Jeg fikk samme beskjed med førstemann. Da var det sommer, og utrolig varmt både dag og natt, og lillegutt brukte ti dager på å nå fødselsvekt. Jeg hadde klokka på etter tre timer, slet meg opp (hadde ikke fått dreisen på liggende amming enda), og måtte vekke lillegutt som var supertrøtt. Jeg opplevde da at han sovnet nesten med en gang han fikk puppen i munnen, fordi han var trøtt og ikke sulten. Dette drev jeg med i tre nettet, før jeg skrudde av klokka, og lot han styre det selv. Da våknet han etter fire-fem timer og spiste mye bedre. Jeg skal ikke fraråde deg å gjøre som helsesøster anbefalte, og jeg er ikke ekspert på gulsot, men jeg tror ikke jeg hadde gjort det igjen. Det var rett og slett ikke metoden for oss. Det hører også med til historien at jeg var utrolig sår på brystvortene og opplevde amming som grusomt smertefult den første tiden. Det var da nesten ulidelig å sitte der med en kjempetrøtt gutt, som ikke "gadd" å åpne munnen skikkelig for å spise. Plutselig løsnet det med spisingen (selv om jeg fremdeles var sår som bare det), og han ble fort en valkete gutt med vekt godt over "normalen".