Vekstestimering igår :)

Maje-Mor

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
Igår fikk jeg se magebeboeren for andre gang på UL! Han lå og kosa i ansiktet med hendene, og det var ganske mye bevegelse, men jeg kjente ingenting - tydelig at morkaka foran demper mye :)

Ingen tvil om at det er gutt, denne gangen så jeg det sjøl også, så nå har det faktisk gått litt mer opp for meg. Alt så fint ut, målt til ca 2400gr nå, og et sted mellom 3500 og 4000 ved termin, dvs ganske normalt. Var spent på hodemålet, og det var fortsatt lenger "fram" i vekst sammenligna med resten. Det tilsvarer termin i slutten av april, mens menstermin er 6.mai. Pappan var jo 38,5cm rundt hodet, så det er ganske sannsynlig at hodeform har gått i arv. Men ingen grunn til bekymring ifølge gyn, så jeg skal stole på det :) Ellers lå han ganske dypt nede i bekkenet, med hodet ned. Det er jo bra!

Begynner å kjenne på at det begrenses med plass i magen. Idag kjennes det ut som navlen skal sprekke, det sprenger veldig i huden der. Nå venter en herlig påskeferie, og så er det bare 6 jobbdager etter påske før jeg går ut i permisjon! Det skal bli himmelsk :)

Hvordan ligger dere an i løypa? Andre som har vært på UL i det siste, eller fått noen pekepinn på "tingenes tilstand"?

Så bra at gutten hadde det bra :) jeg skal på slik ul på tirsdag så da er jeg veldig spent på om han fortsatt krymper. Forventer jo 4 kg barn, men sf målet mitt har plutselig falt til under snittet etter å ha ligget over hele graviditeten. Sist gang tok sf målet mitt helt av på denne tiden. I tillegg så er jeg ganske sikker på at han plutselig ligger i tverrleie fordi hikkingen har flyttet seg fra trusekanten til midt på magen. Så håper jo veldig at han snur seg ned igjen asap ;) greit uansett å få det bekreftet på ul hvordan han ligger :)

Alt høres jo fint ut da :-) jeg var på ul for 3 uker siden, og da var han 1400g. Litt under gjennomsnittet. De tippet på 3200-3400 ved termin. Symfuse-fundus-målet er høyt da, men :P Spent på hodestr da. Vesla var jo kun 32 cm

Så bra at alt stod bra til:) Jeg var på ul i går og snuppa her veide også 2400g. Fikk beskjed om at hun mest sannsynlig kom til å veie en mellomting mellom storebror og lillesøster, altså mellom 3,5 - 3,9kg:)

Jeg var på ul for 2.uker siden når jeg var 31.uker på vei, da ble den lille målt til 1700g, var en god str fikk jeg beskjed om :)

Spennende dette med å se om estimert vekt stemmer :) Var på ul i forbindelse med tidlig vannavgang.
Fått ny termin : 07.05 , så er i grunn 33+5 i dag.
På ul sist fredag ,nyetermin 32+5 var vekten litt over 2,1 og hun estimerte termin vekt til å være 4,2.... men vi får se ;)

Spennende dette med å se om estimert vekt stemmer :) Var på ul i forbindelse med tidlig vannavgang.
Fått ny termin : 07.05 , så er i grunn 33+5 i dag.
På ul sist fredag ,nyetermin 32+5 var vekten litt over 2,1 og hun estimerte termin vekt til å være 4,2.... men vi får se ;)

Ja, har jo skjønt at man må ta det med en klype salt de målingene. Folk har fått beskjed om det ene og det andre og ut kommer noe ganske annet. Jeg fikk beskjed om at tallet ho fikk opp var 3800, men ho ville gi slingringsmonnet 3500-4000. Jeg synes jo det virker ganske greit, og en fin blanding av meg og pappan (han var 4500, jeg 3400).

Jeg var på ul for 2.uker siden når jeg var 31.uker på vei, da ble den lille målt til 1700g, var en god str fikk jeg beskjed om :)

Høres jo bra ut ja :) jeg var jo 34 uker da de målte, de vokser mye på den tida nå! Og det kjennes synes jeg, føles ut som at huden rundt navlen skal sprenge...

Så bra at gutten hadde det bra :) jeg skal på slik ul på tirsdag så da er jeg veldig spent på om han fortsatt krymper. Forventer jo 4 kg barn, men sf målet mitt har plutselig falt til under snittet etter å ha ligget over hele graviditeten. Sist gang tok sf målet mitt helt av på denne tiden. I tillegg så er jeg ganske sikker på at han plutselig ligger i tverrleie fordi hikkingen har flyttet seg fra trusekanten til midt på magen. Så håper jo veldig at han snur seg ned igjen asap ;) greit uansett å få det bekreftet på ul hvordan han ligger :)

Det blir spennende ja! har skjønt at det er mye som spiller inn på det sf-målet, hvis ungen ligger litt rart, eller det er mye eller lite fostervann så kan målinga være litt misvisende ift å si noe om sjølve babyen.

Jeg har kjent hikkinga "mellom beina" lenge, men likevel nesten vært sikker på tverrleie innimellom, fordi det har stikki ut en kul på hver side av magen. Men det har tydeligvis vært rumpa ene veien og beina andre veien, og han strekker seg skikkelig ut. Så ligger liksom på skrå nedi der, og bytter på hvilken side rumpa presses mot :) Krysser fingre for at han din ligger riktig vei igjen!

Alt høres jo fint ut da :) jeg var på ul for 3 uker siden, og da var han 1400g. Litt under gjennomsnittet. De tippet på 3200-3400 ved termin. Symfuse-fundus-målet er høyt da, men :p Spent på hodestr da. Vesla var jo kun 32 cm

Høres ut som en fin størrelse det og :) er det ikke sånn at sf-målet gjerne er litt høyere når man er andregangs, litt uavhengig av størrelsen på ungen? Ble jenta di født til termin eller før?

Så bra at alt stod bra til:) Jeg var på ul i går og snuppa her veide også 2400g. Fikk beskjed om at hun mest sannsynlig kom til å veie en mellomting mellom storebror og lillesøster, altså mellom 3,5 - 3,9kg:)

Ja, kjekt å vite at det ser bra ut! Er så mange som har kommentert at magen er gedigen, og så var jo pappan ganske stor, så jeg hadde begynt å forberede meg på å få beskjed om gigababy. Så det var en beroligende beskjed :)

Høres ut som en fin størrelse det og :) er det ikke sånn at sf-målet gjerne er litt høyere når man er andregangs, litt uavhengig av størrelsen på ungen? Ble jenta di født til termin eller før?

Hadde høyt sf-mål forrige gang også, men var på vekstekstimering i uke 36, og da lå hun på -10/15%. Hun var 3400g en uke på overtid, så ganske på gjennomsnitt. :)

Målte i går 31+1 da var han ca 1700gram og akkurat på det han skulle være. :) mine 3 andre har liggi på ca 3700g, så han trudde ganske sikkert at det ble det denne gangen også. :)

Back
Topp