Vekst, symfyse og ul

Isab

01.2016 ♥️ 01.2024 ♥️
Stjerneskuddene 2024
Søvnløs i september 2025
Finner ikke en tråd for dette, så poster bare en her.

Var på UL i dag og morkaken virker som at den har flyttet seg godt oppover, HURRA! Så da blir det vanlig fødsel og forhåpentligvis badekar på sykehuset :love017 Symfysemålet var normalt også.

Hun målte veksten også på jentungen i magen og kom på -8% som var innenfor normalen. Det var også normalt med fostervann, men litt vanskelig å måle henne da hun ligger i seteleie nå. Sparker en del mot åpningen da begge beina hennes er GODT plassert der, og det kjennes :hilarious:
JM hadde så lyst at vi skulle få et fint 3D bilde, men jentungen bare snudde hodet mot ryggen min og hadde armene foran ansiktet. Fikk se nesen og munnen hennes da, i tillegg til at hun har masse hår på hodet. Skikkelig koselig å se :love017

I dag er det 8 uker igjen til nyttårsaften og termin! Som jeg gleder meg nå :Heartred

Etter gårsdagens nedtur på skolen til mellomste følte jeg dette var en veldig hyggelig og positiv opplevelse :Heartpink

Så fint å høre at alt står bra til og morkaka har flytta fint på seg :)

morkaka mi har også vandret oppover, ikke at den lå så galt til i utgangspunktet, men nå er vist den helt på toppen av livmora omtrent. Har håp om at dette kan bety at jeg slipper å få baby for mye opp i ribbeina ;)

Så fint å høre at alt står bra til og morkaka har flytta fint på seg :)

morkaka mi har også vandret oppover, ikke at den lå så galt til i utgangspunktet, men nå er vist den helt på toppen av livmora omtrent. Har håp om at dette kan bety at jeg slipper å få baby for mye opp i ribbeina ;)
Hun sa at morkaka mi også la veldig langt oppe, men at babyen min presser seg inn og "koser" med morkaka :hilarious: Ikke rart det er veldig trangt øverst i magen:hilarious:

Er det noen andre som har fått beskjed/notert at morkaken både ligger anterior og posterior? I mitt tilfellet så har ikke jm eller ultralyd jm sagt noe, men dette er det som står i dokumentene fra offentlig UL

Er det noen andre som har fått beskjed/notert at morkaken både ligger anterior og posterior? I mitt tilfellet så har ikke jm eller ultralyd jm sagt noe, men dette er det som står i dokumentene fra offentlig UL
Jøsses. Står det forskjellig på dokumentene fra tidlig og ordinær ultralyd? Eller står det begge deler på samme dokument? De sa ingenting om plassering av morkaken på ultralyden?

Jøsses. Står det forskjellig på dokumentene fra tidlig og ordinær ultralyd? Eller står det begge deler på samme dokument? De sa ingenting om plassering av morkaken på ultralyden?

Står ulikt på dokumentene fra uke 12 og ordinær ultralyd i uke 18, veldig rart! Jeg oppdaget det først nå når jeg holdt på å samle ihop alle dokumentene i en mappe da ingenting er blitt nevnt verken før eller siden. Kan den ha flyttet seg så fort? Eller er dette trolig en feil?

Står ulikt på dokumentene fra uke 12 og ordinær ultralyd i uke 18, veldig rart! Jeg oppdaget det først nå når jeg holdt på å samle ihop alle dokumentene i en mappe da ingenting er blitt nevnt verken før eller siden. Kan den ha flyttet seg så fort? Eller er dette trolig en feil?
Den pleier ikke å flytte seg mellom bakre og fremre vegg. Mest sannsynlig har de sett feil på den i uke 12. Heldigvis så spiller det ikke noen rolle om den er posterior eller anterior.

Ja, men for min del var det på to ulike ultralyder. I uke 12 sa de at den var bak, i uke 18 foran.

Hos meg sa de at den kan ha blitt forflyttet når livmoren vokste. Syns selv der var litt rart, men var den forklaringen jeg fikk!

Å? Jeg trodde ikke den pleide å flytte seg mellom fremre og bakre vegg?

Det trodde ikke jeg heller, men var nå det de sa :joyful: jeg sa at jeg hadde fått beskjed om at den lå bak. Da svarte hun bare «men det var på tidlig ultralyd, den kan flytte seg når livmoren vokser»

Hos meg sa de at den kan ha blitt forflyttet når livmoren vokste. Syns selv der var litt rart, men var den forklaringen jeg fikk!

Isåfall kan det være tilfellet, men en sku tru 4 uker ble kort for en slik forflyttelse siden det er veldig begrenset hvor mye magen voks i uke 12-18, men ja, meget mulig! Jeg skal høre med jm ved neste time :)

Isåfall kan det være tilfellet, men en sku tru 4 uker ble kort for en slik forflyttelse siden det er veldig begrenset hvor mye magen voks i uke 12-18, men ja, meget mulig! Jeg skal høre med jm ved neste time :)
Mye skjer jo på 6 uker i ett svangerskap. Jeg bare tenker på hvor mye større magen min ble i løpet av den perioden :hilarious:

Den pleier ikke å flytte seg mellom bakre og fremre vegg. Mest sannsynlig har de sett feil på den i uke 12. Heldigvis så spiller det ikke noen rolle om den er posterior eller anterior.
Ja, det skjedde meg meg. Fikk først beskjed om at den var fremme. Men på UL i uke 18 så var den bak. Da sa jordmor at det sikkert ble sett feil i uke 12 :)

Back
Topp