Veien til ønskebarn nummer to

En tråd i 'Dagbøker' startet av ~Ønskebarn2017, 10 Jul 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Skjønner tankegangen.
    Får håpe det andre alternativet fungerer bedre for deg og at du kan rekke nyte litt også før fødsel

• Hjertelig Hjertelig x 1
  2. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Veldig rart med gutt ja så jobber hardt med omstillingen. Men hjelper å kjøpe inn blått..

3. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Ja, håper på det. Legen ringte meg ikke i dag, så det var litt dumt. Får satse på han ringer imorgen.. vil gjerne få startet på IV før helgen.

• Liker Liker x 1
  4. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Det gjør det litt mer virkelig ja. Tror ikke jeg kommer til å skjønne det før jeg ser hele babyen liksom hehe

5. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Ja, jo. Det er jeg og på en måte.:Heartred og kommer til å be om hjelp om det smeller etter en stund... Men prater mye med JM og har gode folk rundt meg. Tror jeg er sterkere enn hva folk tror og på en måte. Jeg er ikke bitter heller, som jeg skulle tro jeg ville bli. Jeg tror at når babyen er her så vil det meste bli glemt.:Heartblue

• Hjertelig Hjertelig x 3
  6. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

☆Gravid oppdatering☆
    Termin: 26.12.19:Heartred:santa
    På vei: 34+2
    Igjen til termin: 43 dager
    Trimester: Tredje
    Graviduke: 35
    Graviditetsmnd: 9
    Kalendermnd: 8
    Neste JM/legetime:
    - Jordmor om 12 dager
    -Legetime - venter på svar ifht time for infusjon
    Ultralyd: hatt 10 planlagte inkl OUL og 2 haste UL
    - neste blir om 12 dager for å kartlegge leie
    Komplikasjoner:
    -Hematom - Det ble funnet en stor blodansamling på UL uke 10+2 så sjansen for en SA var større.
    - Ekstrem Kløe - behandlet med prednisolon og vurdert hos hudlege
    -Mister neglene mine årsak = jern mangel/ekstremt forbruk!
    -Hatt dårlig nyrefunksjon, men iflg siste prøver er nyrene helt fine nå.
    -Hatt alvorlig jernmangel og fått infusjoner x3 - skal ha flere nå igjen.
    -Falt i trappen og har forstuet bekken,symfyse,halebein,rygg og brist i et ribbein. Går til kiropraktor med spesial utdanning - ca 1 behandling i uka fremover (prøvde å unngå sectio= hadde ofte behandling)
    Kjønn: Gutt:Heartblue
    Navn: Nei ikke enda.. men skal ha det klart før fødsel kjenner jeg nå.
    Utålmodig: Både og.
    Utstyr som gjenstår: ingenting tror jeg.
    Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Kiropraktor, turer med hunden + aktiv snart 2 åring!
    Mage: Ja! :binkybaby
    Vektendring: +12.5 kg.
    Aktivitet i magen: Masse liv!! Han liker seg best i tverrleie eller seteleie:nailbiting:
    Tungt: Ja, det blir endel lydeffekter når jeg gjør ting :blackeye:
    Kynnere: hyppigere kynnere pluss mensmurring. Har hatt endel vonde tak i ryggen samt vonde kynnere
    Hodet festet: Nei
    Barnerom: Har innredet mye av rommet hans, selv om det blir samsoving i starten.
    Matkick: liten matlyst for tiden:(
    Plager: Som et langt vondt år! Fysj alså.:p
    migrene, bihulebetennelse x4 juni/juli,(jern innfusjoner x3) bindevevssykdom, infeksjon i kroppen, og lav nyrefunksjon. (Utredning/oppfølgning pågår)
    KLØE! Bekkensmerter,besvimelse tendens+++!!!
    Humør: Faktisk ganske bra:Heartred
    Sykehusbag: Snart ferdig, kun småting som mangler
    Barnevakt til hunden og frøkna er ordnet.
    Innskriving sykehuset: Ja,det er gjort.
    Høygravid: Nei, men det nærmer seg veldig.
    Tanker om fødsel: Ønsker epidural tror jeg og kommer ikke til å gå med på noe sete fødsel om han ikke fester seg..
    Neste milepæl: Uke 35, pga modne lunger og mulighet for å bli satt igang skulle det dukke opp mer trøbbel..

