Vekstestimering på sykehuset idag :)

*trinemor*

Gift med forumet
Ble innkalt til legeundersøkelse med ultralyd og hadde time i dag. Var visst sånn at gravide med høy BMI skulle ta det og glukosebelatningstest....

Prøvene var bare bra, og Snuppa lå akkurat på normalstreken med sine knappe 2 kilo :)

Da har de fått sjekket meg og funnet ut at jeg har et normalt svangerkap og kan føde normalt (som sist) selv med høy BMI :)

Det er bra da :)

Jeg tok også den testen, og lå litt over grensen :(  Må inn igjen på sykehuset denne uka, og snakke med diabetes sykepleier.

Men jeg lå heldigvis ikke så høyt på målingene så jeg måtte føde på et annet sykehus. Jeg fikk føde på Kongsvinger ;)

Jeg får ingenting oppfølging slik jeg! Selvfølgelig glad for at jeg har et normalt svangerskap, er sunn og ikke er overvektig.. MEN jeg vil også på ekstra ultralyd å se på min lille gullunge.. *gravid-urimelig-misunnelig* :p
Så bra alt står bra til med deres søte små :) Godt å få en bekreftelse på at alt står bra til.

Syrine skrev:
Så bra! Du skal ikke på flere vekstestimeringer enn det?

Nei, legen på sykehuset sa at siden jeg har et normalt svangerskap uten noen sykdomstegn og babyen hadde normal størrelse trengte jeg ikke mer oppfølging.

Hadde også et normalt svangerskap og en fin fødsel uten smertestillende sist, så hun sa jeg kunne føde på normalenheten :)

Jorlin86 skrev:
Jeg får ingenting oppfølging slik jeg! Selvfølgelig glad for at jeg har et normalt svangerskap, er sunn og ikke er overvektig.. MEN jeg vil også på ekstra ultralyd å se på min lille gullunge.. *gravid-urimelig-misunnelig* :p
Så bra alt står bra til med deres søte små :) Godt å få en bekreftelse på at alt står bra til.

Det var ikke så mye å være misunnelig på... Det var ikke en ultralyd der det var lagt opp til at foreldre skulle se så mye. Var bare skjerm hos legen, som jeg kunne se skjevt opp på, og så jo bare omrisset av hodet jeg fikk se. Og noe hun sa var hjertet, magesekken og sånn...

Dårlig kvalitet og ikke så mye det er plass til på skjermen av gangen nå som babyen  begynnner å bli så stor :)

Men hun fikk tatt målene og alt så bra ut :)

*trinemor* skrev:

Jorlin86 skrev:

Det var ikke så mye å være misunnelig på... Det var ikke en ultralyd der det var lagt opp til at foreldre skulle se så mye. Var bare skjerm hos legen, som jeg kunne se skjevt opp på, og så jo bare omrisset av hodet jeg fikk se. Og noe hun sa var hjertet, magesekken og sånn...

Dårlig kvalitet og ikke så mye det er plass til på skjermen av gangen nå som babyen  begynnner å bli så stor :)

Enig at det ikke er noe å være misunnelig på, siden det ikke akkurat er for "kosen" at man får den timen ;-) Men, vi fikk skikkelig servicetime, vi, på første vekstestimering i forrige svangerskap og på denne :-) Med 3D og bilder og hele pakka.

Her vil de uansett ha meg inn på flere ultralyder, selv om babyen har det bra, ikke er for stor, og de målte forrigemann veldig galt (skulle være 4800, men var under 4 kg....).

Syrine skrev:

*trinemor* skrev:

Jorlin86 skrev:

Enig at det ikke er noe å være misunnelig på, siden det ikke akkurat er for "kosen" at man får den timen ;-) Men, vi fikk skikkelig servicetime, vi, på første vekstestimering i forrige svangerskap og på denne :-) Med 3D og bilder og hele pakka.

Her vil de uansett ha meg inn på flere ultralyder, selv om babyen har det bra, ikke er for stor, og de målte forrigemann veldig galt (skulle være 4800, men var under 4 kg....).

Når du ble vekstestimert sist til å få en baby på ca 4800... var det noe snakk om keisersnitt da?

Jeg skal i morgen.. gruer meg. jeg skal ikke fordi jeg har høy bmi, men fordi jeg fikk en på 4,8 sist, revna omtrent så mye som går ann, og mye som kunne godt virkelig ille. Jeg er kjempe spent på hva timen går ut på.

Back
Topp