Vekstavvik -28%

juliprins13

Andre møte med forumet
Har vært mye på sykehuset i det siste fordi babyen ser ut til å være mindre enn gjennomsnittet. Vekstavviket har økt hver gang, fra -18 til -28 på 4 uker. skal tilbake på ny ul for å få målt blodgjennomstrømmingen enda en gang (sist så alt veldig bra ut) og ny vekstmåling en uke etter det.
Fikk beskjed om at hvis avviket ble noe større nå blir det innleggelse.. Huff, det har jeg ikke akkurat lyst til.
Og siden alt ser bra ut, og det er mye liv ser jeg ikke poenget. Men blir jo litt bekymret hvis han faktisk ikke vokser nok.
Er i uke 33, og var selv liten da jeg ble født..

Noen andre med lignende erfaring? Hvordan gikk det?

Har ingen erfaring med små babyer- min erfaring er motsatt;) min forrige var +30%

Lykke til;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Har ingen erfaringer men ønsker deg lykke til:)

termin 21.07.2013

Fødte en gutt som var -30% i 2005, fikk da ks siden de trodde han var liten og svak. Viste seg å være en sterk gutt på litt over 2 kg - helt frisk og fin. Var ikke noe galt, men alt var lite. Lite fostervann, tynn navlestreng, lita morkake. :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Lykke til :)

Termin 17. juli :)

Jeg har heller ingen erfaring. Men har selv fått bekreftet at jeg har en liten baby men har ikke fått oppgitt noen prosentvis slik som du har, tror ikke de bruke det på Haukeland. Men hvordan er magemålene dine? Jeg har helt nede på det grønne feltet og såvidt innenfor.

Har dessverre ingen erfaring selv, men en venninne av meg ble satt i gang/ks i uke 37 da det viste seg at hun var på minussiden. Hun var aktiv men fikk ikke nok mat. Liten var hun, men det går bra i dag :)
Masse lykke til :)

Ingen personlig erfaring, men en venninne av meg ble satt igang før tiden på grunn av at baby ikke vokste. Hun fikk en frisk, men tynn gutt, som den dag i dag fremdeles er frisk som en fisk og tynn som en strek... ;) Det er bare kroppsfasongen hans, det!

Termin 4.juli

Jeg har ikke mye info annet enn at niesen min ble født 3 uker før termin (fødselen startet av seg selv) og kom ut litt over 2000 gram. Hun var liten men trengte ikke noe ekstra mat osv annet enn at moren ammet ofte de første ukene. I dag er jenta 3 år og er frisk! Legger til at de fikk beskjed om at det var over 40 % avvik!

Har vært mye på sykehuset i det siste fordi babyen ser ut til å være mindre enn gjennomsnittet. Vekstavviket har økt hver gang, fra -18 til -28 på 4 uker. skal tilbake på ny ul for å få målt blodgjennomstrømmingen enda en gang (sist så alt veldig bra ut) og ny vekstmåling en uke etter det.
Fikk beskjed om at hvis avviket ble noe større nå blir det innleggelse.. Huff, det har jeg ikke akkurat lyst til.
Og siden alt ser bra ut, og det er mye liv ser jeg ikke poenget. Men blir jo litt bekymret hvis han faktisk ikke vokser nok.
Er i uke 33, og var selv liten da jeg ble født..

Noen andre med lignende erfaring? Hvordan gikk det?
I 2009 var jeg i din situasjon. Ble satt igang fødsel når hun nådde -34 eller 36% 3 dager før termin og hun veide 2.2kg

Magemålene på helsekortet er på gjennomsnittet.:) Men har mindre mage enn de fleste for det..
Så dette hadde nok ikke blitt oppdaget om vi ikke hadde vært på 3D UL i uke 29

Back
Topp