Veien til vårt lille mirakel

Måtte ta en test til (på litt utvannet urin). Men samme streken/skyggen kommer opp på den også:smiley-angelic001
Måtte redigere dem litt, så kanskje de sees litt lettere her inne...
 

Vedlegg

  • 019FB333-2440-4948-8310-8BBB8F4F3908.jpeg
    019FB333-2440-4948-8310-8BBB8F4F3908.jpeg
    17,5 KB · Visninger: 86
  • B893E52A-2BDB-4B36-AC08-64C37D7BF97F.jpeg
    B893E52A-2BDB-4B36-AC08-64C37D7BF97F.jpeg
    17,2 KB · Visninger: 84
CD 24, 10 DPO

Fikk bare en kjempe svak strek idag, så tror ikke dette er noen spirestrek:meh: Legger ved bilde...

Men for å se litt fremover, logget jeg meg inn på helsenorge.

Da fikk jeg se hva skal gå på når IVF forsøket på Rikshospitalet setter i gang:) Det er som følgende:

- Synarela
- Gonal F
- Crinone
- Ovitrelle

Som jeg ser frem i mot dette. Men først og fremst går jeg og venter på time til laparoskopi:nailbiting: Kjenner jeg gruer meg litt til akkurat det. Men jeg får ta det som det kommer:)
 

Vedlegg

  • EB519A7D-9BA2-4C53-8F57-F5FECE0C75EE.jpeg
    EB519A7D-9BA2-4C53-8F57-F5FECE0C75EE.jpeg
    14,2 KB · Visninger: 73
CD 25, 11 DPO

Da legger jeg håpet på hylla for denne gang. Veldig mensmurringer og negativ test. Kan jo være for tidlig, men hadde ikke igjen flere tidligtester så måtte ta en vanlig babyplan. Blenda.
Tror vi gir opp å prøve selv, og ser heller frem i mot nytt IVF forsøk.
Kjenner jeg er nervøs for å få mye bivirkninger av Synarela sprayen, og jeg aner ikke hvor lenge jeg skal gå på den. Er halvt sykemeldt, og har vært det en god stund pga betennelse i hælfestene. Så vil ikke være mer sykemeldt enn det jeg har vært det siste halvåret. Men sjefen min vet at vi er i IVF bobla, og han har vist forståelse på en enestående måte.
Mye bekymringer knyttet til IVF, ikke bare om behandlingen, men alt rundt. Så nå tar vi helt pause fra all prøving, for det går jo tydeligvis ikke på egenhånd.
 

Vedlegg

  • 7A700928-A8DD-4645-B7B5-28A01F1AA54C.jpeg
    7A700928-A8DD-4645-B7B5-28A01F1AA54C.jpeg
    39,8 KB · Visninger: 68
CD 26, 12 DPO

Blenda test idag. Da gir jeg offisielt opp. Vi klarer det ikke på egenhånd. Hadde litt troen denne syklusen, med tanke på all den aksjelegginga i jula:joyful:
Men jeg har slått meg til ro at vi trenger hjelp.

Mye mulig er det pga endometriose? Ikke godt å si. Men å ha mens for meg, er grusomt!!! Jeg tar heller egguttak hver dag! Synes det er rart at ingen har plukket opp at jeg har smerter ved menstruasjon.
Hausken spurte ikke en gang, bare om lengden på syklus.
Jeg føler at hvis jeg har endometriose og dem finner slikt vev under laparoskopien, så kan vi liksom endelig kunne si og fortelle hvorfor det ikke har gått. Hadde vært deilig å endelig kunne henge «hvorfor» spørsmålet på en knagg.
For det å være uforklarlige barnløse er liksom så vanskelig, om dere skjønner. Om man får spørsmål «hvorfor har ikke dere fått barn ennå», så har vi kanskje faktisk et svar på hvorfor. Det hadde i grunnen vært veldig godt for vår egen del, og ha noe konkret på hvorfor det kanskje ikke har gått.

Åå...kjente det var litt deilig å kunne skrive her inne, lufte tanker og se fremover nå.

