Veien til graviditet etter MA og PCOS

CD 5

Menstrasjon denne gangen varte i 3 dager. Blødde veldig lite, og kun midt på dagen. Men friskt rødt blod så sikker på at det faktisk var mens. Informasjonen man får etter en medisinsk abort er at neste mens kan vare lengre og være med vond. Men når jeg leser andres erfaringer så er det mange som blødde mindre den første gangen, og spesielt de som hadde utskrapning.
Da var det bare å vente på en eventuell eggløsning. Også krysser vi fingrene for at det kan klaffe igjen denne mnd!
 
CD 17

Ei lita oppdatering fra meg her på morgenen. De siste dagene har jeg vært full av influensa og feber. Det har forstyrret temping og regelmessig aksjelegging. Men har fortsatt å ta el-tester. Føler meg mye bedre i dag, og testen i mårrest viste også lovende resultat. Vil si at den er var «high» etter 5 minutter, men ingen «peak» akkurat. Digital test viser smilefjes, men ikke blinkende enda. Samboer har vært på familiefest i går så det blir aksjelegging når han kommer hjem litt senere. Litt kjedelig at vi ikke har noen inneliggende, men satser på at det går bra og at det kan klaffe denne gangen!
De siste 2-3 dagene har jeg blødd litt. Litt mer en spotting, men ikke mer enn at et truseinnlegg holdt. Virker som det har gitt seg i dag. Satser på at det kan være eggløsningsblødning, passer jo litt med at jeg hadd en slik blødning 14 dager før sist mens. Men hadde aldri dette før aborten, så vet ikke om det er så bra akkurat. Bare hormoner som er forsterket? Håper det!
 

Vedlegg

  • C7F2DF38-B31D-4DBA-BC7D-ED3C1EC1F24D.jpeg
    C7F2DF38-B31D-4DBA-BC7D-ED3C1EC1F24D.jpeg
    2,1 MB · Visninger: 98
  • F59CF9D6-952F-4223-9718-6B898C3715C4.jpeg
    F59CF9D6-952F-4223-9718-6B898C3715C4.jpeg
    664,1 KB · Visninger: 99
  • 12A4981C-E469-4A76-A9D2-3315BECD7058.jpeg
    12A4981C-E469-4A76-A9D2-3315BECD7058.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 101
CD18
Var visst falsk alarm i går med testingen, da den er tilbake på negativ nå. Har fortsatt blødning, altså opp i 5 dager nå. Ikke normalt i det hele tatt. Vurderer sterkt å bestille legetime, men vi drar på ferie til helgen så må bli når vi kommer tilbake igjen.

Det føles som om ingenting kan gå vår vei. Skulle vært på ordinær ultralyd forrige uke om alt hadde gått bra. Og akkurat nå føles det som om det var vår eneste sjanse. Jeg vet logisk at dette nok ikke stemmer, at det et hjelp å få, men vi vil bli gravide nå, på naturlig måte. Kanskje det bare ikke er for oss. Kanskje første gangen bare var helt tilfeldig.
 
CD18
Var visst falsk alarm i går med testingen, da den er tilbake på negativ nå. Har fortsatt blødning, altså opp i 5 dager nå. Ikke normalt i det hele tatt. Vurderer sterkt å bestille legetime, men vi drar på ferie til helgen så må bli når vi kommer tilbake igjen.

Det føles som om ingenting kan gå vår vei. Skulle vært på ordinær ultralyd forrige uke om alt hadde gått bra. Og akkurat nå føles det som om det var vår eneste sjanse. Jeg vet logisk at dette nok ikke stemmer, at det et hjelp å få, men vi vil bli gravide nå, på naturlig måte. Kanskje det bare ikke er for oss. Kanskje første gangen bare var helt tilfeldig.
Uff så vondt at du føler det sånn❤️ Men som du sier så er jo ikke dette logisk! Du skal bli gravid igjen❤️ Men veien dit kan virkelig være vond og tøff
 
Uff så vondt at du føler det sånn❤️ Men som du sier så er jo ikke dette logisk! Du skal bli gravid igjen❤️ Men veien dit kan virkelig være vond og tøff
Ja det kan den :( vanskelig å holde motet oppe når kroppen ikke spiller på lag. Aner virkelig ikke hva som foregår.
 
