Veien til babydrømmen, etter 2 MA og en BO på rad. Gravid på nytt!

Jeg ble henvist etter bare 6 måneder med prøving. Usikker på hvorfor jeg ble henvist så tidlig, kan være fordi jeg ba om celleprøve samtidig, så jeg ble henvist dit både for en fertilitetssjekk og celleprøve. Det er uansett verdt et forsøk tenker jeg :Heartred
Jeg gikk inn for å lese om de tar i mot henvisning, og da stod det at de kun gjorde det i Trondheim. Så da er ikke det noe å tenke på siden jeg bor litt langt unna :hilarious: Men vi får se om vi tar kontakt selv en gang til høsten :Heartred
 
CD 26 - 11 DPO

Blendahvit test i dag tidlig også. Begynte også å småspotte i dag tidlig, så da blir det ikke noe mer testing denne runden, siden mensen er rett rundt hjørnet.

Var helt fra meg i går. Skikkelig lei meg. Gråt og gråt....:( trengte bare å få det ut. Dette er fader meg ikke lett. Hadde aldri trodd jeg skulle ende her. Men jeg må prøve å finne noe positivt å se frem til også, hvis ikke klarer jeg ikke å takle hverdagen. Og det er bare meg selv det går utover.

Så, tre positive ting å se frem til:
:Heartred Skal få min andre dose med vaksine 9.juli, hurra! Fikk byttet time til to uker tidligere. Sjekket at den datoen jeg fikk først kom til å komme rundt 9/10 dpo neste prøveperiode, og det syns jeg virket litt skummelt

:Heartred Sommerferie om 2 ukers tid!

:Heartred Jeg kan spise og drikke akkurat det jeg vil på ferie:flower

Begynte å gråte da jeg skrev denne posten. Sikkert en blanding av alt sammen. Mensen kommer snart, lei meg fordi jeg ikke har blitt gravid igjen og fordi i morgen så skulle det vært min første termindato... :(
 
CD 26 - 11 DPO

Blendahvit test i dag tidlig også. Begynte også å småspotte i dag tidlig, så da blir det ikke noe mer testing denne runden, siden mensen er rett rundt hjørnet.

Var helt fra meg i går. Skikkelig lei meg. Gråt og gråt....:( trengte bare å få det ut. Dette er fader meg ikke lett. Hadde aldri trodd jeg skulle ende her. Men jeg må prøve å finne noe positivt å se frem til også, hvis ikke klarer jeg ikke å takle hverdagen. Og det er bare meg selv det går utover.

Så, tre positive ting å se frem til:
:Heartred Skal få min andre dose med vaksine 9.juli, hurra! Fikk byttet time til to uker tidligere. Sjekket at den datoen jeg fikk først kom til å komme rundt 9/10 dpo neste prøveperiode, og det syns jeg virket litt skummelt

:Heartred Sommerferie om 2 ukers tid!

:Heartred Jeg kan spise og drikke akkurat det jeg vil på ferie:flower

Begynte å gråte da jeg skrev denne posten. Sikkert en blanding av alt sammen. Mensen kommer snart, lei meg fordi jeg ikke har blitt gravid igjen og fordi i morgen så skulle det vært min første termindato... :(
Sender deg en varm klem! Føler veldig med deg, og håper det klaffer for dere nå snart ❤️ ❤️
 
CD 26 - 11 DPO

Blendahvit test i dag tidlig også. Begynte også å småspotte i dag tidlig, så da blir det ikke noe mer testing denne runden, siden mensen er rett rundt hjørnet.

Var helt fra meg i går. Skikkelig lei meg. Gråt og gråt....:( trengte bare å få det ut. Dette er fader meg ikke lett. Hadde aldri trodd jeg skulle ende her. Men jeg må prøve å finne noe positivt å se frem til også, hvis ikke klarer jeg ikke å takle hverdagen. Og det er bare meg selv det går utover.

Så, tre positive ting å se frem til:
:Heartred Skal få min andre dose med vaksine 9.juli, hurra! Fikk byttet time til to uker tidligere. Sjekket at den datoen jeg fikk først kom til å komme rundt 9/10 dpo neste prøveperiode, og det syns jeg virket litt skummelt

:Heartred Sommerferie om 2 ukers tid!

