang og sf mål hos meg.

Andre som har hatt vekstestimering og så født, som kan fortelle hvor mye det spriket? Fasiten er det jo uansett bare å vente på :p

Første ble estimert til 3400 på første vekstkontroll. Dagen jeg ble satt i gang ble ho estimert til 3800. Ho var 3260 på termindagen :p

Nummer to ble estimert til 3800 til termin men var 3785 en uke over termin :)

Back
Topp