Veivalseflesket går oppover - eller?

Så stas! Gratulerer!!
 
Gratulere! Og så kjekt å være lengre på vei da. :happy:
 
Gratulerer så mye med vel overstått ul og8 uker
 
Hei... ville bare si at jeg kjenner meg igjen i hva du tenker/tenkte før Tul:happy3:smiley-angelic006:smiley-angelic001
Satt med de samme følelsene og tankene selv.

Skyv bort det negative, slapp av og kos deg med familien:gen014:happy:
Heier på deg:Heartpink

Ps: barnefar sitt første barn her... mye å forklare:cheerslaughing6
 
Hurra for liten bamsemums ❤️❤️
 
10+2

På tirsdag var det tid for ultralyd igjen. Ukene mellom forrige gang, 7+6, og nå har gått sakte. Formen har vært dårligere enn i noen tidligere svangerskap med en sånn akutt følelse av at ALL energi bare renner ut av meg. Sånn at når jeg har vært oppe i 2 timer må jeg opp å legge meg i senga en time, til og med å ligge på sofaen har vært for slitsomt :hilarious: I tillegg til en del kvalme i løpet av dagen. Har bare laget middag 3-4 ganger den siste måneden og gått ned 3 kilo, men heldigvis ikke spydd. :joyful: de siste 3 dagene har formen vært stigende så både mannen og jeg håper jeg skal være litt mer pigg fremover :hilarious:
Uansett, dårlig form og å ikke vite om det er liv eller ikke har gjort dagene lange. Men på tirsdag var altså alt i orden ❤️ jeg finner også hjertet med Doppler hjemme, og lytter veldig kjapt om redselen blir for stor. Enda er synes jeg det hele er litt urealistisk og sprøtt. Hvordan er det mulig at jeg får et svangerskap så lett også blir der bare en baby uten noen humper i veien?
Vi har enda ikke fortalt det til noen i familien, det er bare noen av mine venner som vet om det og jeg tror nok jeg vil vente til etter ultralyd i uke 12.

Generelt er jeg litt mindre stressa denne gangen i forhold til forrige gang, men det blir nok litt økt rundt tidspunkt i svangerskapet hvor vi har fått dårlige nyheter tidligere. Først og fremst venter jeg nå på svar på henvisning til fostermedisin. Det er jo like mye risikosvangerskap denne gangen som forrige gang så skjønner ikke hvorfor jeg ikke skulle få komme, men inntill alt med oppfølging er helt spikra er jeg likevel litt stressa for det.
Har nå hvertfall en god gynekolog, så der har jeg en time igjen om 2 uker ❤️

Ellers har jo magen blåst seg opp av gass, og nå er livmoren såvidt over skambenet og gjort hele flesket litt rundere så jeg ser mye mer gravid ut enn jeg kunne ønske så tidlig :p
 
Finner du hjertelyden lett? Jordmor klarte ikke å finne den på meg når jeg var 10+3. :bag: Har prøvd selv også, uten hell.
 
Finner du hjertelyden lett? Jordmor klarte ikke å finne den på meg når jeg var 10+3. :bag: Har prøvd selv også, uten hell.

Nå finner jeg den nok fordi jeg vet hvor jeg fant den sist. Må lete på helt riktig sted og flytter jeg doppleren bare litt, så forsvinner det. Men siden jeg vet hvor det ca er har jeg funnet den innen et minutt. Men tenker det ikke betyr det noe er galt at jordmor ikke fant den hos deg sist, for den lille må virkelig ligge på helt rkitg sted. Jeg er også veldig kort i ryggen, får raskt mage og livmoren kommer ganske fort opp av bekkenet :)
Krysser fingrene for at du får høre den tydelig neste gang jordmor prøver!
 
