Svar på tråd

PP6 etter MA, 7 DPO

Fortsetter med symptomtråden. Har egentlig lite forhåpninger, føler mange av symptomene er like hver syklus. Også skal jeg jo ærlig innrømme at skuffelsen med en blenda test på mandag vil være tøff. Prøver å holde humøret oppe for samboers del, og det klarer jeg jo egentlig også... Men plutselig sitter jeg litt alene og tankene vandrer. Hvis det ikke klaffer denne gang har jeg lyst å kreve utredning. Men kan man egentlig det når prøveperioden ikke har passert et år?

- Første gang jeg ble gravid ble jeg gravid på p-piller. Jeg var svært ung, jeg var student, det var et engangsligg og det var uønsket.

- Andre gang jeg ble gravid var det verdens beste uhell. Jeg var fri for prevensjon (p-ring), orket ikke ringe legekontoret for ny resept og jeg og samboer storkoste oss på ferie med sex hver dag. Det resulterte i lillemor som ble født mars 2023.

- Tredje gang jeg ble gravid var det første gang vi prøvde på barn nummer 2. Det klaffet på første forsøk. Men det hele resulterte i en MA noen måneder senere.

Syns veien derfra har vært så lang. Vi prøver og prøver, men blir så skuffet gang på gang. Sitter med spørsmål om det er noe galt etter MAeen siden vi ikke får det til.

Uansett her er noen symptomer til i DPO-land til.

6 DPO

- vondt i korsrygg

- lett kvalme

- livaktig drøm

- ny kvise :(

7 DPO

- lett kvalme

- vondt i korsrygg (men har trent mye i det siste, mistenker det kommer av det)

- livaktig drøm

- rar luktesans? (reagerte på en svært intens lukt på cafe idag, luktet svette, men kan jo hende alle kjente det? Turte ikke spørre dem jeg var sammen med :hilarious: )

- stikkinger og murringer i magen

Tok meg forresten to glass vin med samboer i kveld. Tenker det går greit, enn så lenge uvitende og lite forhåpninger om graviditet. Mye murringer og stikk i magen og føler jeg har det hver syklus.

Back
Topp