PP 10 - CD 19 - 1 DPO
God lørdags morgen! Dagene går fort for tiden syns jeg. Og det er deilig!
Denne syklusen har vært litt rar, med tanke på at jeg har hatt en ganske stabil syklus før, og som regel hatt positive eggløsningstester enten på syklusdag 13 eller 14. Nå fikk jeg positiv eggløsningstest på dag 17! Hva skjer??
I tillegg hadde jeg skikkelig vonde eggløsningssmerter den kvelden. Veldig ubehagelig. Var redd jeg ikke skulle få positiv eggløsning denne måneden.
Jeg har hatt mange tanker på hvorfor den kan ha kommet senere denne runden. Jeg har ikke stressa mer denne måneden, tvert i mot, og jeg har faktisk vært svært lite inne på forumet, fordi jeg kjenner at jeg har godt av det. Men, jeg går jo på en del medisiner/tilskudd, så det kan kanskje ha noe med det å gjøre? Kan det være metforminen som jeg begynte på 27/8? Har tenkt at dette ikke skal ha påvirket denne syklusen, fordi forrige var normal, utenom lutelfasen da. Jeg vet ikke. Jeg går også på levaxin, men jeg tror ikke det har innvirkning. Har også vært innom tanken om at vannscanninga jeg fikk gjort i august kan ha gjort noe med det. Men igjen, kan det skje endringer to sykluser senere? Det er ikke godt å vite....
I tillegg fikk jeg brunlig utflod 2/3 dager før jeg fikk eggløsning! Aldri skjedd før. Så jeg har googlet
og lest at man da kan være ekstra fertil den runden? Men da stod det mer at man spottet rødt. Det gjorde ikke jeg! Så jeg vet ikke hva som skjer med kroppen og syklusen denne måneden.
I kveld skal jeg begynne på lutinus igjen (1dpo). Har ikke savnet det! Sist jeg brukte det, var da jeg var gravid i mars. Men det er for å forhåpentligvis forlenge lutealfasen med et par dager. Sist gang var den på kun 10 dager! Pleier å være på 12. Så jeg vet ikke når jeg får mensen (forhåpentligvis ikke!!), så jeg får være litt ekstra på vakt de neste 14 dagene 
Jeg har også kjøpt meg temperaturmåler og lastet ned fertility friend. Litt innvikla, men jeg prøver meg frem! Men det blir så som så. Har lest at progesteronstøtte (lutinus) kan øke temperaturen i kroppen, så da blir det ikke helt riktig denne måneden.
I tillegg i et aller siste forsøk på ting jeg skal prøve av piller, så har jeg kjøpt meg Q10 (Ubiquinol) ! Legger ved link HER om noen er interesserte i å lese litt om Q10 og hva det gjør. Har lest om at flere har prøvd det, men jeg har ikke fått ut fingeren før nå med tanke på å lese meg litt opp rundt det og lese om andre sine erfaringer. De er DYRE! Jeg kjøpte to pakker, og det kom vel på litt over 800 kr. Jeg har valgt å ta 600 mg hver dag, og det skal vare i litt over 3 uker. Dette skal forhåpentligvis forbedre egg kvaliteten. Men skal visst først ha effekt etter 3 måneders bruk. Jeg tenker det er verdt å prøve hvis jeg først kanskje skal ut med 100.000 kr i IVF i november. Så hva gjør vel et par tusen kroner i tillegg til det