Vekst

K7583

Betatt av forumet
Septemberbarna 2019
Var litt nyskjerrig på hvordan veksten på barnet deres ligger ann? Da tenker jeg jo selvfølgelig på dere som får gjevnlig oppfølging med UL etc.
Her ligger hun 16% over gjennomsnittet i uke 33
 
Midt på den røde linja her:) Ca 3,5 kg om hun kommer på termin. Skulle hatt ny kontroll i uke 38 (ekstra oppfølging pga vektoperasjon), men legen på sykehuset mente jeg ikke kom til å få bruk for den, men føde før:)
 
På kontrollen 34+0 lå hun på 2100. Gjennomsnittet da er 2300. Aner ikke prosenten det utgjør, det sa hun ikke noe om :)
 
her var mini -3 % helt fra til siste vektkontroll nå i uke 35, nå var han akkurat der han skulle være :) Her hatt mye slike kontroller pga spiseforstyrrelser, men så heldigvis ikke noe vits i å ha flere nå før han kommer om ca 4 uker :D
 
I uke 32 var hun -12% , veldig glad for at det ikke var mer for nr 1 og 2 var -20% på samme tidspunkt. Veldig spent på om det flater ut eller om hun øker på minussiden
 
Her har han ligger på 75 percentilen hele veien fra målingene begynte i uke 25, dvs litt over snitt. I uke 34+3 ble han estimert til 2,8 så er ihvertfall ikke en liten pjokk. Det er jeg glad for, ettersom årsaken til vekstkontrollene er medisinbruk (min, altså) som potensielt kan føre til dårligere vekst. Godt at det ikke har gjort det ❤️
 
Jeg har ikke fått med ett eneste ark fra noen av timene mine:(
Du kan helt sikkert finne det på helsenorge.no :) Eller sikkert ikke det arket hun hinter til, men hvertfall kommentarer til timene dine :) På din pasientjournal
 
Jeg har ikke fått med ett eneste ark fra noen av timene mine:(
Fikk ark på alle mine UL. Da er det skjema med tall og grafer som viser utvikling. Fikk det selv på standard UL bare for å avklare termin.
 
Fikk ark på alle mine UL. Da er det skjema med tall og grafer som viser utvikling. Fikk det selv på standard UL bare for å avklare termin.
Hmm, merkelig! Har vært på kontroll 1 gang i mnd og aldri fått med ett eneste ark hjem. Men hun ligger på -6% fikk jeg sett på nettet:happy:
 
Ja, men aldri fått med noe ark hjem. Men fikk sjekket på nettet, -6% ligger hun på.
Så bra da er det ikke store «avviket» og helt innenfor normal vekt. Fortsetter det slik blir hun sikkert 3450-3500gr til termin :) rart at det er så ulik praksis.. de legger alltid ny informasjon i mappa mi.
 
Back
Topp