Vekkeklokke

AuroraBorealis

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Junilykke2018
Jeg og mannen min er helt blank. Kom til å tenke på en ting.. dette gjelder dere som har barn fra før.

Mannen min står opp tidlig! Tiiiidlig! For å dra på jobb. Klokka kan gjerne ringe noen ganger før han reagerer. Jeg våkner nesten aldri av den. Kun av min alarm.

Men hvordan blir det med en baby i rommet. Våkner de av alarmen? Gjør dem vel? Eller? Ingen planer om å tilvenne ei lita tøtta å våkne kl 4 hver natt...

Hjelpes!

Altså, min våkner ikke av brannalarmen engang:P Men unger er jo veldig forskjellige, kanskje han kan ha vekkerklokka under puta med vibrasjon elns, så det demper litt ihvertfall?

Tenker at det blir en vane. Å at så lenge ikke lys blir slått på og man viser at det er start på dagen fortsetter nok baby å sove. Man har jo en måte man roer babyen på, feks gir tutt eller går bort å stryker dem å sier hysj. Er vel bare å gjør det da også. Å håpe at det funker. Å kanskje din mann blir mer var på klokka også ;)

Vanskelig å si før dere vet hvor var babyen er. Sambo sluttet å slumre da storesøster lå inne hos oss, men hun sov/sover egentlig tungt uansett :)

Haha! Takk, lettet litt nå. Jeg har jo ikke noe erfaring så måtte ty til å spørre så dumt xD

Vibrasjon blir han aaaaldri å våkne av. Og hadde ham slått på lyset hadde han nok mest sannsynlig aldri turt å gjøre det igjen... ikke mot dette bitchi trøtte kråkereiret... kl 4 er ikke en tid å stå opp for meg xD

Aldri vært et problem her. Guttene sov seg gjennom mannens alarm og om de våkner litt var det bare og være klar med puppen så sovnet de med en gang igjen :)

Jeg og mannen min er helt blank. Kom til å tenke på en ting.. dette gjelder dere som har barn fra før.

Mannen min står opp tidlig! Tiiiidlig! For å dra på jobb. Klokka kan gjerne ringe noen ganger før han reagerer. Jeg våkner nesten aldri av den. Kun av min alarm.

Men hvordan blir det med en baby i rommet. Våkner de av alarmen? Gjør dem vel? Eller? Ingen planer om å tilvenne ei lita tøtta å våkne kl 4 hver natt...

Hjelpes!
Takk for et godt spørsmål, lurte på akkurat det samme idag :) Nå følger jeg og får litt svar. Her er ikke problemet at det er tidlig, men heller at mannen ikke hører vekkerklokken før jeg dæljer til ham. Er alltid jeg som er oppe først, men det gidder jeg ikke når jeg har vært oppe hele natta og ammet ;)

Takk for et godt spørsmål, lurte på akkurat det samme idag :) Nå følger jeg og får litt svar. Her er ikke problemet at det er tidlig, men heller at mannen ikke hører vekkerklokken før jeg dæljer til ham. Er alltid jeg som er oppe først, men det gidder jeg ikke når jeg har vært oppe hele natta og ammet ;)
Dukker plutselig opp sånner "problemstillinger" xD. Mye rart man skal tenke på.

Her sover jeg lett, våkner av hans klokke, måtte sparke han ut av senga for å unngå at guttungen våkna.
På vinteren er det masse tlf om snø på natta, da sover han på gjesterommet!

Vi har hatt hver vår Fitbit flex i nesten ett år nå. Det er en slags armbånd som både måler skrittene du går og søvnen din. I tillegg har den en genial vekkerklokkefunksjon der armbåndet vibrerer. Veldig behagelig måte å bli vekket på, og ingen andre våkner av det :)

Kan absolutt anbefales!

Man sync'er den med telefonen via Bluetooth og man må lade den ca. hver femte dag (tar ikke lang tid).

Kunne aldri hatt en annen vekkeklokke nå, er så mye mer behagelig å våkne av vibrasjoner på armen enn av mobilen eller annen vekkeklokke :) og når mannen står opp først hører jeg ingenting!

