Veien til en liten søster eller bror <3

Muntia

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Da er vi i gang med å prøve å skaffe lillegutt en enda mindre søster eller bror. Det tok over ett år før spira satt sist, så det er med stor spenning jeg går inn i dette nå. Sist ble jeg mer og mer motløs for hver gang det ikke gikk, og det gikk på humøret løs. Håper spira sitter fortere denne gang, og at humøret bevares i større grad denne gang om det tar tid:)

PP1 ble litt halvhjerta, og tanta banka på i går morges. Jeg er dermed nå på CD2, PP2! Har bunkra opp med ELtestee, og tenker jeg begynner å teste rundt CD10, slik at jeg får kartlagt syklusen litt bedre.
 
CD3 og allerede skikkelig lei av tr. Vil bare komme meg videre til leting etter EL. Føler på en måte at man bare står på stedet hvil i denne perioden av syklusen.

Jeg blir fort sittende å trykke på telefonen i ledige stunder. Facebook, Instagram, snap, nettaviser osv. Har derfor prøvd å skaffe meg en ny, "analog" hobby å ty til i stedet. Begynte på min første bullet journal i går, og synes foreløbig det både er gøy og et fint tidsfordriv :happy: Har selvfølgelig lagt inn en side for denne prøveperioden, hvor jeg fyller inn info etterhvert:happy: skulle legge ved bilde, men deeeet gikk ikke...
 
Da er det søndag morgen. TR har gjort seg ferdig, og det er bare å vente på EL. Tenker jeg begynner å teste på onsdag, siden jeg ikke har helt kontroll på syklusen etter pilleslutt enda. Kjenner jeg har et avslappa forhold til hele prøveperioden enda, men det endrer seg vel når testetrangen melder seg om et par uker :angelic:
 
Cd10 og tid for EL-test. Regna med det var for tidlig, men vil teste for å sikre at jeg får oversikt over syklus. Meget negativ test i dag. Egentlig helt greit, med toåring med 40 i feber og lite søvn for tida. Lite energi til baby-making :singing:
 
CD 29

På tide å vekke liv igjen i denne, om ikke annet for å logge litt for meg selv. Har ikke helt kontroll på antall prøveperioder, men det er nå ganske nøyaktig ett år siden pilleslutt, og her sitter jeg fremdeles med ett barn og ingen spire. Tar der forholdsvis rolig egentlig, at det har tatt tid. Jo større førstemann blir, jo flere fordeler ser jeg med at han blir større og mer selvstendig før nestemann kommer. Selv om jeg selvfølgelig tester som en gal hver eneste måned, i håp om at det har gått denne gangen.

Jeg er nå på cd 29. Har vanligvis ganske korte sykluser, så forventa egentlig mens i går. Den uteble, men testene viser i alle fall ingen graviditet. Hadde skikkelige menssmerter i går, så trodde den kom i går, men det skjedde ikke. Har tidvis hatt litt smerter både i mage og pupper, i tillegg til at jeg har vært litt uvel på morgenen. Men så lenge testene er negative er det vel bare å vente på ny syklus og nytt forsøk! Disse "symptomene" er vel aller helst ønsketenkning

I morgen er det jobbtur, med vin til maten. Så lenge testene er negative tenker jeg det får bli ett glass vin. Blir nok uansett bare med det ene for min del.
 
CD30

Gårsdagen gikk, uten et eneste tegn til verken positiv test eller mens. 15 dpo i går, så testene burde jo begynt å være positive om det var noe der. Samtidig burde mensen ha kommet også da. Kvalm helt til middag i går, men tror lysten på positiv test kan gjøre meg kvalm i seg selv
 
PP 14 - CD 1

Spotting i går kveld, og i dag er jammen med en ny syklus i gang. Så da er det bare å vente på ny eggløsning og nye muligheter!
 
