Veien videre etter MA

MorT

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Snøfnuggene 2025 ❄️
I morgen er det 2 uker siden medisinsk abort etter påvist MA. Hadde rester på 7 mm på kontroll 5 dager etter. Fikk da én runde til med cytotec. Har blødd minimalt siden det. Nå har det ikke vært blod på ca én uke. Heldigvis blir testene svakere og svakere. Nå nettopp var det kun en antydning til strek. Gynekologen sa at jeg må vente på mensen, og deretter enda en syklus før vi prøver igjen, men er dette virkelig nødvendig? Jeg tenker jo at er kroppen klar for gravid, så kan det gå.
Og hvis den ikke er klar, blir vi ikke gravide.
Hvis vi velger å «kjøre på» nå. Kan man da ta utgangspunkt i testene, og gå ut i fra at man er gravid hvis testene øker i styrke igjen? :)

Jeg hadde to MA/BO I 2023. Første gang ble jeg gravid 3 uker etter utskrapning uten å ha fått mensen imellom. Det gikk ikke bra! Andre gang ble jeg gravid etter 1 syklus og jeg er nå 12+6 og har sett bankende hjerte på UL..

Jeg hadde to MA/BO I 2023. Første gang ble jeg gravid 3 uker etter utskrapning uten å ha fått mensen imellom. Det gikk ikke bra! Andre gang ble jeg gravid etter 1 syklus og jeg er nå 12+6 og har sett bankende hjerte på UL..
Så godt å høre at du er gravid igjen nå. Sikkert greit å vente en syklus, men man blir bare så utålmodig.. :Heartred

Skulle veldig gjerne vært med deg i september-forumet fortsatt, men håper på januar 2025 i stedet :Heartred Masse lykke til videre:Heartred

Jeg hadde en MA i uke 8 i desember og hadde utskrapning to dager før jul.
Medicus sa at jeg kunne regne med blødningen i etterkant av utskrapningen som en menstruasjon, og prøve som om det var en normal syklus. Jeg fikk derimot ikke lov til å ta Letrozol i den syklusen, men i den påfølgende syklusen etter jeg hadde tatt Primolut etter 35 dager i første syklus etter MA.

Med andre ord; jeg tror du trygt kan prøve. Er ikke kroppen klar, så blir du ikke gravid.

Opplevde ma i uke 16, i september. Fikk beskjed av jordmor at jeg måtte vente på mens, før vi eventuelt kunne prøve igjen.
Masse lykke til :Heartred

I morgen er det 2 uker siden medisinsk abort etter påvist MA. Hadde rester på 7 mm på kontroll 5 dager etter. Fikk da én runde til med cytotec. Har blødd minimalt siden det. Nå har det ikke vært blod på ca én uke. Heldigvis blir testene svakere og svakere. Nå nettopp var det kun en antydning til strek. Gynekologen sa at jeg må vente på mensen, og deretter enda en syklus før vi prøver igjen, men er dette virkelig nødvendig? Jeg tenker jo at er kroppen klar for gravid, så kan det gå.
Og hvis den ikke er klar, blir vi ikke gravide.
Hvis vi velger å «kjøre på» nå. Kan man da ta utgangspunkt i testene, og gå ut i fra at man er gravid hvis testene øker i styrke igjen? :)
Så trist å høre at du hadde en MA :Heartred Sa gynekologen hvorfor du må vente på enda en syklus etter mensen? Mente han/hun altså at du må ha to menstruasjoner før du prøver å bli gravid? Jeg mistet i uke 19 for 3,5 uke siden og fikk beskjed om at vi kunne prøve etter én mens, men jeg har ikke fått cytotec mot rester (men burde da ikke være noen forskjell det når man har fått én mens)

Så trist å høre at du hadde en MA :Heartred Sa gynekologen hvorfor du må vente på enda en syklus etter mensen? Mente han/hun altså at du må ha to menstruasjoner før du prøver å bli gravid? Jeg mistet i uke 19 for 3,5 uke siden og fikk beskjed om at vi kunne prøve etter én mens, men jeg har ikke fått cytotec mot rester (men burde da ikke være noen forskjell det når man har fått én mens)
Nei, hun begrunnet det ikke.. Tenker vi lever som normalt, så får det som skje, skje. Jeg pleier å merke veldig godt når jeg har eggløsning, og ingen tegn til det ennå. Skjønner jo at det er praktisk med mensen i forhold til å kunne regne ut lengden på et evt svangerskap, men skjønner ikke hvorfor hun snakket om to sykluser.. Hvis det fortsatt er rester der inne, blir jeg nok ikke gravid uansett. Tipper det tar noen uker til før kroppen er i rute :Heartred

Så leit å lese . Jeg fikk påvist MA i slutten på april i fjor , hadde negativ test en uke etter . Ble gravid igjen i juni , men MA september og negativ test en uke etter og gravid oktober igjen , men kjemisk . Vi kjørte bare på vi etter at blødningen var avtatt :Heartred

Masse lykke til :Heartred

Nei, hun begrunnet det ikke.. Tenker vi lever som normalt, så får det som skje, skje. Jeg pleier å merke veldig godt når jeg har eggløsning, og ingen tegn til det ennå. Skjønner jo at det er praktisk med mensen i forhold til å kunne regne ut lengden på et evt svangerskap, men skjønner ikke hvorfor hun snakket om to sykluser.. Hvis det fortsatt er rester der inne, blir jeg nok ikke gravid uansett. Tipper det tar noen uker til før kroppen er i rute :Heartred
Ja jeg tenker det samme, og hvis det skulle vært noe rester ville det vel kommet ved første mens! Håper det klaffer for deg snart :Heartred

Jeg fikk også beskjed om å ha en mens først, så er i første pp nå etter ma og en mens :love2

I dag har jeg veldig masse blank slim, typisk eggløsningsslim. Hmmm, spennende å se om mensen kommer om en 2 ukers tid :D

Hei. Jeg vet hvordan det er å miste. Har hatt mange spontanabort. Og ifjor fikk jeg. Ma 16 uker på vei.

Jeg visste bare at det er en måte å komme videre i livet. Man må bare gå videre. Jeg aksepterte sorgen og savnet.

Har 2 levende barn fra før. Og fant masse glede i dem

Back
Topp