Veien til baby nr 2

IKM - ny test viser stigning, hurra :dance011Nå håper jeg at dette ikke ender i en SA og krysser fingre og tær for et godt svangerskap :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Tegn til nå har vært mest fysiske, som kroppstemperatur og livmortappen. Men jeg har også merket at jeg har litt kortere lunte og blir mer bråsinna nå enn tidligere :facepalm:Jeg er stuptrøtt for tiden, og lurer veldig på hvordan jeg skal klare nattevakter fremover. I går kom puppene tilbake, og de må så gjerne få bli:hilarious:
 

Vedlegg

  • IMG_20191211_075950.jpg
    IMG_20191211_075950.jpg
    29,5 KB · Visninger: 65
  • IMG_20191211_080311.jpg
    IMG_20191211_080311.jpg
    29,5 KB · Visninger: 66
IKM - ny test viser stigning, hurra :dance011Nå håper jeg at dette ikke ender i en SA og krysser fingre og tær for et godt svangerskap :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Tegn til nå har vært mest fysiske, som kroppstemperatur og livmortappen. Men jeg har også merket at jeg har litt kortere lunte og blir mer bråsinna nå enn tidligere :facepalm:Jeg er stuptrøtt for tiden, og lurer veldig på hvordan jeg skal klare nattevakter fremover. I går kom puppene tilbake, og de må så gjerne få bli:hilarious:
Hvordan kjennes tappen ut?
 
Hvordan kjennes tappen ut?


Nå har jeg latt være å kjenne de siste dagene, men den er lukket, og kjenner at den er dekket med et mykt lag av "noe". Jeg kjenner veldig godt forskjell på min tapp, så var nokså trygg på at det var på riktig vei :) den var også litt gjemt sånn at jeg måtte jobbe for å nå åpningen
 
Uke 9+5

Nå var det på tide med en oppdatering! Etter forrige innlegg tok jeg to ekstra tester, mest fordi jeg hadde to stk liggende, men også for å kjenne på den gode følelsen det er å se at testen blir positiv.

Formen var god frem til uke 6. Jeg kjente litt på humørsvingninger, ømme pupper og mye luftproduksjon. Første juledag ble jeg syk, og da kom også alle symptomene kastet over meg. Dette svangerskapet viser seg å være veldig likt som mitt forrige, hvor jeg er kraftløs, svimmel og generelt dårlig i formen. Foreløpig er jeg sykemeldt, og har en liten mistanke om at det ikke blir mye jobbing det neste året.

Foreløpig har jeg kun vært på kontroll hos legen, og har ikke sjekket hjertelyden på lille ennå. Første ul blir i februar, noe jeg håper blir en god opplevelse. Det blir spennende å se hva som befinner seg der inne, og ikke minst hvor mange. Jeg kjenner mye aktivitet fra livmor, så det er tydelig at noe skjer der inne :)

Blodprøver hos legen viste forhøyet leverprøver og stoffskifte, noe som kan forklare formen. Alt blir fulgt opp, og jeg er spent på å se hva neste blodprøve viser..

Fortsettelse følger :D
 
Back
Topp