Vekking av baby

roni

Betatt av forumet
Vekker dere babyen deres etter visst antall timer for å gi de mat eller lar dere de få sove så lenge de vil??casper er i dag 7 uker og har lagt godt på seg.han kan sove inntil 5 timer sammenhengende.er d for lenge uten mat eller kan jeg bare la han sove??

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Babyer spiser seg jo opp til de skal sove, så så lenge han sover så har han fått nok mat - han våkner jo når han blir sulten :) Jeg ville ikke vekket han :)

Leander født 3. Juli 2013
Termin 5. Juli 2013

Så lenge vekten går oppover er det ikke noen vits å vekke de :)

♡♥Frøkna kom 7 Juli 2013 - Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Så lenge han legger fint på seg, er d jo bare og nyte at han sover ;)

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Jeg vekker min ca hver 2,5 - 3 t. Fikk beskjed om dette. Skal veie han på nytt på mandag og hvis han har lagt godt på seg da kommer jeg i alle fall til å slutte å vekke han om natta.

Termin 30 juli, gutten kom 21.07.2013 :)

På sykehuset sa de at nyfødte ikke skulle sove mer en fire timer på natten, pga da går det utover blodsukkeret og babyen kan bli slapp.

Var hos helsesøster i går å spurte pga ho av mi sover gjerne 5 timer i strekk. Da sa hun at det gikk heelt fint siden hun legger godt på seg, har gode våkne perioder og både tisser og bæsjer som hun skal.

Gutt født 10 nov 2009
Jente født 23 juli 2013

Min sov litt lenge på dagtid, så jeg fikk beskjed om å vekke han etter ca 2 1/2 til 3 timer så han heller skulle sove lenger om natten.

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

På sykehuset sa de at nyfødte ikke skulle sove mer en fire timer på natten, pga da går det utover blodsukkeret og babyen kan bli slapp.

Det fikk jeg beskjed om også men de sa at det kun gjaldt den første natten og at etter det så kunne de få våkne av seg selv..

Får mat hver 3.time på dagtid, og sover så lenge hun vil på natten. Som oftest 4-5 timer første økten, deretter gjerne kun 2 timer før hun er klar for nytt måltid.

Det fikk jeg beskjed om også men de sa at det kun gjaldt den første natten og at etter det så kunne de få våkne av seg selv..
De sa til meg at første uka skulle jeg passe på det og så er det bra for produksjon også . Men, de sier forskjellige ting. Vi får gjøre som vi selv føler er best for vårt barn.

Gutt 2006 - Jente 2008 - Jente 7.Juli 2013

Vi fikk "klarsignal" fra HS om at det var greit at de sov til de våknet selv nå, siden de har lagt så fint på seg :) Nå kan de sove fire- max fem timer på natten før de vil ha mat :) 6 uker på onsdag :)

Vi fikk beskjed om at man ikke skal vekke et sovende barn. Men pga. gulsott må vi likevel vekke hver tredje time for å gi mat.

Vekker dere babyen deres etter visst antall timer for å gi de mat eller lar dere de få sove så lenge de vil??casper er i dag 7 uker og har lagt godt på seg.han kan sove inntil 5 timer sammenhengende.er d for lenge uten mat eller kan jeg bare la han sove??

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Jada.. Jeg er i ammetåka! Når jeg las innlegget ditt, trodde jeg det sto at Casper var syv dager!! Jaja.. Han kan nok helt trygt sove ;) så visste jo jeg at det er en stund siden du har født..

Gutt 2006 - Jente 2008 - Jente 7.Juli 2013

Back
Topp