Veien videre??

Eva83

Andre møte med forumet
Hei:) Jeg og min samboer har prøvd å blitt gravide i 3 år uten å lykkes..
Vi har hatt 3 icsi forsøk: 1 ble negativ, 2 ble jeg gravid men mistet i uke 13+4, og det 3 har vi hatt nå,men hcg blodprøva som jeg tok i går var på 1 (!!) og mensen kom i dag[:@]

Vi har fått time på Riksen den 5 juni for å snakke med en lege.. Vet dere hva denne samtalen går ut på? Tror dere vi får flere forsøk? De kan jo bare ikke gi oss opp enda syns jeg, har jo blitt gravid 1 gang før..

Kem fra Eva

Eva83 det var trist å høre historien din, etter 3 forsøk så blir det vel mest sansynelig private klinikker vil jeg tro, du for iallefall ikke dekket mer enn 3 forsøk offentlig. Men det kan jo hende de prøver med full pris, hva hvet jeg, har ikke kommet så langt enda , er bare i min runde 2 nå.

Tror vi kanskje får et forsøk til, snakket med ei på jobben som fikk 4 forsøk, siden ho hadde blitt gravid men mistet.. Men da får vi ikke refundert hormonpreparatene av trygdekontoret.. Men er jo verdt hvert øre en legger i det:)  Går man privat blir det vel en meget større egenandel tenker jeg, så blir vel litt billigere hvis vi får et forsøk til på Riksen..

Får satse på gull-egg neste gang og kanskje noen flotte egg på fryseren. I mine 3 forsøk har jeg ikke kunnet fryst ned et eneste egg, noe som er litt trist, da fryseforsøk ikke *regnes* som forsøk..

Så vi krysser fingrene fremover nå, og er veldig spent på samtalen med legen:)

Trist å lese Eva. Håper dere får et forsøk til.

Lykke til hos legen.

Hei Eva83.

Trist å høre historien din.

Jeg har vært igjennom 3 misslykkede forsøk på Riksen.
Vi var på samtale med legen etter det 3 forsøket.
Med oss gikk de igjennom alle forsøkene våres, og spurte om det var noe vi lurte på.
Vi lurte så klart på hva vi gjør videre. ( Må sies at vi har ett egg på frys da ).
Men hvis vi ikke lykkes på det, kunne vi ta ett 4 forsøk på Riksen. Som kommer på rundt 15-20 tusen.
Så legen sa at de fleste gikk videre privat. Noe vi har tenkt å gjøre, men håper vi lykkes på fryse-egget.

Masse lykke til videre, og jeg håper virkelig at dere lykkes og at vi gjør det. [:)]

Stor klem.

Back
Topp