Vekstestimering =D

Junigull18

Elsker forumet
Junilykke2018
Flere her som har målt babyen i uke 24-ish?

Jeg var på ultralyd igår og da kunne de måle henne til å være ca 755gram. Herligheten, så liten men allikevel så ferdig.. Tipper hun bikker akkurat 3000 ved fødsel, så blir spennene å se om jeg har rett.. hihi

Var hos jordmor idag men målte da bare sånn symfysemål (?), målte 26cm så alt var normalt sa hun. Trodde baby lå på rundt 750 g ifølge symfysemålene :)

Jeg var på vekstestimering 23+4, og da ble lillegutt estimert til å være 570 gram mener jeg. Rett under 600 gram i alle fall. :) Lå på gjennomsnittet, og det gjør SF-målet mitt også.

Var på vekstestimering 24+1 og da var hun 703 gram i følge den [emoji4]

24+2 583 gram. Ligger lang unna normalen. Men hadde heldigvis vokst tilfredsstillende fra 2 percentil til 4 percentil. Hun har sin egen vekstkurve under det skraverte området, men vokser i alle fall. Lagt på seg 200 g på 14 dager, blir spennende om 1.5 uke til ny vekst estimering. Siden det er disse ukene de vokser mye og vekten øker betraktelig

24+2 583 gram. Ligger lang unna normalen. Men hadde heldigvis vokst tilfredsstillende fra 2 percentil til 4 percentil. Hun har sin egen vekstkurve under det skraverte området, men vokser i alle fall. Lagt på seg 200 g på 14 dager, blir spennende om 1.5 uke til ny vekst estimering. Siden det er disse ukene de vokser mye og vekten øker betraktelig

Så godt at hun vokser i alle fall. :Heartred

Gjør dere det privat ??

Jeg går offentlig, har vekstestimering hver 4 uke fremover pga morkakesvikt i forrige svangerskap. :)

Var på UL uke 25+0, da ble knØtt målt til 787gr. Var da litt større enn «normalen» med 6% (+-10% «avvik»er visst innafor normalen) Dette kan visstnok utgjevne seg hele veien:) Skal på ny UL i morgen, men tviler for at det blir full rulle med måling osv da, vi får bare se (27+1 i morgen).

Back
Topp