:Heartred Jeg kan spise og drikke akkurat det jeg vil på ferie:flower

Begynte å gråte da jeg skrev denne posten. Sikkert en blanding av alt sammen. Mensen kommer snart, lei meg fordi jeg ikke har blitt gravid igjen og fordi i morgen så skulle det vært min første termindato... :(
Gode deg ❤ Det er få som skjønner hvor vanskelig dette gamet kan være før man står midt opp i det selv. Det er lov å kjenne på alle følelser ❤ Håper neste runde er deres ❤
 
CD 26 - 11 DPO

Blendahvit test i dag tidlig også. Begynte også å småspotte i dag tidlig, så da blir det ikke noe mer testing denne runden, siden mensen er rett rundt hjørnet.

Var helt fra meg i går. Skikkelig lei meg. Gråt og gråt....:( trengte bare å få det ut. Dette er fader meg ikke lett. Hadde aldri trodd jeg skulle ende her. Men jeg må prøve å finne noe positivt å se frem til også, hvis ikke klarer jeg ikke å takle hverdagen. Og det er bare meg selv det går utover.

Så, tre positive ting å se frem til:
:Heartred Skal få min andre dose med vaksine 9.juli, hurra! Fikk byttet time til to uker tidligere. Sjekket at den datoen jeg fikk først kom til å komme rundt 9/10 dpo neste prøveperiode, og det syns jeg virket litt skummelt

:Heartred Sommerferie om 2 ukers tid!

:Heartred Jeg kan spise og drikke akkurat det jeg vil på ferie:flower

Begynte å gråte da jeg skrev denne posten. Sikkert en blanding av alt sammen. Mensen kommer snart, lei meg fordi jeg ikke har blitt gravid igjen og fordi i morgen så skulle det vært min første termindato... :(

Stor og varm klem til deg!<3
 
Først må jeg bare si, tusen takk til dere som legger igjen en kommentar eller et spor! Det varmer veldig skal dere vite! :Heartred

PP7 - CD 1! - Ja, i dag tidlig kom mensen! Én dag tidligere enn forventa, men det er vel greit. Tror lutealfasen min da kun blir på 11 dager, men har vel ligget på rundt det samme, eller kanskje 12, før.

Dagen i dag har gått på et vis. Skulle ikke mye til før tårene kom. Å være på jobb i dag var ikke bare, bare, men jeg kom meg gjennom det. Nå er det bare å "brette" opp ermene, og prøve nok en gang. Satser på at det blir en aprilbaby! :smiley-angelic001
 
Gode deg ❤ Det er få som skjønner hvor vanskelig dette gamet kan være før man står midt opp i det selv. Det er lov å kjenne på alle følelser ❤ Håper neste runde er deres ❤
Tusen takk for oppmuntringen! :happy::Heartred Du har helt rett, det er få som skjønner det før man har opplevd det. Har ingen nære rundt meg som har opplevd det (heldigvis), så er godt å få snakket her med dere :Heartred Tusen takk! :happy:
 
Åå så kjipt at TR kom og at det blir en PP7.. Det er lov å kjenne på alle mulige følelser, synes det er bra du klarer å sette ord på det du kjenner på :Heartred Nå krysser vi fingrene for at TR ikke kommer tilbake før du har en baby i armene :smiley-angelic001 Sender deg en klem og masse babystøv!
 
Åå så kjipt at TR kom og at det blir en PP7.. Det er lov å kjenne på alle mulige følelser, synes det er bra du klarer å sette ord på det du kjenner på :Heartred Nå krysser vi fingrene for at TR ikke kommer tilbake før du har en baby i armene :smiley-angelic001 Sender deg en klem og masse babystøv!
Ja, jeg føler jeg har blitt flinkere til å klare å si hva jeg tenker og føler, og det føles bra! Samtidig er jeg redd for å gjenta meg til venner og nær familie om hvordan jeg har det. Så det er godt å kunne lufte seg litt her i dagboka :)
Vet du, jeg er så LEI av mensen nå! Dritt lei :hilarious: så jeg håper ikke TR dukker opp noe mer på en laaang stund!

