Vekstavvik og oppfølging

Miceranimoin

Blir kjent med forumet
Var på vekstkontroll i dag, fordi mageboer'n var litt liten på uke 32 kontrollen. Da hadde ho , 31+3, et avvik på 17%, og i dag, 34+3 var ho på 23%. Så ble henvist videre til føden. Noen som har erfaring med dette?

Alle andre målinger var helt i orden, heldigvis, så er ei frisk og sprek lita unge der inne, som beveger seg jevnlig. Vokser bare litt lite...

Min har vært under gjennomsnittet hele tiden. Så når min kom ut i uke 32+5 så var han mye mindre enn et annet barn i samme uke. Men han er ellers frisk og rask. Bare litt liten!

Forrige svangerskap fikk jeg ekstra oppfølging for vekstavik. Alt var i orden..hun var bare lita tulle.. pappaen var ikke så stor han heller når han ble født...så de genene der hadde hun...
Jenta mi var 2680 når hun kom ut til verden en uke før termin...

Forrige svangerskap fikk jeg ekstra oppfølging for vekstavik. Alt var i orden..hun var bare lita tulle.. pappaen var ikke så stor han heller når han ble født...så de genene der hadde hun...
Jenta mi var 2680 når hun kom ut til verden en uke før termin...

Det er det jeg håper er årsaken her og, ettersom resten av målingene virket helt i orden på UL i går, og det er ei aktiv krabat der inne. Jeg var ikke så stor jeg heller da jeg ble født, 2900 ca, så kan godt være at ho her slekter på meg. Storesøster slekter definitivt på faren, og er i stor av seg.

Dytter opp denne, kanskje flere har erfaringer å dele:)

Sniker litt. Har stort vekst avvik. Ligger under skravlet område. Kun 2 percentil, 22 % er det målt siden uke 22.

Men hun vokser som hun skal. Følger normal linjen men bare under skravert område. Alt er ellers ok så lang. Blir fulgt opp hver annen uke fram til nå. Er i uke 30 og ble da estimert til 1245 g, skal til samtale i uke 31 og ny vekstkontroll hos overlege uke 32.

Noen vekstavvik er genetiske, barna er bare små. Og i andre tilfeller er det morkaken eller mors sykdom som gir avviket

Hos meg er det morkaken og min revmatiske sykdom som vil gi et lite barn. Men når de kommer ut vokser de som bare det og mine to jenter ligger nå over gjennomsnittet i klassen.

Så lenge barnet har det bra og blodgjennomstrømningen i morkaken er grei. Så er det ikke noe å stresse med. Barnet har det bra

Opplevde vekstavvik sist gang. Men ble ikke oppdaget før sent...da satte de i gang fødsel 1 uke før termin. Jenta mi var 2580 g da hun ble født. Alt gikk bra, innen 5 mnd alder var hun på snittet i vekst, og etter det over :)

Back
Topp