Veien til nr 3. ❤️

:greet025
Når sendte legen henvisning til fosterdiagnostikk?
Min sendte da jeg var 7 uker, og fikk svar fra Rikshospitalet med time allerede dagen etter!
Jeg er 9+5 nå, og var på Riksen forrige mandag og fikk informasjon og tok blodprøver. TUL på sykehuset 5. februar.

Huff, litt kjip opplevelse på sykehuset da! :sorry: Men godt du fikk se hjertet slå! :Heartred

Hei.
Det var kjapt svar. Hun sendte henvisningen forje mandag. Og ikke hørt noe ennå. Hmm.. kanskje jeg skal ringe riksen og høre om de har fått henvisningen. Jeg blir ikke overrasket om gyn på Kalnes glemte å sende den heller...
 
Hei.
Det var kjapt svar. Hun sendte henvisningen forje mandag. Og ikke hørt noe ennå. Hmm.. kanskje jeg skal ringe riksen og høre om de har fått henvisningen. Jeg blir ikke overrasket om gyn på Kalnes glemte å sende den heller...
Ring til Riksen! Har du nummeret? Hvis ikke så har jeg. Du kan også be fastlegen din søke. NIN søkte elektronisk.
 
12 uker i dag. Wohoo.

Etter alt styret med riksen så har jeg fått en motbeskjed at jeg ikke kvalifiserer til fosterdiagnostikk. Kun en organultralyd i uke 18. Det er hvis man får flere barn som transplantert at de følger nøyere opp.

de vil følge meg opp. Men kun etter uke 18 siden det er sjans for å få svangerskapsforgiftning.

Min vanlige ultralyd kontroll blir i uke 17. Altså mot slutten av mars.
Det syns jeg er altfor lenge til. Så jeg har bestilt ny kontroll på volvat neste uke. Da vil jeg være 13+3. Trenger å få bekreftelse på at alt fortsatt er bra der inne.

jeg blir jo så skremt av å lese alle historiene her inne om MA og BO. Så jeg klarer ikke helt å slappe av og bare glede meg.
 
Var på ultralyd i dag. For er jo så bekymret for å få MA.

og det viste seg at det er akkurat det som har skjedd :sorry::(:(
Fosteret hadde vist sluttet å utvikle seg i uke 10+3. Altså tre dager etter jeg hadde vært på ultralyd og sett at alt var bra :(:(:(

Jeg ligger nå på sykehuset og har fått noen vaginalpiller som skal hjelpe meg å «føde» ut dette døde fosteret.

jeg er heeelt knust og ødelagt merker jeg.. først en spontanabort i sommer. Også en MA nå:(:(

jeg forstår ikke hvordan flere av dere klarer å takle flere sånne på rad:(. For dette kommer til å bli vanskelig å komme over merker jeg. :(
 
Var på ultralyd i dag. For er jo så bekymret for å få MA.

og det viste seg at det er akkurat det som har skjedd :sorry::(:(
Fosteret hadde vist sluttet å utvikle seg i uke 10+3. Altså tre dager etter jeg hadde vært på ultralyd og sett at alt var bra :(:(:(

Jeg ligger nå på sykehuset og har fått noen vaginalpiller som skal hjelpe meg å «føde» ut dette døde fosteret.

jeg er heeelt knust og ødelagt merker jeg.. først en spontanabort i sommer. Også en MA nå:(:(

jeg forstår ikke hvordan flere av dere klarer å takle flere sånne på rad:(. For dette kommer til å bli vanskelig å komme over merker jeg. :(

Å kjære du!:Heartred det er vanskelig, og helt forferdelig! Å ingen ord er gode nok når man står i det :( ville bare sende det en klem:Heartred
 
Var på ultralyd i dag. For er jo så bekymret for å få MA.

