Veien til en spire

Lillebille89

Elsker forumet
Assistert-jentene
Oktoberlykke2020❤
Sensommerskattene 2023
Det er kanskje greit å kunne samle alle tanker og følelser rundt IVF i en dagbok her inne.

Vi startet å prøve i november 2017. Vi fikk beskjed etter utredning i mai 2019 at vår eneste mulighet for å bli gravid var ved hjelp av sæddonor da de ikke fant levende sperm i prøvene som ble tatt. Da ventetiden offentlig er lang bestemte vi oss for å gå privat. Der kunne vi starte opp allerede ved neste syklus med IVF om vi ville.

Vi hadde vårt første ferskforsøk på Spiren Fertilitetsklinikk i september i år.
- 7 egg ut, 2 dagers inn og 4 på frys dyrket til dag 5. Negativ test.

Andre runde valgte vi også ferskforsøk av den grunn at vi er avhengig av donor og hadde kjøpt to runder av dette. Håpet var å få mest mulig på frys. :)
- 8 egg ut, 2 dagers inn og 2 på frys dyrket til dag 5. Negativ test.

Klinikken har ingen forklaring til hvorfor eggene ikke fester seg. Alle prøver er fine og ting utvikler seg som de skal.

Vi skal i gang med vårt første fryseforsøk denne mnd i naturlig syklus, mensen kom i dag. Blir spennende å se om det er det som skal til for oss. ❤
 
Last edited:
Eggløsningstester kjøpt inn så nå er vi klare for å sette i gang med nytt forsøk. Bare å krysse fingrene for at kroppen samarbeider slik at det blir innsett snart ❤ Deilig å slippe sprøyter og uttak denne runden, da jeg opplevde dette som fryktelig vondt sist.

Måtte 2020 bli året hvor vi kan oppleve å få positiv test for første gang. :smiley-angelic001
 
Spennende, velkommen hit! Håper fryseforsøk er det som skal til for dere :happy: skal du gå på noe medisiner ?
 
Idag ble eggløsningstesten positiv, syklusdag 10. Har også vært på UL hvor alt så fint ut. Blir innsett på mandag. Starter på cyclogest fredagsmorgen :)
 
Så bra! Er det den du må ligge i 30 min etter du har tatt?
Ja.. klinikken eller apoteket sa aldri noe om det. Så glad jeg googlet medisinen før jeg startet på den første gang. Fordelen med å ligge etterpå er at det kommer minimalt ut igjen :)
 
Fly og hotell bestilt og jeg ser fram til en tur til Trondheim hvor jeg er i form til å nyte tiden med samboeren min ❤
 
Endelig helg og tid for litt avslapping før innsett på mandag. Mye sykdom på jobb har gjort det til en svært stressende jobbuke. Lite søvn og mange tanker rundt både situasjoner på jobb og ny runde i denne IVF karusellen. Kroppen min reagerer svært negativt på stress..

Melder uvær både her og i Trondheim i helgen og vi flyr nedover på søndag. Med dette uværet er det stor fare for innstilte fly (alt var innstilt i går) og minst 10 timer (bruker det på sommerføre) i bil frister ikke. Fjellovergangene er ofte stengt ved slikt vær.. så håper virkelig flyet vårt går! :)
 
Da er jeg ruger igjen. ❤

Av de 6 eggene vi hadde på frys var alle av like god kvalitet og med et tynt skall. Vi fikk satt inn et egg fra det første ferskforsøket vårt.

Må si at fryseforsøk føles innmari mye bedre for kropp og sjel enn ferskforsøk! :)
 
Last edited:
Lyttet til kroppen denne runden og tok meg en hjemmedag dagen etter innsett. Om det er det som skal til for å lykkes gjennstår å se :p
 
Lyttet til kroppen denne runden og tok meg en hjemmedag dagen etter innsett. Om det er det som skal til for å lykkes gjennstår å se :p
Det hørtes deilig ut :love7

Nå angrer jeg på at jeg har stappet inn fullt av avtaler dagen etter innsett :rolleyes:
 
Det hørtes deilig ut :love7

Nå angrer jeg på at jeg har stappet inn fullt av avtaler dagen etter innsett :rolleyes:
Var deilig å sove litt lengre i dag å bare daffe rundt hjemme i mitt eget tempo. Men skjønner tanken med masse avtaler i rugetiden. Mindre tid til å tenke og google :p

Tirsdager er den travleste dagen på jobb så jeg fant ut at jeg ikke skulle utsette meg for stresset dagen etter innsett. :) De sier vel at det kan feste seg allerede de nærmeste dagene?
 
Var deilig å sove litt lengre i dag å bare daffe rundt hjemme i mitt eget tempo. Men skjønner tanken med masse avtaler i rugetiden. Mindre tid til å tenke og google :p

Tirsdager er den travleste dagen på jobb så jeg fant ut at jeg ikke skulle utsette meg for stresset dagen etter innsett. :) De sier vel at det kan feste seg allerede de nærmeste dagene?

Lur avgjørelse :love017 Stress ikke aldri bra for noe.

Ja, det kan jo feste seg ganske kort tid etter innsett av blasto! Så spennende!
:love7
 
Dagen på jobb har vært slitsom. Cyclogest er ikke min beste venn. Jeg er som i en evig runde med fyllesyka. Trøtt, sliten og lei. :wtf: Som oftest bobbler jeg over av energi så dette er ikke så kult. :p har i tillegg alle gangene på cyclogest opplevd å sove dårlig samt være mye sulten.
 
Back
Topp