Hm, jeg lurer på når jeg kan forvente å få innkalling til laparoskopien? Vil helst bare få gjort det, så fort som mulig:)
 
Da fikk jeg telefon fra Ullevål at det hadde kommet en avbestilling til operasjon.
Så da det blir det laparoskopi 12.februar:nailbiting:
Skummelt, men nå begynner det endelig å skje noe:joyful:
 
Da fikk jeg telefon fra Ullevål at det hadde kommet en avbestilling til operasjon.
Så da det blir det laparoskopi 12.februar:nailbiting:
Skummelt, men nå begynner det endelig å skje noe:joyful:

å så heldig du er ! Eg har stått på vent på sus siden juni :confused:
 
Står det ikke noe på helsenorge.no om ventetid på den type operasjon?

nei bare under behandling ;) men purrer på de om iui ikkje funker nå ! Masse lykke til til deg ! :D håper du får fjerna litt vev om det er endo og at det gjør til at det blir baby :D:D:Heartred:Heartred
 
Veldig rart Hausken ikke spurte om det. Hos oss gikk de gjennom smerter, lengde og mengde. Jeg sa at jeg de første dagene tok naproxen før jeg skulle sove og av og til på dagen, og da sa hun at det sannsynligvis ikke var snakk om endometriose fordi smertene var normale. Utredningen man får burde ikke variere så mye på samme sted :/


Lykke til med operasjon!!! Håper det hjelper for dere om det er endo-vev som er problemet :)
 
Da fikk jeg telefon fra Ullevål at det hadde kommet en avbestilling til operasjon.
Så da det blir det laparoskopi 12.februar:nailbiting:
Skummelt, men nå begynner det endelig å skje noe:joyful:

Herlig! Godt å få det unnagjort :)


å så heldig du er ! Eg har stått på vent på sus siden juni :confused:

Jeg ville forsøkt å ta kontakt om jeg var deg - bare spørre hvor lenge det er forventet at du må vente, siden du ikke har hørt noe på så lenge. Du skal ikke se bort i fra at du har blitt glemt >< Kan jo være lang ventetid og, men man bruker vel helst å ha fått TILDELT time innen tre måneder i alle fall?
 
Herlig! Godt å få det unnagjort :)




Jeg ville forsøkt å ta kontakt om jeg var deg - bare spørre hvor lenge det er forventet at du må vente, siden du ikke har hørt noe på så lenge. Du skal ikke se bort i fra at du har blitt glemt >< Kan jo være lang ventetid og, men man bruker vel helst å ha fått TILDELT time innen tre måneder i alle fall?


På sus så står det ingen ting ang ventetid, står bare ikkje oppdatert. så trur det har skjedd så mye nå at alt bare har blitt sotte på vent :) i haugesund står det for eks, opptill 48 uker trur eg, men ringer inn om iui ikkje funker de neste 3 mnd :D
 
På sus så står det ingen ting ang ventetid, står bare ikkje oppdatert. så trur det har skjedd så mye nå at alt bare har blitt sotte på vent :) i haugesund står det for eks, opptill 48 uker trur eg, men ringer inn om iui ikkje funker de neste 3 mnd :D

Joda, kan hende, men ja.. Skal ikke se bort fra at de har glemt deg litt. Sånt skjer :p
 
CD 12

Må bare få sagt det, fyyy så godt å ha en prøvefri måned!!! Ikke noe stress. Stress med eggløsningstester, sex, turnusjobbing hvor vi må time riktig i forhold til når den andre har fri, babyklister her og wild yam der. Nei, dette trengte vi virkelig nå!

Går bare å venter på at dagen for laparoskopi er her, men det føles uendelig lenge til 12.februar. Men når dagen er her, tenker jeg nok at tiden gikk fort likevel....er mest spent på hva de finner. Gruer meg ikke så mye til selve operasjonen, men mer hva «dommen» blir.

Etter laparoskopi er det å ringe inn mens til Rikshospitalet i mars. Så vi nærmer oss oppstart med vår andre IVF. Men om vi ikke får startet opp med det første, vurderer jeg å sette inn egget vi har på frys hos Hausken. Lest at flere blir kjapt gravide etter endo operasjon. Så mye mulig «vi svir mens jernet er varmt».

Kjenner jeg i bunn og grunn er optimistisk, men jeg riktig gruer meg til lang protokoll og den hersens nesesprayen som jeg har lest mye «dritt» om. Men men...vi må ta en dag av gangen. Og det er jo ikke sikkert jeg reagerer like kraftig som andre på spray. Vi er optimistiske, til det motsatte er bevist:thumleft
 
Back
Topp