Vekst kontroll på småen!!

Vimso84

Glad i forumet
Var på kvinneklinikken i dag på ny vekstkontroll å han vokser han ligger langt over å litt for mye fostervann!! Så hun håpet på att eg skulle få gå til uke 37 å kanskje 38 men det ville tiden vise når kontrollene blir mer hyppige!! Krysser fingrene for att alt går bra til slutt!!
 
Sniker fra Mai!

Jeg er på vekstkontroll selv for å se att baby vokser som han skal.Hvilken problemer oppstår med for mye fostervann ? Er det farlig ?
 
Håper det går fint med dere, det er jo godt at man får så bra oppfølging:) På vekstkontroll i romjula hadde gutten vår vekstavvik på + 6, men forstod det slik at det er helt innafor og normalt. Fostervannet sa legen ingenting om, så satser på at det var greit. Skal på ny vekstkontroll nå til uka, så da blir det spennende å se hvordan ting har utviklet seg.
 
Jeg lurte litt på dette med veksten.. var inne på ul i dag, og hun sa småen hadde vokst godt og at vekst avviket som før var på 8%, (2jan) nå var på 11%.. hun var veldig på at jeg måtte slutte med all usunnhet o.l, viktig at jeg ikke spiste sukker fremover og diverse. Jeg spurte hva han veide og han var ca 1700g.. og i følge hun burde småen være 1300g.. men i følge diverse apper så ligger foster i uke 30 ca på 1600g.. så da lurer jeg på, er alle apper feil? Eller har hun rotet o_O
Andre som har vært på ul og fått vite ca vekt rundt desse tider?

:anyone
 
Jeg lurte litt på dette med veksten.. var inne på ul i dag, og hun sa småen hadde vokst godt og at vekst avviket som før var på 8%, (2jan) nå var på 11%.. hun var veldig på at jeg måtte slutte med all usunnhet o.l, viktig at jeg ikke spiste sukker fremover og diverse. Jeg spurte hva han veide og han var ca 1700g.. og i følge hun burde småen være 1300g.. men i følge diverse apper så ligger foster i uke 30 ca på 1600g.. så da lurer jeg på, er alle apper feil? Eller har hun rotet o_O
Andre som har vært på ul og fått vite ca vekt rundt desse tider?

:anyone
Sniker

på percentilskjema jeg har fått er 50-percentilen (gjennomsnittet) 1700gram ved 30+0.
Dette er et gammelt skjema så vil være litt mer på det mitt sykehus nå bruker digitalt og fikk også beskjed om at de skal revideres igjen da fostre nå er større enn tidligere
 
Sniker fra Mai!

Jeg er på vekstkontroll selv for å se att baby vokser som han skal.Hvilken problemer oppstår med for mye fostervann ? Er det farlig ?
Eg er på vekstkontrolll pga svangerskapsdiabetes å det er derfor gutten er stor å det er litt mye fostervann!! Nå er jo gutter større enn jenter men han ligger over det han skal!!
 
Håper det går fint med dere, det er jo godt at man får så bra oppfølging:) På vekstkontroll i romjula hadde gutten vår vekstavvik på + 6, men forstod det slik at det er helt innafor og normalt. Fostervannet sa legen ingenting om, så satser på at det var greit. Skal på ny vekstkontroll nå til uka, så da blir det spennende å se hvordan ting har utviklet seg.
Hvorfor har du vekstkontroll?? Jeg er inne pga svangerskapsdiabetes!! Lykke til på neste kontroll!!
 
Hvorfor har du vekstkontroll?? Jeg er inne pga svangerskapsdiabetes!! Lykke til på neste kontroll!!
Takk for det:) Jeg har en kronisk sykdom som gjør at de passer ekstra godt på veksten til babyen. Lykke til du også.
 
Jeg er også inne til vekstkontroller og oppfølging på sykehus denne gangen. Nå er det for å følge med på at veksten ikke stopper opp, og at det ikke blir for stort vekstavvik på minussiden. Var inne for tre uker siden, og da lå baby på ca.+5% i vekst. Spent på hvordan det er når jeg skal på kontroll igjen om et par dager :)
 
Back
Topp