Veien til vår første med pcos og tett eggleder

B-40244112

Blir kjent med forumet
Etter mange runder med med meg selv, har jeg bestemt meg for å opprette en dagbok her inne, rett og slett for å få ned tanker og lese tilbake på veien til vår første mirakel baby.

Jeg har venstre eggleder tett og pcos, men dette betyr ikke at barn ikke er mulig.
Jeg har hatt en runde med IVF som ikke gikk, og mange runder med priverA og letrozol + ovitrelle, men ingen lykke, samtidig som at venstre eggstokk viser seg å produsere mer enn høyre, haha typisk :rolleyes:

På rikshospitalet glemte de å sette meg opp til en ny time denne mnd, det betyr at jeg må vente til januar… men siden jeg ikke vil la en mnd gå fra oss, har jeg bestemt meg for å gi proverA og letrozol en sjanse til, men siden mange private klinikker stenger ganske snart og tar juleferie lurer jeg veldig på hva jeg sksl gjøre, vet ikke om jeg får eggløsning av meg selv med kun letrozol? Kan man få eggløsning av seg selv med pcos?

9/12 ble jeg ferdig med priverA kuren på 7 dager, idag er dag 1, håper TR er på plass ila to dager sånn at jeg kan begynne på letrozol og kanskje rekke en gyn.time før jul.. krysser fingrene!
 
Da har TR kommet og jeg er på dag 2, det betyr at i morgen starter jeg på letrozol kur i 5 dager, også er det bare å krysse fingrene for at EL kommer av seg selv

Vet ikke om jeg burde begynne å teste eggløsningen i morgen og utover 2-3 uker.. eller vente til jeg er ferdig med letrozol??? Noen som har litt erfaring ?? :rolleyes:
 
Eggløsning kommer vanligvis 5-10 dager etter siste letrozol-tablett, men for noen kan det gå lenger tid. Ikke begynn å teste for tidlig etter el, da kan du få falsk positiv el-test, vent noen dager etter siste pille. Hvis du temper, kan du følge med om du har hatt el. Hvis du får mens av deg selv etterpå, er det også tegn på at du har hatt el. Hvis du ikke blir gravid eller ikke får mens av deg selv etterpå, kan det hende du trenger høyere dose letrozol. Lykke til!
 
Eggløsning kommer vanligvis 5-10 dager etter siste letrozol-tablett, men for noen kan det gå lenger tid. Ikke begynn å teste for tidlig etter el, da kan du få falsk positiv el-test, vent noen dager etter siste pille. Hvis du temper, kan du følge med om du har hatt el. Hvis du får mens av deg selv etterpå, er det også tegn på at du har hatt el. Hvis du ikke blir gravid eller ikke får mens av deg selv etterpå, kan det hende du trenger høyere dose letrozol. Lykke til!
Tusen takk for svar!
Man kan vel kanskje ikke få eggløsning mens man går på letrozol ?
 
Tusen takk for svar!
Man kan vel kanskje ikke få eggløsning mens man går på letrozol ?
Ikke på de dagene man tar tablettene, nei - først etter pilleslutt, vanligvis 5-10 dager etter siste pille. Så om du tar letrozol cd 3-7, så får du eggløsning på tidligst cd 12. Men de fleste får el senere på letrozol, kan fort drøye til sånn cd 18-20, har jeg hørt.
 
Masse lykke til! Vil bare si det at for de fleste som tar letrozol for å få eggløsning så får de naturligvis også tidligere eggløsning enn hvis de ikke hadde tatt letrozol... det er jo derfor man tar letrozol. For de med pcos så vil eggløsning komme tidligere for de aller fleste :)
 
Masse lykke til! Vil bare si det at for de fleste som tar letrozol for å få eggløsning så får de naturligvis også tidligere eggløsning enn hvis de ikke hadde tatt letrozol... det er jo derfor man tar letrozol. For de med pcos så vil eggløsning komme tidligere for de aller fleste :)
Tusen takk! Når hadde du anbefalt å starte med EL tester? Ferdig med letrozol på tirsdag ☺️
 
Da var jeg endelig ferdig med letrozol kur, nå starter testingen og ventingen på at ting skal skje, jeg har fått forslag om å vente noen dager før jeg begynner å teste etter en EL, men jeg har ikke i meg å vente så mange dager så jeg har startet idag med testing og håper EL ikke er så langt unna så da er det bare å krysse fingrene og at EL er på riktig side også, mye som skal være på plass hos meg gitt.. haha, livet!

Sånn så testen ut idag onsdag 21/12
BC06A42B-7C90-44BD-A6B7-E69101E82476.jpeg
 
Back
Topp