Vekstestimering i morgen! :)

WishMeLuck

Elsker forumet
jentene i juni13
Og jeg må si jeg er veeeldig spent!! Føler liksom at babyen er så stor denne gangen.. Storebror ble målt til å være 11% over gjennomsnittet, men kom ut på 3540g. Håper ikke denne blir så mye større :P

Overlegen på sykehuset der jeg vsr sa at det var helt normalt at nr 2 veide mer enn førstemann. Min er estimert til og veie i underkant av 4kg....:eek: Første var 3, 4 :p

Har også hørt at nr 2 ofte blir større.. :-S
Men han får jo bare bli så stor som han blir, han kommer nok ut på et slags vis likevel ;-) Hjelpes!

Hvorfor skal du på vekstestimering? Går håpe han blir passe stor da :) Ut skal han jo uansett, men.. :P

Spennende. Jeg var på estimering 12timer før minstemann ble født. De bommet med 1200(!!) gram. Så jeg har liksom ikke helt troen kjenner jeg :P

Har også hørt at nr 2 ofte blir større.. :-S
Men han får jo bare bli så stor som han blir, han kommer nok ut på et slags vis likevel ;-) Hjelpes!

IKKE Si det a :/ Min veide 3800 når ho kom. å jeg ble satt i gang i uke 39 :/

Tror denne faktisk er mindre. fikk en rask estimering på onsdag å da veide lille 1600 gr da var jge 31 uker

Spennende. Jeg var på estimering 12timer før minstemann ble født. De bommet med 1200(!!) gram. Så jeg har liksom ikke helt troen kjenner jeg :P

Hahaha! :p.Håper virkelig ikke min er 1200gram tyngere enn estimert. :o
Det kan jo være feil begge veier liksom. Hehe

Hahaha! :p.Håper virkelig ikke min er 1200gram tyngere enn estimert. :eek:
Det kan jo være feil begge veier liksom. Hehe

For min del var hun heldigvis 1200gr mer enn estimert. Men fødselen ble jo startet den dagen, 1 dag på overtid, siden hun var så fryktlig liten. MASSE overvåkning og stress under fødselen. Hun var helt perfekt og 3990gr :) De var LITT flaue da...

Hos meg veide andremann 50 gram mer enn førstemann :) Så trenger ikke være store forskjellen :)

Han er 7% over gjennomsnittet :) Var 2090g nå. Gyn trodde han ville bli mellom 3,5-4,0 til termin hvis jeg gikk helt ut :) Storebror ble målt til 11% over gjennomsnittet av samme doktor, og var bare 3540 8 dager før termin, så jeg er ikke bekymret :) Nå skal jeg bare ruge de siste ukene! :D

Jeg venter på time til ny ul... Her var lillebror 14% større i uke 28... storesøster var 3830 gram, håper ikke lillebror kommer ut med str 62 i klær og kan krype!! ;)

Jeg fikk tilbud om det fordi symfysemålet ligger litt over gjennomsnittet :)

Er vekstestimering noe alle gravide skal igjennom uansett?

Nei, bare om gi ser på ul at barnet er stort eller lite ifht termin... Jeg fikk vite at lillebror var stor på privat 3-D ul...

Jeg fikk tilbud om det fordi symfysemålet ligger litt over gjennomsnittet :)

Hvor mye er litt? Her ligger han over den grønne kurven, fikk aldri tilbud om vekstkontroll... Måtte be fint om det ;)

Jeg har bare vært på den oul, men regner med alt er normalt når Jm ikke sier noe? :p sist gang var symfyse målet akkurat på den nederste streken.

Symfysen min er ikke målt en eneste gang dette svangerskapet. menjeg har jo en drøss med ul.
Å Dem sa at 1600 gr var perfekt i uke 31. blir jo skeptisk for vesla veide 3500 i uke 35 sist :/

Back
Topp