Ser at vi ikke er langt unna hverandre i syklusen! Spennende å følge med på deg! :D Tusen takk for klemmen og gode ord! Stor klem tilbake, og krysser fingrene for at det klaffer denne runden for oss begge to! :smiley-angelic001
 
PP 7 - CD 11

Jeg har begynt å få EL slim og begynt å teste etter EL i dag. I dag ble jeg fullvaksinert, hurra!! :D da kan jeg puste litt ut føler jeg!

Nå håper jeg EL kommer til riktig tid og ikke blir forskjøvet noe. Hvis syklusen er lik som forrige måned, så skal jeg ha EL til tirsdag, om 4 dager. Så jeg følger spent med!:woot:

Etter første vaksinedose, så kom mensen til riktig tid. Syns jeg blødde mer enn vanlig dag 2 og 3, men vet selvfølgelig ikke om det har vært pga vaksina. Ikke opplevd bivirkninger som større pupper da :hilarious::hilarious: Aksjelegging er ihvertfall i gang! :smiley-angelic001
 
Store klemmer til deg ❤ jeg hadde to ma på rad, og var het knust. Var så redd for at jeg aldri skulle komme til målstreken. Nå sitter jeg her 3 år siden siste tap med to friske unger på 2 år og 5 mnd❤

Jeg ba om albyl e og crinone, og da gikk det i begge svangerskapene. Om det hadde gjort det uten vet jeg ikke, men for meg var det en trygghet. Lykke til ❤
 
Store klemmer til deg ❤ jeg hadde to ma på rad, og var het knust. Var så redd for at jeg aldri skulle komme til målstreken. Nå sitter jeg her 3 år siden siste tap med to friske unger på 2 år og 5 mnd❤

Jeg ba om albyl e og crinone, og da gikk det i begge svangerskapene. Om det hadde gjort det uten vet jeg ikke, men for meg var det en trygghet. Lykke til ❤
Wow, takk for at du deler! :wideyed::Heartred Det gir meg håp! Og det trenger jeg!
Gratulerer med to fine og friske barn! :Heartred Ser at du også hadde begge MA'ene i uke 8, akkurat samme som meg. Hadde kommet til uke 10 sist gang, men UL viste at det ikke ble større enn uke 8.
Jeg går til privat gynekolog, og han har sagt at ved neste graviditet så skal jeg prøve klexane, blodfortynnende sprøyter + lutinus. Brukte lutinus forrige gang også, uten at det hjalp. Så håper sånn at det er blodfortynnende som gjør at det sitter hele veien til mål neste gang! :smiley-angelic001 Tusen takk igjen for at du deler og takk for lykkeønskninger! :Heartred
 
PP7 totalt -PP 3 etter siste MA - CD 14 - Eggløsning på gang!

Yay, da fikk jeg peak på EL test i går, cd 13! Viste negativ i dag, så da skjer vel eggløsning i dag og da er det 1 dpo i morgen! :wav
Hadde planer om å få til sex annenhver dag denne gangen, men samboer har blitt syk, og det er ikke akkurat innafor å tvinge han til å ha sex da :hilarious: men vi fikk lagt inn aksjer i går, og med tanke på at eggløsning da er i dag, så er det jo en sjanse for at det kan klaffe! :smiley-angelic001 Så da kom eggløsning én dag tidligere enn forrige måned. Den pleide å være på CD 13 tidligere i år, så syklusen er hverfall ganske on point og det er deilig. Så nå er det bare å prøve å slappe av og nyte sommerferien for fullt! :flower

Vi skal reise litt rundt i Norge og da skal jeg spise hva jeg vil og jeg skal drikke hva jeg vil! Jeg drikker uansett aldri mye alkohol, så jeg skal kose meg med en drink eller to og kanskje noen glass vin. Det blir deilig :happy:
 

Vedlegg

  • IMG_8735.PNG
    IMG_8735.PNG
    1,3 MB · Visninger: 43
Last edited:
PP7 totalt -PP 3 etter siste MA - CD 14 - Eggløsning på gang!

