Veien tilbake til startvekten etter fødsel

Lil-17

Forumet er livet
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Lager meg en dagbok for egen motivasjons skyld.

Vil få vekk babykiloene jeg la på meg i svangerskapet. Har gått ned 9, vil ned 7-9kg til.
Har trodd en stund at jeg hadde gått ned mer, helt til jeg i dag kjøpte meg en badevekt, og den viste 69 (!) kg.. På det meste vog jeg 78 kg i svangerskapet, med startvekt på 62 kg.
Bmi i dag er 23,1.

Er i dag 12 uker siden fødselen. Bekken og rygg har blitt bedre, men kan fortsatt merke ryggproblemene etter aktivitet.

Målet er altså å nå startvekten innen permisjonstiden er over. (Oktober 2018).

Sliter med å ta meg tid til å spise. Spiser middag hver dag, og kanskje et brødmåltid som inneholder 2-3 skiver og melk (elsker melk). Er ikke flink til å drikke vann. Prøver å skjerpe meg på det.

Har lyst å gå tur hver dag, men lille sover ikke mange minuttene i vogn, så om jeg skal gå et stykke, må det bli bæresele, og da merkes det i ryggen/skuldre/nakke etterpå.

Hvor ofte er det lurt å vege seg? En gang i uken?
 
Vektoversikt:
27.mars: 69,0 kg.
03.april: 67,6 kg.
10.april: 67,5 kg.
17. april: 67,3 kg
24.april: 67,6 kg
01.mai: 66,6 kg
08. mai: 67,5 kg
15. mai: 66,1 kg
22. mai: 67,8 kg
29. mai: 68,0 kg
05. juni: 67,2 kg
12. juni: 66,4 kg
19. juni: 66,8 kg
26. juni: 66,1 kg
03. juli: 67,2 kg
10. juli
17. juli
24. juli
67,3 kg
31. juli
23. aug:
66,5 kg
23.okt: 65,5 kg
26. nov: 63,8 kg
31. des: 61,8 kg - målet er nådd!
 
Last edited:
Vekten viste i dag -1,4 kg.
Litt overasket igrunn siden det har vært påske, og jeg ikke har hatt så stort fokus på hva jeg har spist. Har blitt både brus og kwiklunsj, men ikke i store mengder.
Forventer ikke å gå ned like mye de kommende ukene..vet at vekten både kan gå ned og opp igjen, så er spent på ukene fremover hvordan det kommer til å gå.
 
Æsj, opp 300g :( Har ikke spist noe godis, annet en et par kjeks denne uken.
Kanskje jeg bør slutte å sulte meg.. men ikke lett å spise til faste tider, heller ikke alltid det frister med mat. Noen dager spiser jeg kun middag, spiser meg mett, men ikke stappmett.
Går tur, noen km to-tre ganger i uka, ser ikke ut til at det hjelper det heller.

Kanskje vekta bare er stuck en periode?
Får prøve igjen å spise litt mer.
 
Yey! - 1 kg på en uke :)
Tenker det er lurt med delmål fremover. Så ned til 65,0 kg innen 1.juni blir mitt første delmål.
 
Vel, virker ikke som hva jeg spiser/hvor mye turer jeg går har så mye å si ift. vekten.
Siste uken har det vært 0 inntak av sjokolade/ chips..kun to is på 17.mai. Går 2-4 turer med lille i vognen så og si hver dag, likevel har jeg gått opp 1,7 kg.
Kan se langt etter delmålet om 65,0 kg innen 1. Juni.

Forstår meg ikke på denne kroppen jeg..
 
Så nærmer jeg meg 65 tallet igjen..lurer på om jeg får se det, eller om vekten går oppatt til 67-68 som det har gjort nå en god stund..
 
Nesten litt latterlig når jeg ser på vektoversikten min..
Kanskje kroppen har funnet seg sin nye trivselsvekt og jeg må bare akseptere det?
Er jo normalvektig med 173 cm og 67-68 kg.
 
Bytt bæresele. Norsk bæregruppe på facebook anbefales. Er selen god og sitter riktig skal det ikke være noe problem å gå lange turer. Hvilken sele har du?

Veiing en gang i uken hørtes ut ok ut m. Men så å utrolig viktig at du spiser nok om du ammer slik at du ikke mister melka.
Tja..det innlegget var skrive for 3 mnder siden..
Fornøgd med bæreselen nå, kroppen trengte nok bare litt tid på seg. Har Ergobaby Original sin sele.
I tillegg elsker lille nurket vognen nå, så det går supert :)
 
Yey! Endelig nede på 65'tallet. 9 mnd siden fødsel.
Vært stabil på 64/65 kg den siste tiden, så nå mangler bare 2-3 kg, så er målet nådd.
 
Jadda, bare 1,8 kg igjen til startvekt. Går riktig vei dette :)
 
Nyttår, straks 1 år siden fødsel og vekten viste 61,8 kg! Jeg klarte det :) Målet var 62,0.
Tok noen måneder mer enn jeg hadde tenkt, men hva gjør vel det? :)
 
Back
Topp