Vekst Kontroll....

Dorothy_1

Gift med forumet
Får man en vekst kontroll dersom man ligger høyt på det skjemaet, Eller er det noe som er vanlig og Ha... ????

Vekstkontroll får en bare dersom fundusmålene flater av. Det tyder på at babyen slutter å vokse eller vokser dårligere. Noe som igjen kan tyde på morkakesvikt.

Jeg låg godt over målene eller høyt på skalaen, men da magen begynte å flate av rundt uke 32 av begynte de med målinger. Magemålene stupte og jeg fikk en bitteliten jente på 41 cm og 1555 g. Hun hadde nesten ikke fått næring etter uke 30/31 og hadde slanket seg kraftig inne i magen. Huden hang å slang rundt henne. Bare knokler åog ben stakkar. Nå er hun en frisk og rask 7-åring så alt gikk heldigvis kjempebra.

jeg har ligget utenfor normalmålene hele tiden, og aldri fått vekstkontroll.. var imidlertid på UL i går pga svangerskapskløe, og da var SF målet 43cm!!! altså det går ikke ann å skrive å skjemaet.... så lenge ikke målet flater ut eller går ned får man ikke kontroll, og svært sjeldent hvis man er over.. da må man være mye over, og hvis de er redd for svangerskapsdiabetes regner jeg med man får..

Back
Topp