Ikkje vært noe problem her :) det var jo dager ho våkna samtidig som mannen men det skjedde en eller to ganger i begynnelsen, han gikk arbeidsledig frem til ho var 1 år så blir en vane :)

Vi har hatt hver vår Fitbit flex i nesten ett år nå. Det er en slags armbånd som både måler skrittene du går og søvnen din. I tillegg har den en genial vekkerklokkefunksjon der armbåndet vibrerer. Veldig behagelig måte å bli vekket på, og ingen andre våkner av det :)

Kan absolutt anbefales!

Man sync'er den med telefonen via Bluetooth og man må lade den ca. hver femte dag (tar ikke lang tid).

Kunne aldri hatt en annen vekkeklokke nå, er så mye mer behagelig å våkne av vibrasjoner på armen enn av mobilen eller annen vekkeklokke :) og når mannen står opp først hører jeg ingenting!
Wow julegavetips til gubben min????

Har aldri vært noe problem hos oss, har til og med støvsugd rett ved siden av sengen og hun sov fortsatt som en stein ;)

Jeg har tenkt på det samme for jeg vil helst ikke at bitteliten skal bli sånn morra fugl som storesøsteren.
Fitbit ønsker jeg meg så takk for tips :)

Wow julegavetips til gubben min????
Ja, det er jo en kul gadget også. Hehe. Jeg fikk den til jul av mannen min, og han syntes den var så kul at etter noen få dager kjøpte han en til seg selv også :)

Det er vel en vanesak. Om lillebror blir like glad i å sove som det storebror var (og fortsatt er som 5-åring) så våkner han ikke av det i det hele tatt! :D

Kommer jo an på hvordan du venner til den lille fra dag en hjemme..Her har jeg bestandig hatt den lille i stua så den venner seg til lyder rundt seg m en gang så den ikke våkner av den miste ting..Så her har d aldri vært noe problem..Sleit m eldste en periode fordi jeg ikke vente han til lyder rundt da han sov så d var en lærepenge:)

Vi har en liten teori om at man kan påvirke barna ift. lyder og bråk hvis man er bevisst det fra starten av. Skal ikke si det 100% sikkert da, barna er jo så forskjellige! :-) Men vi var iallefall bestemt på feks å ikke være ekstra stille selv om vesla sov. Om det var det som gjorde utslaget vet jeg ikke, men hun sov(er) veldig tungt og det er kjempepraktisk :-D Mannen min sto også opp tidlig, og hadde høyt volum på vekkerklokka. Og slumring så den ringte mange ganger :-p Husker faktisk ikke om vesla våknet av den i begynnelsen, men i tilfelle ble hun fort vant til det for kan bare huske at hun sov over klokka. Og hun var sikkert vant til å høre den inni magen også.. :-)

Kommer jo an på hvordan du venner til den lille fra dag en hjemme..Her har jeg bestandig hatt den lille i stua så den venner seg til lyder rundt seg m en gang så den ikke våkner av den miste ting..Så her har d aldri vært noe problem..Sleit m eldste en periode fordi jeg ikke vente han til lyder rundt da han sov så d var en lærepenge:)
Vi har en liten teori om at man kan påvirke barna ift. lyder og bråk hvis man er bevisst det fra starten av. Skal ikke si det 100% sikkert da, barna er jo så forskjellige! :-) Men vi var iallefall bestemt på feks å ikke være ekstra stille selv om vesla sov. Om det var det som gjorde utslaget vet jeg ikke, men hun sov(er) veldig tungt og det er kjempepraktisk :-D Mannen min sto også opp tidlig, og hadde høyt volum på vekkerklokka. Og slumring så den ringte mange ganger :-p Husker faktisk ikke om vesla våknet av den i begynnelsen, men i tilfelle ble hun fort vant til det for kan bare huske at hun sov over klokka. Og hun var sikkert vant til å høre den inni magen også.. :-)
Når dere sier det. Så er jo planen å ha henne rundt oss mens hun sover. Slik at hun skal være vant med bpde bråk og stillhet.

I magen våkner hun før meg, mann og hund av vekkeklokka.. derfor litt småbekymret... xD

Back
Topp