• Hjertelig Hjertelig x 6
  7. Bellabanan Forumet er livet Julegavene 2019 Assistert-jentene

Hurra for 34 uker:love7 snart i mål:Heartbigred

8. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Da blir det ny infusjon med jern imorgen. Som jeg gleder meg! Får solumedrol også. Kunne få i dag, men jeg orker rett og slett ikke idag. Nå har jeg tatt et langt bad og lest litt og skal prøve å sove noen timer i nyvaska sengklær :Heartred

Og OM jeg får en bivirkning eller blir dårligere så mente legen at nok var nok og en fødsel i uke 34 ikke var så ille. Det er viktig å ta hensyn til meg selv og nå.

• Hjertelig Hjertelig x 4
  9. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Slapp av idag og lykke til imorgen

man prøver ikke stoppe fødsel som starter spontant etter 34 uker så eneste kjipe er at det blir noen uker på nyfødt intensiv, men absolutt ingen krise

10. Alvea Forumet er livet Himmelbarn Aprillykke 2016 Assistert-jentene Januarlykke 2020

Masse lykke til ❤️ Gleder meg på dine vegne til alt dette er over og du kan tenke på deg selv igjen!

11. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Det skal jeg. Nei, det blir nok ikke noe spontant fødsel, men om jeg får mye bivirkninger så vil de sette meg igang i uke 35 slik de sa sist på føden. Så "slapper" litt av med det på en måte. Nå har jeg gjort mitt, selv om jeg håper å holde ut noen uker til. Håper å føde mellom uke 36 og 40

• Liker Liker x 1
  12. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Takk :happy: Men så er jeg så sta år babyen skal få mm så langt det lar seg gjøre, og amming er så enkelt så kommer til å gjøre det meste for at det skal gå fint iallefall de første 6 mnd så får ta vare på meg selv imellom slagene. Håper lillebror kan ta flaska slik at jeg kan evt ta medisiner/få behandling innimellom :angelic:

• Liker Liker x 1
  13. ♡ Moonshade ♡ Forumet er livet Vi som prøver :) Assistert-jentene

Veldig spennende fremover :Heartblue:Heartblue:Heartblue

14. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Ja, nesten så jeg kvier meg for å pakke fødebagen sånn heeelt ferdig faktisk:p føler at DA kan det bare skje noe.:eek:

15. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Lykke til imorgen

16. Eskimonika Forumet er livet Tilgangsansvarlig Marsboere 2020 Septemberhjertene 2018 Himmelbarn VIP August 2018 Assistert-jentene Februarbarna 2020

Tenkte ikke på at du ville gå i spontan fødsel. Mente bare at fødsler som starter etter 34 uker blir ikke forsøkt stoppet fordi det regnes som greit. Mente da det ikke var krise om det ble fødsel som følge av infeksjonen

17. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Takk! :)

18. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Ja, herregud nå ser jeg at jeg kanskje svarte litt "feil" :bag: sorry!:p

19. ~Ønskebarn17&19 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Desemberlykke2017 Julegavene 2019 Assistert-jentene

Da er vi på vei til legen for å få infusjon. Spent på reaksjonen. Jeg får nesten ikke i meg mat lenger, er kvalm,svimmel og sykt ute av meg. Tør nesten ikke kjøre bil. Håper dette gjør med én gang!

• Hjertelig Hjertelig x 2
  20. Bellabanan Forumet er livet Julegavene 2019 Assistert-jentene

Huff, håper og krysser fingrene for at du blir fort bedre nå! :Heartred

Del denne siden