Svar på tråd

Da kommer en update :)

For å ikke dra det ut noe særlig, så vet vi ennå ikke hvordan det går. Det får jeg først vite om 10 dager, skal nemlig tilbake neste torsdag for å ta en ultralyd. Da har jeg regnet ut at jeg er ca 6+0 (etter EL) , så da burde man kunne se noe.

Gynekologen mente jeg ikke skulle henge meg altfor mye opp i hcg tall, selv om jeg er noe uenig i det. Han så på tabellene han hadde, og at jeg er innafor. Men det vet jeg selv da jeg har sett på de ulike tabellene som finnes på nett. Jeg vet han har veldig lang erfaring, men etter å ha lest utrolig mange historier om hcg tall, så virker det som om det går dårlig for 9/10 med de som har dårlige hcg tall og ikke minst lave verdier i starten. Det finnes selvfølgelig unntak! Det er jeg fullt klar over. Men med min historikk, og at jeg ikke har noen særlige symptomer, så er jeg ikke optimistisk. Da vil jeg heller bli positivt overrasket! :smiley-angelic001

Jeg sa at jeg uansett skal ta en siste blodprøve i morgen, og lurte på hva nivået burde ligge på da. Og han sa rundt 300. Så vi får se hva tallet viser i morgen. Er den lav da også, så tror jeg helt ærlig at dette dessverre ikke går veien.

Jeg lurte på hva veien videre er, hvis dette ikke går bra, og om det er mulig å ta en blodprøve av både samboeren min og meg for å finne ut om vi har kromosomavvik hos en av oss. Mener han sa at det kunne de sjekke der, så får se om det da blir nødvendig.

Jeg nevnte at vi skulle begynne med IVF neste måned, og lurte også på om det var noe vits, med tanke på at jeg faktisk blir gravid. Og skulle det være noe feil med eggene eller spermen, så vil ikke IVF nødvendigvis hjelpe i første omgang. Han forklarte at man sitter uansett med de samme eggene som når man blir gravid naturlig. Det er akkurat det jeg også har tenkt i det siste. Da må vi først sjekke om en av oss har kromosonavvik, før det evt blir IVF på oss.

Jeg fortalte også at en annen gynekolog jeg har gått til mente at jeg mistet kun pga overvekten min. Han la frem fakta, og sa at statistikkmessig så har kvinner med BMI høyere enn 30, større sjanse for å miste og dårligere sjanse for å bli gravid. Og med tanke på at samboeren har redusert sperm mobilitet og min lave AMH, pluss overvekten min, så da faller jeg "utenfor" statistikken, da det tilsier at vi skal slite med å bli gravide, noe som ikke stemmer med oss. Jeg selv føler jo at jeg har mistet pga andre ting enn overvekten min, men jeg kan jo ta feil. Har en BMI på 34 nå, og jeg prøver å sakte, men sikkert gå ned i vekt. Har klart 4 kg siden i sommer, noe jeg faktisk er fornøyd med så langt.

Enten så har jeg hatt ren uflaks, eller så tror jeg det kan være noe med eggene mine eller spermen til samboer.

Så nå er planen da å få sett hva hcg verdien ligger på i morgen. Deretter ultralyd neste torsdag. Så må jeg bare prøve (who am I kidding) å ikke tenke så mye på dette :hilarious: Det blir noen lange dager!

Back
Topp