Vekke baby?

*håper

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Hei. Jeg har en baby på 2 mnd som legger seg rundt 7-8tiden på kvelden og sover da til jeg vekker henne rundt 11-12 tiden. Jeg gir henne da mat så sover hun videre. Etter det våkner hun i 4 tiden og 7tiden for mat igjen. Det jeg lurer på er om det er nødvendig og vekke henne eller om hun kan styre dette selv? Hun var 4kg ved fødsel og 5 kg ved 6-ukers kontrollen. Jeg synes ikke hun hadde lagt på seg så my da mine tidligere barn la på seg nesten det dobbelte de første ukene. Dette er en rolig og fornøyd baby.
 
Hei. Jeg har en baby på 2 mnd som legger seg rundt 7-8tiden på kvelden og sover da til jeg vekker henne rundt 11-12 tiden. Jeg gir henne da mat så sover hun videre. Etter det våkner hun i 4 tiden og 7tiden for mat igjen. Det jeg lurer på er om det er nødvendig og vekke henne eller om hun kan styre dette selv? Hun var 4kg ved fødsel og 5 kg ved 6-ukers kontrollen. Jeg synes ikke hun hadde lagt på seg så my da mine tidligere barn la på seg nesten det dobbelte de første ukene. Dette er en rolig og fornøyd baby.
Hei! Det høres ut som du er godt i gang med ammingen og at du har fått innarbeidet gode rutiner. Ettersom datteren din legger fint på seg, skulle det ikke være nødvendig å vekke henne for å amme. Det høres ut som du kan la henne styre måltidsrytmen selv. Skulle det vise seg at det ikke fungerer ift vekst og vekt, kan du heller vurdere å vekke henne. De aller fleste barn regulerer måltidsrytmen etter eget behov, og vil være mest tilfreds med det. Lykke til videre! Hilsen Elin
 
Back
Topp