Vekke for kveldstell? Litt lang...

PuseBebi

Nybakt mor for første gang
Juli13-jentene
Knerten har som regel vært klar for sengen mellom 21 og 22. Da har vi skiftet til push, gitt flaske og lagt ham i sengen sin. Da har han sovnet relativt raskt.

Den siste uken har han plutselig to dager sovnet for kvelden kl 19. Ikke to dager etter hverandre, så det er vanskelig å forutse når det skjer.

Har da ikke vekket han, men båret kurven hans inn på soverommet. Da må jeg skifte på han når han våkner utpå natten en gang, noe som vekker han unødig. Han begynner jo å nærme seg 3 mnd, og jeg vil veldig gjerne få en fast leggetid snart.

Bør jeg vekke han og ta kveldsstellet eller bare legge han rundt 19 uansett?

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Vi vekker uansett for å holde på rutinen. Det fungere for hu. Men alle barn er forskjellige

Eg skifter til pysj mellom 17 og 18 en gang :) ho har plutselig tatt kvelden 19.30 to dager på rad... Før det var det 21.00 2 dager på rad og før det har det vært mellom 22 og 00.30 ho har pleid å sovne... :P
Poenget her var vel egentlig at eg skifter til pysj tidlig så e ho klar om ho skulle sovne ;) hehe

Jente 27.07.13 <3

Den siste tiden har mini her også tatt kvelden tidligere. Den ene kvelden sluknet han 18:45(!) Med hans dårlige dagsovehjerte og stor fare for overtrøtt unge, ble det å legge han med tøy(bleia visste vi var nesten helt ny). Byttet til pysj når han våknet. Han hadde vel kvelden før også lagt seg tidligere, 19 et eller anna. Så vi begynte fra da å legge tidligere. Prøver å få han helt klar til kl. 19. Legger han da, og det har funket veldig bra 1 ukes tid:) Noen ganger tar det litt tid før han sovner(ligger å styrer/ må bysses/ammes), igår ble klokka 19.35.

Jeg syns du skal prøve å legge tidligere! Det er rundt denne tiden(Markus er 3mnd idag:)) jeg leser mange steder at de legger seg typisk 19- et eller anna:)

Ja, tror pysjen bør på rundt kl 18. Det gjør jo ingenting om han har den på noen timer :)

Jeg endte opp med å vekke han. Gikk veldig bra. Han sloknet med en gang etter stell og flaske :)

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Back
Topp