Veien til nr2 med IVF<3

Hope90

Pergo baby??
VIP
Nr 2 har vært en drøm siden vi mistet tvillinger i uke 11 i 2011. I februar 2012 var vi klare til å begynne prøvingen igjen.

Frem til nå har vi klart å bli gravide hele 9 - 10 ganger (mistet litt tellingen) men alt har endt i abort ganske tidlig i svangerskapet. Jeg har vært under utredning siden sommeren 2014. Vi er blitt sendt videre til fertilitetsklinikken i porsgrunn hvor jeg Allerede har tatt alle de første standard blodprøvene.

Etter en AMH prøve som hadde 8 og jeg er i midten av 20 årene var visst nok ikke det de beste nyhetene. Og vi venter nå på en samtale til å komme inn for å diskutere prøverør.

Jeg er både lettet og bekymret på engang. Men veldig takknemlig for å ha kommet et steg lenger på veien for å bli mamma til nr 2 <3
 
EL smertene forsvant i dag tidlig så da er jeg nok i dpo land i morgen :) Føler jeg er blitt ganske trygg på syklusene mine nå etter perioden med el tester og symptomer :) stemte bra sist pp så stoler på det nå også :)

Bare å.krysse fingrene for at kroppen slapp gull egget :D
 
5 dpo

Godt igang med dpo land allerede.

Jeg har vært veldig frem og tilbake de siste ukene om jeg skal kontakte porsgrunn å høre om vi er et større prioritert tilfelle nå etter AMH viste seg å være så lav, men etter en samtale med mannen har vi blitt enige om å prøve 2 mnd med diverse natur remedier som solvipect, grapejuice, wild yam, bidronning gele og maca før jeg ringer inn før påske om det ikke har blitt en liten spire før da eller kommet noe brev i posten :)

Jeg er værtfall full av ekstra tålmodighet så som jeg endelig vet vi er kommet litt lenger på vei mot en liten nr 2 <3
 
9 dpo

Og jeg er klar for å teste i morgen :)
I dag har jeg også tatt kontakt med lege og fått time til hepatitt og HIV blodprøver så dette er klart til forsamtalen :)

I morgen skal jeg også ta kontakt med fertilitetsklinikken igjen og få satt meg opp på ringe liste i tilegg til å bare sjekke vente tiden og om vi er en større prioritering etter det ble påvist lav AMH. Kjenner jeg er blitt litt mer utålmodig enn hva jeg først trudde jeg villle komme til å bli. Jeg vet det er mange som venter og som har ventet MYE lenger enn meg på dette, men trangen vokser seg bare større og større om dagen :)

Jeg skal også få sjekket om jeg er utredet for immunologisk svikt for er jeg ikke det er dette også noe jeg vil komme til bunns i før vi starter med prøverør. For er det dette som feiler meg vil jeg være sikker på at jeg er godt i gang med en eventuell behandling før vi starter med prøverør slik at den opplevelsen blir så vellykket som mulig :)
 
Da kom TR igjen da.
Det begynner vel å synke litt mer inn at vi nok kanksje ikke kommet til å klareå bli gravide igjen før vier igang med IVF og det er greit for jeg vet jo at det kommer :)

Siden sist har jeg fått satt meg opp på ringe listen hos Porsgrunn og jeg krysser fingerne for at vi er så heldige og blirr oppringt rett før eller rett etter påske tider :) Men frem til da kommer vi til å fortsette prøvingen med en litt ekstra innsats denne pp'en og kanskje en pergo kur de neste pp'ene etter der igjen om legen min syns det er greit sammen med crinone :)
 
Vet ikke om du har vært inne og tittet på min dagbok. Men jeg hadde vel mistet 6 ganger tidlig før jeg ble satt på icf. Samboer santall har falt i grus, og på meig fant de antifosfolipid syndrom, men den skulle ikke ha noe begydning siden jeg mister mellom uke 4-5. Har hatt 2 icsi forsøk, endt i uproblematiksk exu og ma. Ma i uke 9, det som var anderledes på den var at jeg gikk på lavdose med prednisolon, på dette forsøket har jeg tatt infeksjons test på serum i hellas, og fått igjennom via gy å få høyere dose prednisolon. De i hellas mente at jeg nok hadde for høyt nivå med NK celler natural killer cels. Så da krysser jeg fingrene at det er det som skal til på meg. Har lagt ut linker til noe forskning og suksess historier på dagboken:)
 
Back
Topp