CD 24

Hei hei. Fortsatt ingen EL på meg denne syklusen. Jeg tror kanskje kroppen gjorde et forsøk rundt CD17. Hadde høyere hormonnivå og det var en del blødning/eggehvite utflod. Jeg tror iallefall at blødningen kom av åpen livmorhals, og høye hormonnivåer. Men ut fra tempingen ser jeg jo at det ikke ble noe av. Om det var influensa som kom i veien, eller bare pcos, er vanskelig å si noe om. Hadde litt kremete/lotion-aktig utflod noen dager nå, men i dag var det litt eggehvite igjen. El-testene viser fortsatt negativ, men jevnt LH-nivå som resten av dem. Tester morgen og kveld. Legger ved noen bilder for de som er ekstea nysgerrige, så får dere se hvordan tracking av pcos-syklus ser ut. Vi drar på ferie et oar uker fra i morgrn, og hvis jeg ikke får eggløsning til vi er tilbake så blir det legetime. Jeg er klar for å teste ut litt medisiner, for vi startet prøving i oktober og det er snart et år siden. Selv om vi hadde en graviditet inni her så tror jeg at det bare var pga p-pillene og at syklusen kan være normaø i noen runder etter slutt. Så får vi se da. Har lyst å bli gravid før jeg fyller 30 i februar.
 

Vedlegg

  • F8789C2D-7A23-4988-BAA2-95CFC5FE5B50.jpeg
    F8789C2D-7A23-4988-BAA2-95CFC5FE5B50.jpeg
    515,3 KB · Visninger: 86
  • 2B3A3C1E-3721-4B34-B419-CB041D27F55E.jpeg
    2B3A3C1E-3721-4B34-B419-CB041D27F55E.jpeg
    3 MB · Visninger: 78
CD31/CD1

Wow. Jeg tror denne pp er over nå. Mye menstruasjonssmerter i går kveld, hatt spotting og nå i dag litt økte blødninger. Stor forskjell fra den blødningen jeg hadde for to uker siden. Den var iblandet mye eggehviteslim, og det har jeg absolutt ikke nå. At TR kommer nå passer også veldog bra med den positive el-testen jeg hadde CD17. Men ut fra temperaturmålingene mine denne mnd så virker det mer som at jeg ikke hadde eggløsning denne syklusen. Mye opp og ned på tempene, og vanskelig å tempe midt i pga feber/influensa. Legger ved bildet fra fertilityfriend med hele syklusen. Håper virkelig at neste pp kommer med eggløsning. Jeg tror (siden denne sykusen endte på 30 dager) at jeg gir det en syklus til, for å se om eggløsning kommer, før jeg kontakter lege. Har lest at flere har trengt mer enn 1 full syklus før de var tilbake til normalen etter en MA. Og med min pcos i tillegg….. men hvis det blir noe kluss neste syklus så blir det legen altså! Det er jo umulig å få til en baby uten eggløsning.. tviler sterkt på at jeg er en av de som ikke har tempøkning etter el. Vi krysser fingrene.
 

Vedlegg

  • BE34A710-80FD-4F70-BA0D-7AEDA9890373.jpeg
    BE34A710-80FD-4F70-BA0D-7AEDA9890373.jpeg
    717,9 KB · Visninger: 53
CD 35

Neida dere. Var ingen TR på gang allikevel. Frustrerende? Jaada!

Blødde/spottet litt i to dager. Trengte ikke bruke noe innlegg. Kun blod på fingeren hvis jeg sjekket utflod/livmortapp. Og hadde magekramper lørdagen. Men så sluttet det. Og nå har jeg mer og mer el-slim. Håper at kroppen skal klare å slippe et egg nå da, hvis det er det som er på gang. Vi fortsetter med jevnlig aksjelegging.
 

Vedlegg

  • 5098CD90-D118-4DCF-97D5-4FE04F008163.jpeg
    5098CD90-D118-4DCF-97D5-4FE04F008163.jpeg
    653,5 KB · Visninger: 62
Fortsatt CD 35

Åååh!! PEAK!! Dette har jeg venta lenge på! Ikke hatt sånn avlesning under denne syklusen. Blir spennende å se på tempinga om kroppen klarer dette nå. Også var det sengekos i går kveld, og blir ny runde i kveld :love022 spennende!!!
 