Yay, da fikk jeg peak på EL test i går, cd 13! Viste negativ i dag, så da skjer vel eggløsning i dag og da er det 1 dpo i morgen! :wav
Hadde planer om å få til sex annenhver dag denne gangen, men samboer har blitt syk, og det er ikke akkurat innafor å tvinge han til å ha sex da :hilarious: men vi fikk lagt inn aksjer i går, og med tanke på at eggløsning da er i dag, så er det jo en sjanse for at det kan klaffe! :smiley-angelic001 Så da kom eggløsning én dag tidligere enn forrige måned. Den pleide å være på CD 13 tidligere i år, så syklusen er hverfall ganske on point og det er deilig. Så nå er det bare å prøve å slappe av og nyte sommerferien for fullt! :flower

Vi skal reise litt rundt i Norge og da skal jeg spise hva jeg vil og jeg skal drikke hva jeg vil! Jeg drikker uansett aldri mye alkohol, så jeg skal kose meg med en drink eller to og kanskje noen glass vin. Det blir deilig :happy:

Jippii! Hurra for eggløsning :Heartred Nyt sommerferien!
 
CD 26 - 12 DPO

Nå har det gått noen dager siden jeg sist skrev her inne! Har vært litt aktiv på forumet, vært innom og lest litt. Men det har vært deilig å hatt ferie, vært i ventemodus og ikke tenkt altfor mye på alt dette. Men straks jeg kom til 9 dpo så begynte jeg å teste. Og dessverre har det ikke vært noen strek på hverken 9, 10, 11 eller 12 dpo :( Tok det skikkelig tungt på 9 dpo, men jeg visste jo at det fortsatt var håp. I går igjen så var jeg skikkelig langt nede.

Det her er så tøft å stå i. Jeg har også lyst til å bli gravid, og det virker som "alle" andre får det til (selv om jeg vet det ikke er sannheten). Etter første MA så klaffet det på tredje prøveperiode. Dette var tredje prøveperiode etter den andre MA'en, så jeg hadde et lite håp om at det skulle gå nå....

Mensen er planlagt å komme enten i morgen eller på mandag. Skal bli spennende å se om den kommer senere eller om det skjer noen forandringer med den, med tanke på at jeg ble fullvaksinert for to uker siden.

Det som er nytt nå er at jeg har tatt kontakt med Medicus, for å ta en fruktbarhetssjekk. Da føler jeg iallfall at det skjer "noe". Og jeg er spent og redd for hva de finner ut av. Første steg er å ta blodprøve syklusdag 1-3 for meg. Så skal jeg ta kontakt med de igjen etter det er gjort, for å sette opp en time. Jeg ønsker også at samboer skal sjekke spermkvaliteten så vi får svar på om det er noe "galt" med oss.
 
CD 26 - 12 DPO

Nå har det gått noen dager siden jeg sist skrev her inne! Har vært litt aktiv på forumet, vært innom og lest litt. Men det har vært deilig å hatt ferie, vært i ventemodus og ikke tenkt altfor mye på alt dette. Men straks jeg kom til 9 dpo så begynte jeg å teste. Og dessverre har det ikke vært noen strek på hverken 9, 10, 11 eller 12 dpo :( Tok det skikkelig tungt på 9 dpo, men jeg visste jo at det fortsatt var håp. I går igjen så var jeg skikkelig langt nede.

Det her er så tøft å stå i. Jeg har også lyst til å bli gravid, og det virker som "alle" andre får det til (selv om jeg vet det ikke er sannheten). Etter første MA så klaffet det på tredje prøveperiode. Dette var tredje prøveperiode etter den andre MA'en, så jeg hadde et lite håp om at det skulle gå nå....

Mensen er planlagt å komme enten i morgen eller på mandag. Skal bli spennende å se om den kommer senere eller om det skjer noen forandringer med den, med tanke på at jeg ble fullvaksinert for to uker siden.

Det som er nytt nå er at jeg har tatt kontakt med Medicus, for å ta en fruktbarhetssjekk. Da føler jeg iallfall at det skjer "noe". Og jeg er spent og redd for hva de finner ut av. Første steg er å ta blodprøve syklusdag 1-3 for meg. Så skal jeg ta kontakt med de igjen etter det er gjort, for å sette opp en time. Jeg ønsker også at samboer skal sjekke spermkvaliteten så vi får svar på om det er noe "galt" med oss.
Uff, det er så leit når man innser at det ikke satt denne prøveperioden heller. Sender en god klem til deg :smiley-angelic003
 
Back
Topp