Vekke om natten?

LilleFersken <3

Betatt av forumet
Hvorfor skal vi vekke de små hver 3-4 time om natten for mat når vekten går fint opp? Min sover hele natten, men det er vist ikke greit.
 
Hvis h*n går fint opp i vekt så hadde ikke jeg vekket min baby :)
 
Når jeg lå på barsel sa de til meg at det ikke var nødvendig å vekke på natten om baby spiste bra i løpet av dagen å la greit på seg. De sa også at jeg ikke måtte høre på Helsesøster da hun kom til å si at baby måtte vekkes på natt uansett.
 
Eneste er vel at enkelte kan ha litt utfordringer med produksjonen om man dropper nattamming så tidlig.
 
Eneste er vel at enkelte kan ha litt utfordringer med produksjonen om man dropper nattamming så tidlig.
Men da legger vel ikke baby på seg fint heller?

Og da hadde jeg ikke vekket baby og heller pumpet en gang ila natta...

Når er kveld og morgen?
 
Men da legger vel ikke baby på seg fint heller?

Og da hadde jeg ikke vekket baby og heller pumpet en gang ila natta...

Når er kveld og morgen?
I utgangspunktet kan jo baby legge fint på seg i det man evt stopper!
 
Hvorfor skal vi vekke de små hver 3-4 time om natten for mat når vekten går fint opp? Min sover hele natten, men det er vist ikke greit.

Hvis baby sover, så ville nok jeg vurdert om jeg selv hadde et behov for å amme (full pupp)... I så fall står valget mellom å vekke baby for et måltid, eller å finne frem pumpen;)
 
Men da legger vel ikke baby på seg fint heller?

Og da hadde jeg ikke vekket baby og heller pumpet en gang ila natta...

Når er kveld og morgen?
Sovner ca ved midnatt og våkner mellom 6 og 7. Nå mistet faktisk ikke vår lille vekt etter fødsel og har lagt på seg 20 gr dagen siden (hvis en deler vektoppgang på antall dager hon er).
 
Når jeg lå på barsel sa de til meg at det ikke var nødvendig å vekke på natten om baby spiste bra i løpet av dagen å la greit på seg. De sa også at jeg ikke måtte høre på Helsesøster da hun kom til å si at baby måtte vekkes på natt uansett.
Takk. Veldig greit å vite. Her er det helsesøster som sier at jeg må vekke hver 3 time.
 
Min var jo veldig hardt rammet av gulsot. Og jeg fikk beskjed om at det kunne gå 3-4 timer på natt frem til gulsoten slapp mer taket. Etter dette om vekten gikk riktig vei, så skulle jeg bare la han sove på natt. Var like viktig at jeg å fikk sove som at ungen fikk sove sa de.

Så etter han han var 3 uker så har ikke jeg vekket han på natt. Han styrer dette selv. Noen netter sover han lenge og pupper kun en gang, andre netter skal han ha pupp annenhver time.
 
Her våkner vi når hun vil ha mat selv, så må ikke vekke henne. Hun har gått over fødselsvekten sin nå, legger fint på seg og er 2 uker. Prøver å fullamme nå, så merker det er hyppigere nå enn når det var mme, pumping og amming om en annen.
 
Hvorfor skal vi vekke de små hver 3-4 time om natten for mat når vekten går fint opp? Min sover hele natten, men det er vist ikke greit.
Trodde dette bare var viktig om barnet ikke gikk særlig opp jeg. Jeg gjorde ikke dette sist med min i alle fall. Hun styrte det heller selv.
 
Back
Topp