Vedlegg

  • 58D74BEB-4810-4B94-B54E-81BB3CE39A81.jpeg
    58D74BEB-4810-4B94-B54E-81BB3CE39A81.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 94
  • 43E2C8C0-66A7-43EF-8434-BB578A6466C0.jpeg
    43E2C8C0-66A7-43EF-8434-BB578A6466C0.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 100
PP6; CD 39, 3dpo

De siste tempmålingene, pluss symptomer fra kroppen kan endelig bekrefte at jeg har hatt eggløsning. Mest sannsynlig sent på kvelden cd 36. FF vil sikkert sette kryss cd 37.

Har aldri tidligere kjent noen symptomer ved eggløsning, så denne syklusen har jeg jo testet alt. Temp, el-test, utflod og livmorhalsens plassering. Har lært mye. Men det viktigste jeg kan ta med meg var iallefall at det var ganske tydelig når jeg skulle ha eggløsning med tanke på utflod. Masse eggehvite, mer enn de tidligere gangene jeg har registrert det. Livmorhalsen var høyt oppe og litt myk, men det hadde den vært før også. Spottet litt før eggehviteslimet, sikkert når østrogenet økte. Og så; fredagskvelden når jeg lå i senga (dagen etter peak på el-test) kjente jeg plutselig en skarp stikkende smerte i nedre del av magen, til høyre. Denne gikk gradvis over iløpet av noen sekunder. Aner ikke om det var follikelen som brast, men det kjentes hvertfall sånn ut. Morgenen etter var eggehviteslimet borte, og dagen etter der økte tempen. Veldig interessant å observere. Livmorhalsen har også blitt mye hardere og lavere.

Sånn sex-messig er jeg passe fornøyd. Vi hadde dagen før peak, og dagen med peak. Skulle gjerne hatt dagen etter også, men typen klarte ikke. Han hadde hatt bursdag og drukket litt. Men det er jo absolutt håp, siste runden ble jo ca 24 timer før eggløsningen (tror jeg). Så det skal jo være bra det.

Nå er vi tilbake fra ferie hos foreldrene mine, og de neste 3 ukene skal nytes hjemme. I morgen skal jeg hente hjem en kattunge, og jeg gleder meg! Så går vel disse dpo-dagene raskt :cool:
 
PP6; CD 42 - 5 dpo

Har ikke noe spesielt å komme med i dag, bortsett fra at jeg har kjent litt stikkinger/murringer i magen i går kveld. Men kan bare være luft, mest sannsynlig. Siden det er så tidlig.
Det mest spesielle, som jeg ikke vet hva kommer av, var at jeg plutselig bare begynte å gråte etter at jeg stod opp. Over noe som ikke akkurat er gråteverdig. Vi fikk katt for 2 dager siden. Og i natt var han så flinl å være alene i stuen (kan ikke ha han på rommet for døren må være lukket for å holde inne luften fra det åpne vinduet). Når jeg stod opp å kom inn i stuen så var katten så kosete og glad. Da begynte jeg å gråte. Tror det var fordi det gikk opp for meg at jeg skal ha ham lenge, at jeg allerede er så glad i han, og at jeg har ønsket meg katt i maaange år. Kan jo være vanlige pms-hormoner også.
Og tørr nesten ikke tenke på hvordan jeg blir å reagere hvis jeg får baby noen gang, når jeg reagerer slik på en katt :love7
 
PP6; CD 42 - 5 dpo

Har ikke noe spesielt å komme med i dag, bortsett fra at jeg har kjent litt stikkinger/murringer i magen i går kveld. Men kan bare være luft, mest sannsynlig. Siden det er så tidlig.
Det mest spesielle, som jeg ikke vet hva kommer av, var at jeg plutselig bare begynte å gråte etter at jeg stod opp. Over noe som ikke akkurat er gråteverdig. Vi fikk katt for 2 dager siden. Og i natt var han så flinl å være alene i stuen (kan ikke ha han på rommet for døren må være lukket for å holde inne luften fra det åpne vinduet). Når jeg stod opp å kom inn i stuen så var katten så kosete og glad. Da begynte jeg å gråte. Tror det var fordi det gikk opp for meg at jeg skal ha ham lenge, at jeg allerede er så glad i han, og at jeg har ønsket meg katt i maaange år. Kan jo være vanlige pms-hormoner også.
Og tørr nesten ikke tenke på hvordan jeg blir å reagere hvis jeg får baby noen gang, når jeg reagerer slik på en katt :love7
Så koselig at dere har fått dere katt, det er såå koselig :love017 Håper det at du er lettrørt er et godt tegn, men forståelig om en glad og kosete liten pusekatt kan få frem noen tårer selv uten hormoner :shy:
 
