I forje svangerskap så blei det oppdaget vekst avvik i uke 28, bare -6. Di sa ikke noe om dette, utenom at det var normalt.. Lite visste jo jeg som førstegangs, så jeg stolte på di ordene! I uke 35 kjente jeg ingen liv, i 24 timer, lille var ikke alltid så aktiv, men jeg hadde kjent liv hver dag, så unormalt var jo det, men på kvelden så måtte jeg bare ringe føden å spørre om jeg kunne komme inn på en sjekk, «Jada du kan sikkert det, men jeg regner med at alt er fint, men hvis du absolutt ønsker det så får du komme» det fikk jeg til svar, kjente jeg blei litt varm og sint. Men kl 21:00 kom jeg inn til sjekk, fikk ultralyd etter mange sjekker som bekreftet ingen bevegelse, der fant dem en kraftig vekstavvik på -40% og ingen fostervann, nesten ingen gjennomstrømmning i navlesnora og morkakesvikt, 30 min senere var jeg blitt mamma. lille gutten hadde det absolutt ikke bra i magen, så det blei hks .Og ut kom han liten, men sterk.
Dem som sliter litt med bevegelse mønsteret, ikke nøl med å ta en telefon. Det var skummelt, men absolutt en solskinnshistorie til slutt! Kunne endt gale hvis jeg hadde ventet enda et døgn.
godt du blir fulgt opp. Og ingen tvil om lille har det bedre på utsiden hvis vekstavviket fortsetter.
håper det blir bedre, sånn at lille kan vokse seg større og sterkere i magen din
Dette svangerskapet er det litt likt som forje, er en liten avvik på -4 i uke 28. Blir nøye fulgt opp med ul, og symfysemålene er også lave denne gangen, så jeg er jo forberedt på at det samme vil skje denne gangen og. Men håper at det ikke gjør det! Såklart!!
men jeg sender deg gode tanker, og håper lille gjemmer seg en stund til i magen din