*vekk*

Lykketroll m/2gutar

Forumet er livet
borteee [:)]

takk for svar[:)]

Da hadde jeg slengt vaskefilla i hodet på mannen. Eller sagt hva han kunne gjøre. Satt han i arbeid.

Jeg hadde husket det eksmannen lærte meg: Menn tar ikke hint.
Du kommer ingen vei med å forvente at de skal tilby seg å hjelpe, forstå hva "Å, dette er slitsomt å gjøre alene" betyr, eller tolke "Vi må jammen henge i om vi skal få det fint til påske".

Det eneste som funker er "Jeg er syk og utslitt. Du må hjelpe til med husvasken. Her er bøtta, der er moppen, tar du oppe så passer jeg Jr. i mens".

Jeg hadde aldri vasket hele huset når gubben hadde vært sånn. Bare å glemme altså!!

En ting at de ikke er tankelesere, men herregud.. Er man så syk så er det ganske åpenlyst at man trenger hjelp til vaskingen!!!!

ORIGINAL: Vugge

Jeg syns du burde satt Benjamin i vippestolen og spurt om han kunne hjelpe deg istedet :)
Ofte enklere å bare spørre for de er alt annet enn tankelesere.. :)

jada, kunne gjort det.. men sa klart ifra om at han burde hjelpt meg.. og han rikka ikkje ein finger..[&:]

jeg tenker at komunikasjonen kunne vært bedre... er som regel bedre og premativt iforhold til krangel å sette ord på hvordan man føler det!

ORIGINAL: Lykketroll m/2gutar

ORIGINAL: Vugge

Jeg syns du burde satt Benjamin i vippestolen og spurt om han kunne hjelpe deg istedet :)
Ofte enklere å bare spørre for de er alt annet enn tankelesere.. :)

jada, kunne gjort det.. men sa klart ifra om at han burde hjelpt meg.. og han rikka ikkje ein finger..[&:]

Som sagt: Menn tar ikke hint.
Hint er alt som ikke er en ren ordre.
Og oppe i hodet deres foregår følgende: "Kan jeg slippe unna med..?"
Og det kan han tydeligvis, siden han sitter og koser seg i godstolen mens du vasker...

ORIGINAL: Trone

Jeg hadde aldri vasket hele huset når gubben hadde vært sånn. Bare å glemme altså!!

En ting at de ikke er tankelesere, men herregud.. Er man så syk så er det ganske åpenlyst at man trenger hjelp til vaskingen!!!!

det måtte gjerast.. eg får fnatt når huset er rotete og støvete.. [&:]
skelle tru det var ganske åpenlyst ja... og har gitt beskjed utallige gangar at han fint skal få hjelpe til med sånne ting..

ORIGINAL: Lykketroll m/2gutar

ORIGINAL: Trone

det måtte gjerast.. eg får fnatt når huset er rotete og støvete.. [&:]
skelle tru det var ganske åpenlyst ja... og har gitt beskjed utallige gangar at han fint skal få hjelpe til med sånne ting..

Men det er jo ikke NÅ, så det teller ikke.
Se "Kan jeg slippe unna med"-tankegangen.

Gå bort til ham der han sitter i godstolen, si "Nå har jeg gjort min del, nå kan du ta resten mens jeg slapper av og passer på Jr."

Jeg hadde vasket halve huset også satt vaskebøtta foran han og sagt: Nå bytter vi!

Hadde aldri latt han sette seg ned! Hadde sparka han i rævva og gitt han vaskefilla!!

Forresten er denne situasjonen veldig vanlig og helt typisk for oss kvinner, vi har en tendens til å komme med en passiv-aggressiv reaksjon.
(Altså at vi gjør jobben selv mens vi går og forbanner mannen inne i oss, sender onde tanker og forventer at han skal "føle" alle de onde vibrasjonene vi sender ut mens han bare sitter og koser seg).
Jeg har vært der selv, og vet at om det noensinne kommer en ny mann i livet mitt skal jeg prøve å praktisere det jeg lærte forrige gang: Si NØYAKTIG hva du vil ha, TYDELIG og KONSIST, uten å prøve å komme med forskjønnende omskrivninger, søte hint eller formildende forklaringer.

Min mann tar ikke hint. Han må få klare beskjeder som et barn. Det hjelper ikke å "hinte" eller å vente at han skal se hva som burde gjøres.

Back
Topp