Så koselig at dere har fått dere katt, det er såå koselig :love017 Håper det at du er lettrørt er et godt tegn, men forståelig om en glad og kosete liten pusekatt kan få frem noen tårer selv uten hormoner :shy:
Ja det var et merkelig øyeblikk for min del. Er lettrørt til vanlig, men dette tok kaka :love017
 
Pp6; cd 47, dpo 10

Første testen røk i dag. Hadde ganske troa denne gangen, sikkert fordi jeg visste når eggløsning var, som jeg ikke har gjort før. Men testen så langt klarer ikke jeg se noe på iallefall.
Har forsåvidt ikke noen symptomer nå heller. Tidligere i dpo-land kjente jeg noe murring og stikking. Har også vært litt emosjonell. Men det kan være vanlig pms og at man kjenner mer etter å merker alt som skjer!
 

Vedlegg

  • C0723233-3D9C-4A8F-9338-EE7C26D24257.jpeg
    C0723233-3D9C-4A8F-9338-EE7C26D24257.jpeg
    669,9 KB · Visninger: 78
11 dpo

Ny test i dag. Jeg ser strek, men umulig for meg å si noe om det er skygge eller babystrek. BBT gikk litt opp i dag også, og er høyeste temp målt denne syklusen. Spennende. Får vente å se hva morgendagens test sier!
 

Vedlegg

  • 8C08FDC6-7AD4-43CB-B224-5DA31D84396D.jpeg
    8C08FDC6-7AD4-43CB-B224-5DA31D84396D.jpeg
    224,7 KB · Visninger: 93
  • 51EFC8F9-7402-45D7-864D-CEFEC3805CD4.jpeg
    51EFC8F9-7402-45D7-864D-CEFEC3805CD4.jpeg
    779,2 KB · Visninger: 90
Hatt murringer/stikninger/kilinger omtrent hele dagen. Kjenner det godt nå i kveld. Hadde også litt brunt utflod nå i kveld. Minimalt egentlig. Så enten er det tr på gang, eller så er det noe annet. Syns jo jeg ser noe på testene, men det kan like godt være skygge. Også er det jo 11 dpo ifølge appen (12 ifølge når jeg tror jeg hadde eggløsning). Det er jo litt sent hvis egget nettopp har implantert. Har lyst å håpe, men samtidig ønsker jeg ikke å få forventninger :nailbiting:
 
Så spennende! Hos meg varierer symptomer noe voldsomt, det går fra ingenting til stikk og kilinger. Jeg er 10-11 dpo, tror jeg hadde eggløsning litt senere enn ff mener.
Brun utflod er jo gammelt blod, så det kan godt være! Egget kan feste seg fra 5-12dpo har jeg lest, så løpet er langt fra kjørt!
Har du tidligtest eller vanlig? Jeg ser antydning til strek på min tidligtest, men ingenting på den vanlige.
 
Så spennende! Hos meg varierer symptomer noe voldsomt, det går fra ingenting til stikk og kilinger. Jeg er 10-11 dpo, tror jeg hadde eggløsning litt senere enn ff mener.
Brun utflod er jo gammelt blod, så det kan godt være! Egget kan feste seg fra 5-12dpo har jeg lest, så løpet er langt fra kjørt!
Har du tidligtest eller vanlig? Jeg ser antydning til strek på min tidligtest, men ingenting på den vanlige.
Håper virkelig det! Jeg bruker tidligtest, både make sure og metode. Syns metode sine er dårligere, og har bare en make sure igjen. Tror kanskje jeg venter 2 dager med å teste neste gang, istedet for i morgen. Så det har en sjans å øke hvis det er noe der :)
 
Håper virkelig det! Jeg bruker tidligtest, både make sure og metode. Syns metode sine er dårligere, og har bare en make sure igjen. Tror kanskje jeg venter 2 dager med å teste neste gang, istedet for i morgen. Så det har en sjans å øke hvis det er noe der :)
Jeg har bare en Babyplan igjen, pluss to digitale clearblue med ukeindikator. Frykter den første ryker i morgen!
 
Back
Topp