vekking for amming

linlin

Betatt av forumet
Junior er nå ei uke,så amminga er ikke helt rutinert ennå.jeg har kjempe mye melk og sinnsyk brystspreng hele tiden.Han sover godt gjerne 4,5 time mellom hver amming.Bør jeg vekke han hver 3 time for å unngå brystspeng? synst det er så brutalt å vekke ham når han sover[;)]
 
det jeg gjorde i begynnelsen var at jeg pumpet meg når jeg var sprengte og når det gjelder vekking ja....gutten min var litt gul ( det var grense på gulsott) så jeg måtte vekke han. De på sus sa at jeg må gi han selvom han sove, han blir visst trettere pga gulsotten. Han ble da kviknere når han fikk mat.

Hvis det er ikke noe spesielt så hadde jeg latt han sove, det er du som bestemmer.....du kjenner ham best[:)]
 
jeg syns ikke du burde vekke han for å amme, så sant det ikke er noen spesielle grunner til det. bedre å pumpe seg da[;)]
 
Jeg fikk beskjed om at jeg måtte vekke henne for mating hver tredje time. men så var jo jenta mi født litt for tidlig (1mnd) samt hadde gulsott. men det var sjelden noe problem for her sov vi nemlig ikke så mye mens vi var helt nyfødt. Du kjenner gutten din best og er han en "normal" baby (altså født til termin og ikke gul) så er nok ikke vekkingen så viktig
 
Back
Topp