Vekke barn på 9 mnd?

kira88

Blir kjent med forumet
Hei :)
Jeg har ei jente på 9 mnd, som legger seg mellom 19-19.30 på kvelden, og sover til over 10.30 neste morgen. Jeg har begynt å vekt henne 10.30, synes da hun har sovet lenge nokk.
Har dere gjort det samme? eller latt henne sove til hun selv har våknet?

Så lenge det ikkje er nokon plass dåke må vere tidlegare, og så sant ho legg seg og sovnar fint om kvelden ville eg latt ho sove. Ho søv ikkje meir enn det ho har behov for.

Gulp! Jeg blir bare misunnelig!!

Men da tvillingene mine var rundt ett - halvannet sov de ofte 15 timer om natta (hvordan fikk jeg det til!!!!!!!). Uavbrutt. De sov 2 x 30 minutter på dagtid. Det var tider...zzz.

ok:)
merker det at hvis vi skal noe så må vekke henne før 10, så er hun stuptrøtt enda, så hun trenger det sikker..
ble bare litt usikker om det var så bra for henne å sove så lenge :)

Ranveig R skrev:
Så lenge det ikkje er nokon plass dåke må vere tidlegare, og så sant ho legg seg og sovnar fint om kvelden ville eg latt ho sove. Ho søv ikkje meir enn det ho har behov for.

sign

hadde ikke vekket hun med mindre jeg måtte:) om jeg hadde planer ol...
det gjør ingenting om de sover mye så sant de er friske unger som utvikler seg normalt og er i generellt sett godt humør:) nyt det sier nå bare jeg!

jeg hdde ikke vekket henne!
hvis hun f.eks. på grunn av at hun står opp så sent måtte hatt dagduppen sin sent på ettermiddagen ogdette hadde påvirket leggetiden eller lignende hadde jeg vurdert det, men så lenge det ikke er noe problem med den dagsrytmen så ville jeg latt henne sove!men hun sover kanskje ikke på dagen når hun sover så lenge på natten? bedre med en laaang soveperiode enn 2 kortere tror jeg. sammenhengende søvn er godt:)

Hun vokser og utvikler seg normalt, og er ei bli jente :)
Hun har stort sett 1 dupp på dagen i 1.1,5 timer.. men når kvelden kommer, er hun igjenn stuptrøtt..

Ranveig R skrev:

sign

Back
Topp