Vekstavvik

B-40320037

Første møte med forumet
Hei!
Jeg er gravid uke 29+3, og har hatt små blødningsepisoder flere ganger dette svangerskapet helt frem til for 1,5 uke siden da jeg hadde en ekstremt stor blødningsepisode, estimert at jeg mistet mellom 400-500ml blod med store koagler. Det ble da tatt grundig ultralyd og funn av hematom bak placenta og liten randløsning i kanten av morkaken. Det ble også konstantert vekstavvik siden sist ultralyd i uke 25 Så på rundt tre uker har hun gått fra å være 53% til 22% EFW og magemålet har gått fra 30% til 6%. Er dette dramatisk nedgang i vekst på tre uker? Jeg kjenner heldigvis bevegelser daglig så jeg vet at hun har det ok foreløpig. Skal ha ny kontroll om fire dager og lurer på hva jeg kan forvente. Hva skjer om hun ikke har vokst noe i det hele tatt siden sist? Hva skjer om hun har vokst bare litt? Hvor mye vekstavvik skal til for at de velger å sette i gang fødsel/keisersnitt før uke 34? Livredd for å føde tidlig og ende opp med langt sykehusopphold. Håper på oppmuntrende historier hvor alt har gått bra <3 Men vil også høre realistiske scenario så jeg kan forberede meg mentalt. Takk på forhånd <3
 
Back
Topp