Veien til Hverdagskroppen

Tutsikatt

Betatt av forumet
Oktoberskattene 2015
Tenkte egentlig kalle tråden for sommerkroppen 2017, men fant fort ut at det blir for dumt. Den kroppen som skal bli resultatet av min reise, skal ikke bare være om sommeren :)

Jeg hadde som mål å gå ned 20 kilo i 2016, jeg har heller gått OPP 10. Men nå er det NOK. Jeg orker ikke leve 1.60 over bakken og bære på 112 kilo. Det er tungt. Det er vondt. Jeg er 22 år og har 2 barn.

Men nå skal dette bli min dagbok. Det skal helt klart bli min motivasjon. Men kanskje det blir din motivasjon også?

Jeg skriver denne posten i dag, og er klare for start fredag 30 september. Kunne valgt i dag, kunne valgt den 1 oktober. Men velger fredag. Da får jeg tid til å vei hjernen mot riktig retning, jeg rekker å kaste ut all drit i huset og jeg rekker å kjøpe inn gode og sunne matvarer.

Det blir ikke noen form for diett. Men lite brød, litt pasta/ris/potet som tilbehør, mye grønnsaker, mye magert kjøtt og ikke minst TALLERKENMODELL. Ikke 2 store posjoner middag, men heller 1 normal eller 2 små.

Når det kommer til trening/aktivitet blir det gåturer i begynnelsen, og noen enkle styrkeøvelser hjemme. Treningssenter blir vanskelig da samboer er mye borte og jeg har ungene alene.

Jeg gleder meg. Jeg gruer meg.

Jeg er K L A R !
 
Jeg tror jeg veier rundt 112 kilo, men skal få riktig vekt på fredag.

Mine mål og ønsker for denne reisen er mange, så jeg ramser disse opp punktvis;
• få en enklere hverdag
• være en mer aktiv mamma
• være ett sunt forbilde for barna mine
• passe i bunaden
• være komfortabel med meg selv
• slippe handle klær i strl 48/50
• lære meg til å spise mindre mat og mer regelmessig, og å drikke vann som tørstedrikk
• bedre selvtillit og tro på meg selv

Jeg ønsker å gå ned til rundt 70 kilo kanskje, vanskelig å vite når det er lenge siden jeg var "normalvektig". I følge bmi må jeg nærmere 60-65 kilo for å ikke være overvektig, men tror jeg er fornøyd på rundt 70 kilo. Det er 42 kilo ned, med anbefalt 1 kilo ned i uken kan jeg klare det på under ett år. Men det er mye, så jeg får se.

Startvekt: 112(ca)
HOVEDMÅL: 70 kilo
Delmål 1: 105 kilo, håper å klare det før oktober er ferdig
Delmål 2: under 100 kilo før nyttår, helst ned til 95 kilo

Når det nye året kommer, blir det nye delmål.
 
Velkommen til oss - vi er en liten gjeng som prøver gå ned og bli sprekere utenom "slankekrigen". Vi heier på hverandre og deler både opp og ned turer.
Masse lykke til!!!
 
Tja. Hva skal jeg si? I dag er dag 1 for min del, og hva er vel ikke mer typisk enn å få spysjuken? Dårlig dag å starte, men får gjøre det beste ut av det :)

Men har vært på vekta, og den viser 111.5. Så nå har jeg en hard jobb foran meg!
 
Tja. Hva skal jeg si? I dag er dag 1 for min del, og hva er vel ikke mer typisk enn å få spysjuken? Dårlig dag å starte, men får gjøre det beste ut av det :)

Men har vært på vekta, og den viser 111.5. Så nå har jeg en hard jobb foran meg!

Uff, stakkars deg. Kanskje du mister en kilo extra på grunn av spysyken og skrumper magesekken litt.
Vel, god bedring og masse lykke til!!!
Nå har du et utgangspunkt og nå skal det gå kun en vei.
 
Last edited:
Tja. Hva skal jeg si? I dag er dag 1 for min del, og hva er vel ikke mer typisk enn å få spysjuken? Dårlig dag å starte, men får gjøre det beste ut av det :)

Men har vært på vekta, og den viser 111.5. Så nå har jeg en hard jobb foran meg!
Er ikke det typisk? :O God bedring. Jeg har også vært syk en stund, og da setter jeg slankingen litt på vent. Men motivasjonen er der og venter til jeg blir frisk igjen :)

Masse lykke til! :)
 
Helga og starten på eventyret gikk ikke helt som planlagt. Sykdom på meg og barn.

Men etter en handshake med samboer om start i morgen, er jeg veldig motivert.

Så da går jeg på vekta i mårra, og tar det som utgangspunkt.

Lykke til til meg :D
 
Helga og starten på eventyret gikk ikke helt som planlagt. Sykdom på meg og barn.

Men etter en handshake med samboer om start i morgen, er jeg veldig motivert.

Så da går jeg på vekta i mårra, og tar det som utgangspunkt.

Lykke til til meg :D
Hvordan går det med deg?
Masse lykke til
 
Back
Topp