og det viste seg at det er akkurat det som har skjedd :sorry::(:(
Fosteret hadde vist sluttet å utvikle seg i uke 10+3. Altså tre dager etter jeg hadde vært på ultralyd og sett at alt var bra :(:(:(

Jeg ligger nå på sykehuset og har fått noen vaginalpiller som skal hjelpe meg å «føde» ut dette døde fosteret.

jeg er heeelt knust og ødelagt merker jeg.. først en spontanabort i sommer. Også en MA nå:(:(

jeg forstår ikke hvordan flere av dere klarer å takle flere sånne på rad:(. For dette kommer til å bli vanskelig å komme over merker jeg. :(

Dette var rett og slett helt jævlig å lese :( Etter å ha hatt to MA selv så vet jeg hvor håpløst det føles.

Sender deg styrkeklemmer - selv om det føles helt svart nå, så løser dette seg mest sannsynlig til slutt :Heartbigred
 
Åhhh, det var vonst å lese :(
Ta vare på deg seøv i denne vonde tiden......
MA er en grusom opplevelse, dessverre:(
Sender deg en stor klem!❤ deg er rart hvor tøff og hvor mye en takler innimellom!
Og be om sykmelding, sæ lenge du hwr behov for det! Jeg syntes det var godt og grusomt samtidig å bare gråte ut, være alene og gjøre som set passa meg noen dager!
 
Å kjære du!:Heartred det er vanskelig, og helt forferdelig! Å ingen ord er gode nok når man står i det :( ville bare sende det en klem:Heartred
Dette var rett og slett helt jævlig å lese :( Etter å ha hatt to MA selv så vet jeg hvor håpløst det føles.

Sender deg styrkeklemmer - selv om det føles helt svart nå, så løser dette seg mest sannsynlig til slutt :Heartbigred
Åhhh, det var vonst å lese :(
Ta vare på deg seøv i denne vonde tiden......
MA er en grusom opplevelse, dessverre:(
Sender deg en stor klem!❤ deg er rart hvor tøff og hvor mye en takler innimellom!
Og be om sykmelding, sæ lenge du hwr behov for det! Jeg syntes det var godt og grusomt samtidig å bare gråte ut, være alene og gjøre som set passa meg noen dager!

tusen takk for mange gode ord og klemmer :Heartbigred
Ja dette føles helt jævlig. Brukte 6 timer å støte ut fosteret på sykehuset. Men fikk sett fosteret og sagt hadet. Og det gjorde godt.. og vondt. Men merket jeg trengte det. :Heartred:(
Skal ta noen dager nå og bare grine og slappe av hjemme. Få den verste sorgen ut. Også når systemet er tilbake til normalt så skal vi nok prøve igjen.
Men jeg kommer nok til å være ennå mer redd og bekymret neste gang. håoer det ikke tar 1,5 år før jeg blir gravid igjen. For den prøvebobla er heller ikke så kul å være i. :(
 
Uff, vil bare gi deg en stor klem! :Heartred
Bruk tid på å sørge, det er viktig! Frykten vil nok være til stede ved senere graviditeter også, dessverre! Jeg har den hver gang, men heldigvis har jeg en fantastisk lege som har fulgt meg opp så mye jeg trenger både under svangerskapene og abortene. Jeg håper du kommer deg fort å at en ny spire snart sitter:Heartred uendelige klemmer til deg:Heartred
 
Dette var veldig trist å lese. Sender deg klemmer og ønsker deg det beste i tiden fremover :Heartred
 
Jeg har ikke ord, blir bare veldig trist på deres vegne... Sender en klem :Heartred
 
