Veier man mer når man har mensen?

Sonja Borge

Gift med forumet
Jeg prøver å gå ned i vekt. Trener jevnlig, ammer, går tur, har kutta mye ned på godteri og småspising, og det funker. Vekta går nedover, ikke så fort, men i et jevnt og fint tempo.

...helt til jeg plutselig hadde gått OPP i vekt her om dagen. Skjønte ikke helt det, for har ikke brutt de gode, nye vanene, og har spist sunn og grei mat. Kan det være fordi jeg venter mensen hvert øyeblikk? Jeg vet man kan føle seg oppblåst da, men merkes det på vekta også?

jeg går aldri opp når jeg har mensen.. trodde det helt til jeg gikk på easy life for 5 år siden... :S stemte ikke... var nok bare at jeg spiste litt ekstra da.

Sonja Borge skrev:
Jeg prøver å gå ned i vekt. Trener jevnlig, ammer, går tur, har kutta mye ned på godteri og småspising, og det funker. Vekta går nedover, ikke så fort, men i et jevnt og fint tempo.

...helt til jeg plutselig hadde gått OPP i vekt her om dagen. Skjønte ikke helt det, for har ikke brutt de gode, nye vanene, og har spist sunn og grei mat. Kan det være fordi jeg venter mensen hvert øyeblikk? Jeg vet man kan føle seg oppblåst da, men merkes det på vekta også?

Jepp! På meg kan det gjøre 1-2 kg forskjell fra en dag til neste. Og vips så er det borte igjen..

Her er jeg heller slik når jeg har eggløsning.

Det kan jo også være at du har fått mer muskler? Muskler veier mer enn fett, og det er ikke unormalt at man går litt opp (selv om man trener og spiser sunt osv) i forbindelse med at muskler bygges. Men så vil det gå ned igjen, for det hjelper på å øke forbrenningen din.

Ellers så føles det i hvert fall som om jeg veier minst 5 kg mer enn vanlig når jeg har mensen!

Jeg går opp opptil 3 kg når jeg har mensen og eggløsning. Dagen etter er det borte igjen..

nøttelitenItreet skrev:
Jeg går opp opptil 3 kg når jeg har mensen og eggløsning. Dagen etter er det borte igjen..

sånn er det her også...

ja jeg går opp 2 kg ca i dagene rett før mensen.

Trone skrev:
Jeg går opp i vekt når jeg har mensen. Og blir sykt oppblåst, arhg!!

her også!

Back
Topp