Veit du kva barna gjer i barnehagen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Er dei tilsette i barnehagen flinke til å informere om kva dei gjer om dagane? Tek dei bilder, eller sender ut informasjon på andre måtar? :-)

Vi får bilder i appen nesten hver dag, og så skriver de en oppdatering daglig på hva barna har gjort. De er også flinke å opplyse ved henting og levering :)

Jeg pleier å spørre guttungen selv hver dag;) liker å høre om dagen ha s:)

Det er en av de ansatte som er gode på å fortelle. Men de andre, not so much.. Men jeg vet jo det ikke alltid er tid å fortelle så mye heller. Skjønner jo det. Men merker at det er noen som ikke er like gode på den foreldre-kontakt-biten .

I perioder er de gode på å ta bilder og legge ut. Bruker en app som heter kidplan hvor de legger ut :)

Jeg pleier å spørre guttungen selv hver dag;) liker å høre om dagen ha s:)
Hehe, det gjør jeg og. Men ofte sier hun bare "jeg har spist frukt " og så ramser hun opp hva slags frukt hun har spist. Er vel mest nærliggende å svare det siden jeg stort sett alltid henter henne rett etter frukt.

Det varierte men for mrg har ikke det vært så viktig å vite snnet enn st dagen har vært fin

De skriver rapport hver dag, men bilder synes jeg er alt for sjeldent :P kanskje 1-2 ganger i måneden, men ofte er ikke mitt barn med på bildene. Hun er kanskje med på bilder 4-5 ganger på ett år. Synes det hadde vært hyggelig med bilder flere ganger i uka :)

Jepp får vite ved henting og de har egen portal hvor bilder legges ut :)

Jeg spør alltid når jeg henter om hvordan dagen har vært og da forteller de. Noen ganger skriver de på tavla hva de har gjort, og andre ganger henger de opp bilder i avdelingen. Veldig koselig. Syns de er flinke. Jeg spør sønnen hver dag på vei hjem hva de har gjort og om han har hatt en fin dag. Han er bare 2,5 så får jo ikke høre så mye fra han enda, men får høre når han har slått eller dyttet noen da.

Jeg spør som regel, men ikke alltid. På eldstes avdeling er en av dem veldig flink til å fortelle, får alltid høre at det har gått fint i dag hvis jeg spør (med mindre det har skjedd noe spesielt).

Med minstemann er alle flinke til å fortelle :) skulle gjerne sett flere bilder, da.

I vår bhg er de super flinke til å dele bilder og fortelle . De har egen fb side. Ikke minst fikk vi bilder.
Når barna slutter får de en gigantisk perm med masse bilder og historie og cd med bilder på.
De er super flinke til å inkludere foreldrene og besteforeldre osv.

Bilderas hver uke , barna får også lov å ta bilder :) ofte foto utstilling osv.

Vi får mail hver fredag om hva som har skjedd den uken. De har begynt med sånn app/ side som skal opp etterhvert. Men først må de få det til selv. Ekstra gøy for de ansatte som kommer fra privat bhg og skal lære seg ett helt nytt system for de kommunale, er visst helt ulikt.

Ja, får ukeplan i begynnelsen av uka, de forteller ved henting, har tavle de skriver på og så får vi informasjon på mail :)

De skriver beskjeder også legger de ut noe på ei hjemmeside noen ganger. De er ikke så flinke til å fortelle hva de har gjort synes jeg. Men de er bra på barna, veldig bra! Viktigere det.

Har ikke behov for å vite alt ;)
De forteller kort ved henting hva de hr gjort, og de gir beskjed om det skulle være noe "spesielt" har astma og atopisk eksem, så hender det er noe rundt det. Ellers spør jeg noen ganger.
Ellers får vi månedsbrev og de skriver en kort beskjed om dagen på tavla i gangen hver dag ;)

Back
Topp