CD 14

Der var det jammen gått et par uker. Forrige helg var vi på fire dagers tur uten treåringen - det var nok godt for oss alle! Var i bryllup, og tanken på både eget bryllup og ny baby ble ikke noe mindre. Satt sammen med ei venninne som var der med sin 3mnd-baby - Gurimalla så snusk :Heartred

Nå nærmer det seg eggløsning her. Har ikke testa, og tror ikke jeg skal gjøre det heller. Kjenner heller på symptomer og tar det litt som det kommer. Noen ganger har jeg ganske sterke smerter ved eggløsning, andre ganger kjenner jeg ingenting. Merkelig. Men har alltid en del slim da, så merker det slik at noe er på gang.

Håper jeg får mannen med på et par runder i helga slik at det vi har sjangs på en liten juli-spire:happy090
 
CD22 - 7dpo

Lite tro på at det har klaffa denne gangen, aksjer ble lagt alt for tidlig til at det er sannsynlig. Likevel sitter jeg her og kjenner etter symptomer, og kroppen kribler etter å ta en test, bare i tilfelle eggløsningen var litt tidligere....
 
PP 15 - CD 5

Plutselig var vi i gang med ny prøveperiode. Mensen kom og gikk, og jeg krysser alt for at dette er måneden det skal gå.

Mannen er ikke så gira på å vite noe om eggløsning og slikt, og det har kanskje ført til en del prøveperioder hvor vi ikke har fått inn aksjer til rett tid. Lurer på om jeg ikke må legge inn en samtale om det denne mnd. Men så er det jo det der med pliktsex og prestasjonsangst som kan slå inn da. Vi får se hvordan det går. Tror jeg skal teste etter EL også denne perioden, bare for å sjekke at den er når jeg tror den er. Har gjort det tidligere, men lenge siden nå. Tenker jeg begynner testing til helga.
 
PP16 - CD1
Brått var vi i gang med ny PP. Sist syklus ble på bare 24 dager. EL-tester er kjøpt inn, og wild yam ligger i skuffa. Tror jeg må gå all inn med alle kjerringråd og triks i boka denne gangen - jeg er veldig klar for at det skal klaffe nå.

1. mars er det søknadsfrist på en videreutdanning sjefen ønsker jeg skal ta. Den går over 3 semester, så hadde håpet at jeg er gravid innen den tid, slik at jeg heller kan søke året etter. Studiet kan ikke tas samtidig med baby, og er usikker på om det er mulig med permisjon underveis. Så håper i alle fall man vet om det er baby på vei innen oppstart i august. Skulle det klaffe denne PP blir det termin i august 2020 :love017
 
PP16 - CD1
Brått var vi i gang med ny PP. Sist syklus ble på bare 24 dager. EL-tester er kjøpt inn, og wild yam ligger i skuffa. Tror jeg må gå all inn med alle kjerringråd og triks i boka denne gangen - jeg er veldig klar for at det skal klaffe nå.

1. mars er det søknadsfrist på en videreutdanning sjefen ønsker jeg skal ta. Den går over 3 semester, så hadde håpet at jeg er gravid innen den tid, slik at jeg heller kan søke året etter. Studiet kan ikke tas samtidig med baby, og er usikker på om det er mulig med permisjon underveis. Så håper i alle fall man vet om det er baby på vei innen oppstart i august. Skulle det klaffe denne PP blir det termin i august 2020 :love017
Krysser fingrene for august spire på deg også!:D
 
CD 12

Begynte å teste for EL i dag, ganske så negativ test. Spent på når den blir positiv, evt om jeg har gått glipp av den. Men tror ikke det. Har vært ute på reise, så har ikke fått testa tidligere.

I morgen skal jeg til lege for celleprøve. Ikke det gøyeste man kan gjøre, men viktig! Håper bare ikke det klusjer noe til ift eggløsning og muligheten for at et evt befrukta egg fester seg? Noen med erfaring? Nå skjer jo det hele i så fall etter celleprøven, så satser på at det ikke har negativ innvirkning :happy:
 
CD16

Tester etter EL enda. Etter flere dager med veldig svake tester, ser det ut som at lh nå stiger! Tipper på positiv test i kveld eller i morgen :happy: så da er det vel bare å komme i gang med litt aksjelegging i kveld:angelic:

Har noe kort lutealfase, så denne mnd skal jeg i tillegg prøve meg på wild yam!
 
Back
Topp