Vekstavvik og lite fostervann.

Marai

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
September To Remember
I dag var jeg på kontroll hos gyno som oppdaget at baby har -25% vekstavvik. I tillegg har han lite fostervann. For to uker siden var alt normalt :arghh:
Ble henvist til sykehuset for ny sjekk allerede i morgen. Jeg kjenner fortsatt bevegelser fra den lille, men er likevel sykt redd for at noe er alvorlig galt.

Noen som har vært borti noe lignende?
 
I dag var jeg på kontroll hos gyno som oppdaget at baby har -25% vekstavvik. I tillegg har han lite fostervann. For to uker siden var alt normalt :arghh:
Ble henvist til sykehuset for ny sjekk allerede i morgen. Jeg kjenner fortsatt bevegelser fra den lille, men er likevel sykt redd for at noe er alvorlig galt.

Noen som har vært borti noe lignende?
Sniker fra april.

Hos meg ble der oppdaget 12%vekstavvik og lite fostervann. Jeg ble satt igang pga dette. Det viste seg å være plenty fostervann og Babyen var helt frisk.
 
I mitt forje svangerskap så hadde jeg vært på UL i uke 30, alt var fint. I uke 36 kjente jeg ikke liv, kom på føde og da var det en vekstavvik på -37%. Og nesten ikke noe fostervann. Og lite strømning i navlesnora. blei hsk. :)
Alt gikk veldig fint!
 
Hvordan gikk det?:Heartred
Det gikk mye bedre enn jeg trodde, heldigvis. På sykehuset fikk de opp bedre mål enn hos gyno. Det er fortsatt for lite fostervann, men vekstavviket er på -17. Jeg må fortsatt på kontroll videre og sjekke om tilstanden endrer seg.

Sniker fra april.

Hos meg ble der oppdaget 12%vekstavvik og lite fostervann. Jeg ble satt igang pga dette. Det viste seg å være plenty fostervann og Babyen var helt frisk.

Så godt å høre! Det gir ro i sjelen å høre at andre har hatt gode erfaringer fra dette.

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke får gå til termin og blir mest sannsynligvis igangsatt innen to uker. :bag:
 
Godt å lese at det gikk så mye bedre enn forventet, og veldig bra at du får god oppfølging :happy: Nå må du ta vare på deg selv og hvile fremover, snart er lille her :Heartred
 
Godt å lese at det gikk så mye bedre enn forventet, og veldig bra at du får god oppfølging :happy: Nå må du ta vare på deg selv og hvile fremover, snart er lille her :Heartred

Ja, tusen takk:Heartred Ble utrolig lettet! Fremover skal det bli mye hvile også må samboer og meg fullføre babyforberedelsene:happy:. Synes det er helt uvirkelig å få en liten baby. Livet kommer til å bli snudd på hodet. Gleder meg:joyful:
 
I dag var jeg på kontroll hos gyno som oppdaget at baby har -25% vekstavvik. I tillegg har han lite fostervann. For to uker siden var alt normalt :arghh:
Ble henvist til sykehuset for ny sjekk allerede i morgen. Jeg kjenner fortsatt bevegelser fra den lille, men er likevel sykt redd for at noe er alvorlig ga

Noen som har vært borti noe lignende?
Jeg fødte for 9 dager siden og ble satt i gang dagen før termin pga kombinasjonen stagnert vekst og lite fostervann (i nedre normalområde). Tror vekstavviket var på -12%. Fødselen gikk veldig bra. Riene startet da gyn tok vannet, selv om det aldri kom noe vann. Etter 2,5 time var babyen ut. Velskapt og frisk, bare litt tørr i huden:)
 
Hvordan finner man ut vekstavvik? Jeg har kun hatt én ultralyd -i uke18....?! Dette med vekstavvik og lite forstervann har jeg aldri hørt om før og jeg bærer på nr.3! o_O
 
Jeg var på vekstkontroll på onsdag fordi min yngste sønn var 5kg da han ble født, og jeg i tillegg hadde sf-mål som plutselig gikk i været..
(+180 i hjertelyd hos babyen.)
Har aldri hatt vekstkontroll i noen av mine tidligere tre svangerskap ;)
 
Hvordan finner man ut vekstavvik? Jeg har kun hatt én ultralyd -i uke18....?! Dette med vekstavvik og lite forstervann har jeg aldri hørt om før og jeg bærer på nr.3! o_O
Jeg hadde jevnlige ultralydundersøkelser gjennom hele svangerskapet pga kronisk sykdom. Ellers er det vel slik at det blir gjennomført ved avvik på SF-mål hos jordmor:)
 
Jeg fødte for 9 dager siden og ble satt i gang dagen før termin pga kombinasjonen stagnert vekst og lite fostervann (i nedre normalområde). Tror vekstavviket var på -12%. Fødselen gikk veldig bra. Riene startet da gyn tok vannet, selv om det aldri kom noe vann. Etter 2,5 time var babyen ut. Velskapt og frisk, bare litt tørr i huden:)

Så herlig! Kan tenke meg det må ha vært en drøm å se sin lille baby frisk og fin etter en slik liten støkk :joyful:

Hvordan finner man ut vekstavvik? Jeg har kun hatt én ultralyd -i uke18....?! Dette med vekstavvik og lite forstervann har jeg aldri hørt om før og jeg bærer på nr.3! o_O

Jeg har fått ekstra oppfølging hos gynekolog ettersom jeg hadde en mindre blødning tidligere i svangerskapet. Da var alt ok, men var så heldig å få en ekstra sjekk også i uke 34. Ellers blir man nok sendt til sjekk dersom jordmor finner vekstavvik på SF-målene.
 
Back
Topp