Veiing hos jordmor

Her i kommunen er det ikke fokus på vekt hos jordmor hvis du er førstegangs eller av andre grunner likevell skal føde på sykehus i nabo byen. Her har vi bare fødestue og de har en regel som sier at om man legger på seg over 20kg får man ikke føde her.

Sent from my iPhone using BV Forum

Veier hjemme og fører på selv :) Blir mest riktig da.

Veide meg for første gang hos jordmor i går 26+2... Er tredje gangen jeg var der :)

Sent from my iPhone

Veier meg om morgenen før jeg drar så spør de meg og fører opp det jeg sier. Greit det da

Her ble jeg ikke spurt en gang, bare rett opp på vekta ved kontroll. Men veier meg selv hjemme og ser jo at vektene ikke stemmer overens. Pyttsann - følger med hjemme og vet selv hva som er reelt! :)

Veier meg hjemme:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Veier meg hos jordmor, er det så ille å veie seg der da?

For sånne som meg som frykter vekta, så er all veiing kjipt. Var myyye kjekkere da vekta gikk nedover før jeg ble gravid. :P

Mmm,hadde akkurat kommet meg ned til normalen,så var jeg gravid igjen og nå suser det rett opp igjen her gitt;)

Jeg har lagt på meg mye (15 kg i uke 27) og frykter vekta veldig, derfor synes jeg det er heelt greit å la vær å veie meg hos jordmor :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg lar jordmor veie meg, og så holder hun tallet for seg selv uten at jeg ser det, så jeg er like lykkelig når jeg går ut igjen. Jeg har bedt henne gi beskjed om jeg må skjerpe meg veldig, men foreløpig var det ikke ille sa hun. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Veies kun hos legen, ikke hos jordmor. Har fått høre at grunnen til dette er for at legen har størst fokus på mor og at kroppen til mor er som den skal, mens jordmor har størst fokus på babyen :)

Back
Topp