Uff, vil bare gi deg en stor klem! :Heartred
Bruk tid på å sørge, det er viktig! Frykten vil nok være til stede ved senere graviditeter også, dessverre! Jeg har den hver gang, men heldigvis har jeg en fantastisk lege som har fulgt meg opp så mye jeg trenger både under svangerskapene og abortene. Jeg håper du kommer deg fort å at en ny spire snart sitter:Heartred uendelige klemmer til deg:Heartred

jeg hadde en jordmor på helsestasjonen nå som jeg fikk veldig god kjemi med. Men har ikke orket å ringe henne å si ifra ennå. Fastlegen min nå er en spøk. Han er vikar da min faste er i pappaperm. Så gleder meg til han er tilbake. Han vil nok kunne støtte og hjelpe mye mer.
 
jeg hadde en jordmor på helsestasjonen nå som jeg fikk veldig god kjemi med. Men har ikke orket å ringe henne å si ifra ennå. Fastlegen min nå er en spøk. Han er vikar da min faste er i pappaperm. Så gleder meg til han er tilbake. Han vil nok kunne støtte og hjelpe mye mer.

åh, det var trist :( håper du får noen gode samtaler med jordmoren når du er klar for å snakke:Heartred
 
Lenge siden jeg har vært her inne nå. jeg fikk en styrtblødning 5 uker etter utskrapningen.
altså 28 mars. Det blødde helt voldsomt og jeg ble ganske bekymret. Men blødningen roet seg fort. Så 3 dager etterpå kom en ny styrtblødning. Hvor det bare renner voldsomt i 5-10 min. Gir seg. Også gikk det en time ca.. ny styrtblødning.. 5-10 min. Ga seg.. ny time.. ny styrtblødning. Så da ringte jeg gyn på sykehuset og spurte om det var normalt.
For var jo forberedt på en kraftig mens etter utskrapning av MA. Gyn syns dette hørtes litt i overkant voldsomt ut. Så jeg måtte inn for å få en sjekk. De fant ikke noe spes. Men så noe som kunne se ut som en ny spontanabort. Men de kunne ikke bekrefte det. Hadde en hcg på 67. Men de visste ikke om det var etter MA i slutten av februar som hang igjen. Eller om det var en ny graviditet som nå endte i spontan.
De ønsket å følge meg videre med tanke på hcg. Så tok ny hcg 10 dager senere. Da hadde den sunket til 11.
En uke senere. Altså 20 april hadde jeg ny gyn time med ultralyd. Gyn kunne se en fortykket livmorvegg og en cyste ved ene eggstokken. Pluss en mulig hinnesekk.. men hun viste ikke om det var rester av ny spontan eller tegn på at mens var rett rundt hjørnet. Eller at jeg hadde blitt gravid ennå en gang igjen nå! Tok ny hcg. Den var nå på 9. En uke etter den var på 11.

skal ta ny hcg på onsdag. (29/3) forbi se om den har gått ned til 0.
Så jeg går nå og venter på mens.. Er nå 4 uker siden styrtblødningen.

jeg tør ikke ta noen gr test. Skal jo ta hcg på onsdag. Og om den stiger så vet vi jo at det er en ny graviditet. Og er den lik 0 eller under 9 så er det bare rester etter denne nye SA jeg hadde..

Virker som kroppen lett blir gravid for tiden. Men vil veldig gjerne at embryoet blir inni der da..
 
Nå er det 6 uker siden styrtblødningen. Som har vist seg å være en SA.
Jeg har ingen tegn til mens ennå. Og har hatt negative gr. Tester..

Frustrerende å vente på mensen.

jeg har nå hatt 3 aborter.. men den første «teller» ikke ifølge gyn siden jeg ikke tok hcg tidlig nok når jeg begynte å blø. Jeg hadde en positiv gr. Test men det hjalp ikke. Så får ikke registrert det som habituel abort eller hva det heter. Når man har 3 aborter etter hverandre som gjør at man har rett på utredning..

Eneste rådet jeg fikk av gyn nå var å ta ny gr test om jeg ikke har fått mens innen det har gått 10 uker..

Jeg vil veldig gjerne få mens så fort som mulig så jeg kanskje har en sjans på å bli gravid igjen snart..
 
Back
Topp