Vekke barnet?

Leonardo

Forelsket i forumet
Jeg har en på tre år og 9mndr som plutselig har begynt å tisse på seg om nattan. Har sovet uten bleie kanskje halvannet år. Hva hadde dere gjort? Han vil ikke bruke bleietruse, vil ligge i boxershorts.. Ville dere vekket på kvelden/natta for å få han til å tisse?

Hadde tatt han stille og rolig på do før jeg gikk å la meg selv. Gjør det med min 4åring hvis han har flere uhell på natta etter hverandre, eller hvis jeg vet at han har drukket mer enn normalt en ettermiddag/kveld (feks etter bursdagselskap). Gutten vår er så trett at han legger nesten ikke merke til at han er på do :) Så ikke gjør noe stort av det, bare ta han stille på do og be han tisse hvis det går uten å vekke han helt :)

Jeg brukte å "vekke" mi før jeg la meg. Løftet henne til å fra toalettet, aldri et problem :)

Hs råda oss til at me kunne ta han på do før me la oss, men at det var viktig at han gikk sjølv, viss ikkje lærte han at når han må tisse blir han bært på do. Og vil dermed ikkje gå på do om han må tisse på natta, berre ligge å vente på å bli bært dit:)
Det har fungert veldig fint her, og han sovnar like godt etterpå:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ville nok bært på do før eg la meg om kvelden.

Sent from my iPhone using BV Forum

Da prøver jeg det.. I natt igjen gikk det galt så på nytt må jeg vaske både dyne og pute :-(

Back
Topp