Finner du hjertelyden lett? Jordmor klarte ikke å finne den på meg når jeg var 10+3. :bag: Har prøvd selv også, uten hell.
Er det første barn?
Vanskeligere å finne tidlig da siden livmoren er mindre enn når man er flergangs
Pluss at det er individuelt hvor lett det er å finne og. Min siste var ikke så ivrig på å vise frem hjertelyden, men bevegelse var lett å høre med doppler
 
10+2
På tirsdag var det tid for ultralyd igjen. Ukene mellom forrige gang, 7+6, og nå har gått sakte. Formen har vært dårligere enn i noen tidligere svangerskap med en sånn akutt følelse av at ALL energi bare renner ut av meg. Sånn at når jeg har vært oppe i 2 timer må jeg opp å legge meg i senga en time, til og med å ligge på sofaen har vært for slitsomt :hilarious: I tillegg til en del kvalme i løpet av dagen. Har bare laget middag 3-4 ganger den siste måneden og gått ned 3 kilo, men heldigvis ikke spydd. :joyful: de siste 3 dagene har formen vært stigende så både mannen og jeg håper jeg skal være litt mer pigg fremover :hilarious:
Uansett, dårlig form og å ikke vite om det er liv eller ikke har gjort dagene lange. Men på tirsdag var altså alt i orden ❤️ jeg finner også hjertet med Doppler hjemme, og lytter veldig kjapt om redselen blir for stor. Enda er synes jeg det hele er litt urealistisk og sprøtt. Hvordan er det mulig at jeg får et svangerskap så lett også blir der bare en baby uten noen humper i veien?
Vi har enda ikke fortalt det til noen i familien, det er bare noen av mine venner som vet om det og jeg tror nok jeg vil vente til etter ultralyd i uke 12.

Generelt er jeg litt mindre stressa denne gangen i forhold til forrige gang, men det blir nok litt økt rundt tidspunkt i svangerskapet hvor vi har fått dårlige nyheter tidligere. Først og fremst venter jeg nå på svar på henvisning til fostermedisin. Det er jo like mye risikosvangerskap denne gangen som forrige gang så skjønner ikke hvorfor jeg ikke skulle få komme, men inntill alt med oppfølging er helt spikra er jeg likevel litt stressa for det.
Har nå hvertfall en god gynekolog, så der har jeg en time igjen om 2 uker ❤️

Ellers har jo magen blåst seg opp av gass, og nå er livmoren såvidt over skambenet og gjort hele flesket litt rundere så jeg ser mye mer gravid ut enn jeg kunne ønske så tidlig :p
Så godt at alt ser fint ut og at formen er stigende. Skjønner stresset. Første trimester er noe drit...
Krysser fingrene for at alt fortsetter så bra og at du snart får svar ift fosterdiagnostikk
 
Er det første barn?
Vanskeligere å finne tidlig da siden livmoren er mindre enn når man er flergangs
Pluss at det er individuelt hvor lett det er å finne og. Min siste var ikke så ivrig på å vise frem hjertelyden, men bevegelse var lett å høre med doppler

Nei, har ei jente på 2 år fra før av. :)
 
Finner du hjertelyden lett? Jordmor klarte ikke å finne den på meg når jeg var 10+3. :bag: Har prøvd selv også, uten hell.

Jordmor fant ikke på meg før 14 uker i forrige svangerskap :)
 
12+3
Så har jeg jammen meg kommet over 12-ukersgrensa :) var hos gyn i går og der så alt fint ut, den lille ble målt til enda litt større enn tidligere.
Til uka blir det ultralyd hos fostermedisin, og da regner jeg med de setter endelig termindato sånn som sist.

Synes fortsatt dette er litt surrealistisk og uvirkelig. Jeg er mindre redd enn forrige svangerskap, men enda litt sånn for godt til å være sant. Men får bare prøve å være optimistisk. Den lille rører masse på seg og i går og i dag har jeg kjent liv :eek: kjent noe før som jeg ikke har vært sikker på, men disse 3 sparkene jeg har kjent nå er utvilsomt babyen ❤️

Fortsatt litt kvalm og småspist, men det er stor bedring fra før midt i uke 10. Sitter dog i skrivende stund å brekker meg litt, så da er det bare å hive i seg litt frukt også blir det bedre :hilarious:
Tidligere har jeg hatt sånn kvalme hvor det ikke har hjulpet å spise noe mat, så dette er igrunnen forbedring.

Nyheten er fortsatt hemmelig for familien (utenom min mor som nå har fått vite det). Det er snart duket for rundt år og en liten feiring med de nærmeste på samboers side så kanskje vi deler det da:joyful:
 
Gratulerer med å ha kommet over 12 uker :Heartred
 
Gratulerer så mye med passerte 12 uker
Lykke til med fosterdiagnostikk.
 
Back
Topp